Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Bare noen tips (før du gir opp?)... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12366)

Mamseboms 12-04-07 21:30

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Åh for en tankevekker... skrev du den til meg?? :p Jeg spiste nettopp en stk Atkins bar :eek: Og ja, jeg unner meg nok mye av vedlikeholdsgreia! Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!

Jeg skal virkelig prøve å kjøre litt mer kjøtt!!

Røkte svinekoteletter... duger det? Eller må det være nakkekoteletter? Kan man ha kryddersmør til?

Har jo gått ned litt, men synes absolutt det kunne gått litt raskere. Påsken gjorde jo sitt, men kjenner nå etterpå også at det gjør godt for psyken å unne seg litt lavkarbo stæsj som ikke gir så dårlig samvittighet :)

Tuppen 12-04-07 21:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mamseboms (Innlegg 257141)
Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!

vet hva du snakker om!! men skal klare framover uten pepsi! :p

lokkebiff 12-04-07 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mamseboms (Innlegg 257141)
Åh for en tankevekker... skrev du den til meg?? :p Jeg spiste nettopp en stk Atkins bar :eek: Og ja, jeg unner meg nok mye av vedlikeholdsgreia! Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!

Jeg skal virkelig prøve å kjøre litt mer kjøtt!!

Røkte svinekoteletter... duger det? Eller må det være nakkekoteletter? Kan man ha kryddersmør til?

Har jo gått ned litt, men synes absolutt det kunne gått litt raskere. Påsken gjorde jo sitt, men kjenner nå etterpå også at det gjør godt for psyken å unne seg litt lavkarbo stæsj som ikke gir så dårlig samvittighet :)

Svinekoteletter, nakkekoteletter, lammekoteletter, biff, kjøttdeig, bacon, flesk osv... Spis så mye du lyster!!!:D

Kryddersmør skulle jeg mene er ok!?

...eh... hva mener du med "lavkarbo stæsj"?? Dersom sjokolade-barene går inn under denne kategorien, bør du ikke unne deg det i start-fasen...

Tuppen 12-04-07 22:03

kryddersmør?? hmmm da er jeg litt reddet i så fall

lokkebiff 12-04-07 22:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 257165)
kryddersmør?? hmmm da er jeg litt reddet i så fall

hehehe... Du er nå morsom!!!;)

Men det kommer jo an på krydderet, ikke sant...?

Mamseboms 12-04-07 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 257155)
Svinekoteletter, nakkekoteletter, lammekoteletter, biff, kjøttdeig, bacon, flesk osv... Spis så mye du lyster!!!:D

Kryddersmør skulle jeg mene er ok!?

...eh... hva mener du med "lavkarbo stæsj"?? Dersom sjokolade-barene går inn under denne kategorien, bør du ikke unne deg det i start-fasen...

Jeg spiser svært lite atkinsbarer ja! :) Har ikke spist mer enn 3 stk på en mnd. Men jeg mente mer ost, rømme, fløte, grønnsaker, nullkarbo gele, og litt nøtter. Og pepsi max selvsagt... men har fått podet inn at søtningsstoff ikke er bra, men at enkelte tåler det :) Men jeg skjønner jo godt at dette er med på å bremser vektnedgangen....

Tuppen 12-04-07 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 257168)
hehehe... Du er nå morsom!!!;)

Men det kommer jo an på krydderet, ikke sant...?

så klart.. men savner litt mer smak i maten :p
men det er snakk om bare for en periode- så jeg skal klare det!!
i morra skal jeg IKKE ha ost!

Photobscura 12-04-07 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 257178)
så klart.. men savner litt mer smak i maten :p
men det er snakk om bare for en periode- så jeg skal klare det!!
i morra skal jeg IKKE ha ost!

Smak: Krydder, hvitløk, chilli, soyasaus (uten hvete:)), karri, ja the whole works!

Tuppen 12-04-07 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 257183)
Smak: Krydder, hvitløk, chilli, soyasaus (uten hvete:)), karri, ja the whole works!

først gir jeg meg selv en uke :p

Carisma 12-04-07 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 257129)
Jeg savner sik og røye fra hjemtraktene. Selv om det er en del utsalg på ferskfisk her i byen, så er det litt dyrt.

Vi får mye sik i garn på hytta sommerstid, kanskje jeg skal starte utsalg? :rolleyes:
Katta begynner å bli litt lei liksom.....
Seriøst, hvis noen er interresert til sommeren kan jeg sikkert skaffe. Gjedde også, om noen skal lage kaker.

Photobscura 12-04-07 23:33

Får som regel med fra hjemme, pappa har vakuumpakkemaskin. Men han legger ned mye til rakfisk som han selger over hele østerdalen, og i år var det dårlig med fisk, så ikke mye igjen til meg. Satser på en bedre sommer i år, femundsfisk is da bomb :D

Men ikke en dum idé, Carisma, ikke dum!

