![]() |
Sv: Bocca 70%
Sitat:
|
Jeg kjøpte en mandelsjokolade fra sukkerfritt.com forrige helg. i den sjokoladen var det 15 g kh i 30 gram sjokolade...:o (Trodde det var pr. 100 g, men det var ikke det...)
Så jeg heiv den uåpna ut av bilvinduet jeg... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Tenk å forsure miljøet med slike sukkerbomber.... :lol: :lol: :lol: |
Jeg har prøvd å spise en del sjokolade med maltitol, og det gikk bokstavelig talt rett i dass! ;)
Ellers finnes det jo en sjokolade med 86% kakao som selges i mange dagligvarebutikker. Det er Freia Premium Dark 86%. Den har bare 19g karbo pr 100g sjokolade. |
Sitat:
|
Sitat:
Samme her. |
Ja, den 86% sjokoladen er så sterk i smaken at jeg klarer heller ikke spise mye av den. Ei rute pleier å være nok.
|
pst.. vist det kun er søtet med maltitol så
kan dere være temmelig trygg,maltitol har 0 innvirkning på blodsukkeret,desuten er maltitol sundt for tennene :eek: men det renser også ut tarmen og dermed er det en del som får "litt magesjau :p heldigvis tåler jeg maltitol kjempe godt.. :D dere burde prøve de bron sjokkoladen den er rååå god,smaker nøyaktig som kvikk lunsj mmm.. :rolleyes: |
Sitat:
:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Synes ikke det er noe godt... jeg var på jakt i forbindelse med et eksperiment... Går det an å forvandle yndlingsdesserten til en ketolysevariant. Men så ble jeg litt motløs, da vet du - dvs. helt til jeg leste det dere postet. Nå skal vi se hva vi kan få til! Blir det godt skal jeg poste oppskriften. |
Sitat:
|
Hei dere jeg kjøpte akkurat den samme sjokoladen på gram og ble litt nervøs, men mente at dette ikke kunne være nett karber. sendte mail jeg og her er svaret... Så da var det jo ikke så farlig like vel....
Takk for din henvendelse! På våre sjokolader vil angivelse av andel av karbohydratene som er maltitol (sukkeralkohol) snart fremkomme på pakningene. Men foreløpig kan du i se i tabellen under: Innhold per 100 g: Melke- Mørk Hvit Melkesjok. Melkesjok. Koke- sjokolade sjokolade sjokolade m/hasselnøtt m/mandler sjokolade Karbohydrater: 54 g 49 g 59 g 50 g 50 g 50 g Hvorav sukkeralkoholer: 49 g 48 g 50 g 43 g 43 g 49 g Netto karbohydrater: 5 g 1 g 9 g 7 g 7 g 1 g I vår serie med gelé- og skumgodteri er 100 % av karbohydratene fra maltitol. Håper du har fått svar! |
oj tabell i tabell ja det er noe dritt... hmm hvordan kan jeg legge inn denne riktig mon tro?
Innhold per 100 g: Melke- Mørk Hvit Melkesjok. Melkesjok. Koke- sjokolade sjokolade sjokolade m/hasselnøtt m/mandler sjokolade Karbohydrater: 54 g 49 g 59 g 50 g 50 g 50 g Hvorav sukkeralkoholer: 49 g 48 g 50 g 43 g 43 g 49 g Netto karbohydrater: 5 g 1 g 9 g 7 g 7 g 1 g gikk det nå? |
nei gikk ikke på den måten heller men uansett nett innh varierer fra 9 g for hvit sjok til 1g for mørk og kokesjok. 5 for melkesjok, og det var pr 100g....:-)
|
Sitat:
HOHO!!! |
Drit i sukkeralholene (det er vel det man gjør ja) :) og ikke tenk på så mye sukkerfritt. Kunstig søtstoff er en uting uansett og det er ikke bra å ha i seg (ellers hadde vel ikke kroppen støtet det vekk med en gang med full utblåsning der bak). Hvis du greier det så spis en vanlig sjokolade eller en mørk en. Og hvis søtsug så unngå alle typer sjokolade 100 % istedet.
|
Sitat:
Det er kun de sukkerfrie en kan gjøre det på? Jeg må bare droppe å spise mer Cavalier, blir bare dårlig av det. Forrige uke spiste jeg en sånn liten bar melkesjokolade og ble mega-kvalm! |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31. |