Tuppen 14-04-07 07:34

bare en liten oppdatering :

er på min tredje dag- det er faktisk ikke store problemer nå lenger med å spise bare kjøtt... stekte f.eks kjøttdeig med masse smør... det dugde det faktisk :p eneste problemet mitt for tiden er at jeg blir for sulten igjen- men regner med det vil gå av seg selv :D leggkramper slapp jeg unna nå- men hodepinen fikkk jeg merke... men er faktisk i ketose ( sjekket to kvelder på rad) :p på mandag blir det veiing :p kommer tilbake og forteller hvordan det gikk :D

ninne 14-04-07 08:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 258018)
bare en liten oppdatering :

er på min tredje dag- det er faktisk ikke store problemer nå lenger med å spise bare kjøtt... stekte f.eks kjøttdeig med masse smør... det dugde det faktisk :p eneste problemet mitt for tiden er at jeg blir for sulten igjen- men regner med det vil gå av seg selv :D leggkramper slapp jeg unna nå- men hodepinen fikkk jeg merke... men er faktisk i ketose ( sjekket to kvelder på rad) :p på mandag blir det veiing :p kommer tilbake og forteller hvordan det gikk :D

så spenende da tuppen.
er 1 dagen her og er spent på hvordan det går.

Tuppen 14-04-07 08:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninne (Innlegg 258036)
så spenende da tuppen.
er 1 dagen her og er spent på hvordan det går.

hvis du blir små lei eller noe av maten- bare tilsett enda mer smør :p det funker faktisk for meg :D

lykke til så masse :D

Nicpins 15-04-07 12:48

Jeg sto fast på et platå i fem laaange uker for ikke så lenge siden.
Spiste ikke søtstoff, ingen barer, ikke Pepsi-Max, ingen erstatningsprodukter,
ikke no skumle ting av noe slag, ingen sprekker, rett og slett "Holyer than Thou"... ;)
Dessuten veide og målte jeg ALL maten jeg spiste for å sjekke at jeg ikke
fikk i meg for mange karber...

Meeeeen: -ingenting hjalp!

Kuttet så ut CHERRYTOMATER og da løsnet det!
Spiste bare en 7-8 stk pr dag.
DET var det jeg ikke tålte, liksom...?!
Snåle greier, synes jeg da... :p

Tuppen 16-04-07 14:52

har ikke gått en uke enda :D
men etter fire dager med denne dietten har jeg gått ned 1.1 kg :D høres lite ut, men for meg er det MYE!!!

all ære til lokkebiff!!!

mam 16-04-07 15:27

Næ. Det er vanskelig å ta en total "Lokkebiff". Jeg har ikke kuttet ut ost, fløte og grønnsaker helt.

Men merker at jeg er mer avslappet til å spise det samme hver dag. Da jeg var på lavkarbo første gang, følte jeg at jeg "måtte" variere hver dag. Nå synes jeg det er ok å spise det samme flere dager på rad.

Og jeg føler ikke jeg "MÅ" spise salat eller grønnsaker til middagen hver dag lenger. Jeg var veldig opptatt at jeg måtte komme opp i 20 kh hver dag.

Jeg vet ikke helt hva jeg går på nå. Atkins eller Ketose? Skal ikke øke karber noe før jeg har gått ned minst 10 kilo.

Og siden torsdag har jeg gått ned 2,7 kilo. :D Men jeg starter på lavkarbo, og da går en ned mye mer de første dagene.

cozymum 18-04-07 16:53

hei. Ditt innlegg kommer som reddende engel nå. I påsken ble d utskeielser og lite lavkarbo fordi vi har på hyytta til svigerinna. Nok om d! Jeg lurer litt på når begynner du med vedlikehold? er d når du har kommet til matchvekt? Jjeg håper jeg klarer d! Dette var et veldig fint innlegg. Er d bare kjøtt+fisk+egg+ fugel?
Står d hva du spiste i noen gamle dagbøker. Og du ser kjempe flott! Godt jobba!!!:D

lokkebiff 18-04-07 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av cozymum (Innlegg 260977)
hei. Ditt innlegg kommer som reddende engel nå. I påsken ble d utskeielser og lite lavkarbo fordi vi har på hyytta til svigerinna. Nok om d! Jeg lurer litt på når begynner du med vedlikehold? er d når du har kommet til matchvekt? Jjeg håper jeg klarer d! Dette var et veldig fint innlegg. Er d bare kjøtt+fisk+egg+ fugel?
Står d hva du spiste i noen gamle dagbøker. Og du ser kjempe flott! Godt jobba!!!:D

Heihei!!

Og takk skal du ha!!

Jeg har ikke hatt dagbok når jeg har holdt på, desverre... Dette fordi jeg fant dette forumet en god stund etter vekt-tapet.

For meg ble det naturlig å begynne med vedlikehold da jeg kom til et punkt hvor jeg følte meg fornøyd med kroppen. Og det var, for meg, etter -24 kilo.

Ja, jeg spiste bare kjøtt, fisk, egg og kylling under den 3mnd.-perioden. Kostholdet mitt per idag er mye det samme, men nå spiser jeg grønnsaker, salater, meieriprodukter o.l. i tillegg.

Lykke til med ditt vekt-tap!! Vil du, så er det klart at du klarer!!! ;)

Stor klem.

cozymum 18-04-07 17:47

Jeg skal prøve d. Brukte du noe kosttilskudd av noe slag? Er littredd for å miste noen viktige vitaminer ol

lokkebiff 18-04-07 17:53

Jeg spiste kosttilskuddet som du får kjøpt på www.ketolyse.no

Dilly 20-04-07 08:01

Rapport fra Dilly:
VRÆÆÆÆL :hylgrine: hulk... opp 1/2 kilo..

men.... det kunne vært verre :)

Og Dilly tuster videre..

Skal nok snart finne meg en smalere sti, så bare vent :D

Håper det har gått veldig bra med dere andre kjøttspisere siste uka.

lokkebiff 20-04-07 09:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 262109)
Rapport fra Dilly:
VRÆÆÆÆL :hylgrine: hulk... opp 1/2 kilo..

Uffda...... Ikke morro!!!!

Hva har du spist?? Drukket?? Er mensen på gang??

Dilly 20-04-07 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 262182)
Uffda...... Ikke morro!!!!

Hva har du spist?? Drukket?? Er mensen på gang??

:) er ikke sikker, men den største feilen er nok at jeg er hul og sulten bestandig, og spiser altfor mye. Nå har jeg fått svar på ting fra Ziggy, så nå er det tilbake på tegnebrettet...

Jeg skal ha en meny med 65 gram karbohydrater, 130 gram fett og 32,5 gram karbohydrater, takk! Vennligst dekk på bordet og servér!

Helgen skal brukes til OE-studier.

Tastes nok snart. Gudd løkk så lenge.

lokkebiff 28-04-07 07:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 256282)
Jeg har lest i maaanges dagbøker... Og det som slår meg, hos de som har problemer med at vekta står stille/går opp, er at de kjører på med alle lavkarbo-matvarer med en gang!!

Litt knotete, men la meg ta et eksempel: meg selv.

For 3 år siden, da lavkarbo var nytt for meg, var alt veldig kaotisk. Filosofiene, tankegangen min, "gode råd" og advarsler fra omverden: ALT surret i hodet mitt, og jeg ble forvirret.
Dette resulterte i en sprekk etter 14 dager, og det gikk ett år før jeg torte å tenke på lavkarbo igjen...

Denne gangen koblet jeg ut omverden, leste Atkins- og Ketolyse-boka, og gikk inn for dette med hele min sjel og all min overvekt.:rolleyes:

Jeg hadde forstått at begynnelsen var EKSTREMT viktig, og at utskeielser på denne kuren var KATASTROFAL (sammenlignet med utskeielser på f.eks GR og andre slankekurer)

Erfaringen ett år tidligere, gjorde at jeg kjørte et meget strengt kosthold.
Jeg holdt meg kun til kjøtt og fisk, og jeg skeiet ut med litt grønnsaker av og til.

Dette førte til en rask vektnedgang og et kjempe-energi-overskudd, så jeg fortsatte i denne duren i tre mnd.: Jeg hadde nå mistet 24 kilo, men hadde fått igjen en bedre helse, et bedre humør og en energi jeg ikke visste fantest!!

IDAG veier jeg det samme, som etter de tre mnd. men spiser jeg for å vedlikeholde, spiser jeg grønnsaker, sauser, en og annen atkins-sjokolade, meieriprodukter osv...

POENGET mitt er altså: dere som sliter med å gå ned, kanskje dere skulle kutte ut litt av disse "vedlikeholdsproduktene"!? Heller vente med dem til dere er kommet godt i gang...

TILFØYER:

Sitèrer Atkins:
Sitat:

Du er imidlertid på en kvalitativ diett. Dette betyr at hvis maten ikke står på din diettliste, må du absolutt ikke spise noe av den. Hvis du tenker slik: "Bare denne ene smaken gjør ingen skade" er det et dødskyss på denne dietten.
Vidre:
Sitat:

"vær ikke redd, dette lille kakestykket vil ikke skade deg." Det vil det!!!
Og:
Sitat:

Det krever årvåkenhet. Ellers kan ett måltid ødelegge vektprogrammet for den dagen og sette deg en uke tilbake.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.