Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Freia med ny 70% sjokolade (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12829)

sma 15-05-07 11:44

Sv: Freia med ny 70% sjokolade

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 276434)
:lol:

Men seriøst, en hel plate mørk sjokolade er vel for mektig på en gang? :eek:

Jeg synes mørk sjokkis er så mektig at at det holder med en rute eller to. Heldigvis får jeg vel si da. :p

Er ikke så veldig lenge siden jeg begynte å like mørk sjokolade, før syntes jeg ikke det var godt i det hele tatt, bare bittert.

Jepp, du får si heldigvis. For jeg klarer ikke lengre vanlig melkesjokolade (sur ettersmak), så jeg kan lett hive i meg ei plate med mørk sjokolade om jeg har lyst.. :rolleyes:

Huldr 21-05-07 23:47

I dag fant jeg denne, på Ica i Thv Meyers gt. Men jeg greier ikke å avgjøre om jeg liker den eller ikke :p

nøtta 21-05-07 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 279450)
I dag fant jeg denne, på Ica i Thv Meyers gt. Men jeg greier ikke å avgjøre om jeg liker den eller ikke :p

Du liker den :ja:

:p

Lemen 21-05-07 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 279457)

Det tror jeg også. ;)

Nå har jeg greidd å unngå den i en uke her! :stolt:

Huldr 22-05-07 00:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 279457)

He he :p

Hvis den er borte i løpet av uka, så liker jeg den nok litt :p

nalana 22-05-07 08:35

Er heller ikke overvettes bebeistret. Kjøpte den for over 1 uke siden, og har vel ikke spist mer en 3 - 4 ruter, og at den skal smake marsipan har jeg ikke merket!:eek:
Og jeg liker marsipan. Ble litt nysgjerrig nå av denne tråden, så jeg skal smake på en rute til og legge godviljen til. Kanskje jeg kan like den litt jeg også.:rolleyes:

Carisma 22-05-07 09:49

Hvis dere ikke er sikker på om dere liker den er det vel best å fastslå at dere ikke liker den? i stedet for å tvinge seg til å like den? Alle sånne fristelser man kan unngå er vel positivt? :o

Huldr 22-05-07 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 279582)
Hvis dere ikke er sikker på om dere liker den er det vel best å fastslå at dere ikke liker den? i stedet for å tvinge seg til å like den? Alle sånne fristelser man kan unngå er vel positivt? :o

Vel, for min del er det bedre å like mørk sjokolade enn noe annet, hvis du skjønner ... ;)

Carisma 22-05-07 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 279630)
Vel, for min del er det bedre å like mørk sjokolade enn noe annet, hvis du skjønner ... ;)

Ja, den er jeg helt med på, men det er likevel bedre å like en eller 2 godt, enn å like veldig mange... :D

Huldr 22-05-07 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 279660)
Ja, den er jeg helt med på, men det er likevel bedre å like en eller 2 godt, enn å like veldig mange... :D

Ja, da skjønner jeg hva du mener :). Men det er godt med litt variasjon. Akkurat nå liker jeg heller ikke de andre Freia Premium'ene så godt. Har i det hele tatt litt problemer med å like mørk sjokolade ... (og da blir det gjerne andre søtsaker i stedet :o ).

Men det er ikke noe problem for meg om jeg ikke liker Pistachio altså. Det var vel mest tullete ment fra min side ;)

shallow 22-05-07 19:20

Jeg og kona fant den "dessverre" også ;-) - likte den kjeeeempegodt !

Shallow

Photobscura 22-05-07 19:24

Jeg smakte et par ruter av denne i helga, synes den smakte svakt av konjakkuler...! (som jeg spiste meg full på da jeg var liten, og naturlig nok ikke liker):
Men jeg syntes den var veldig god, men jeg "skal jo ikke" spise sjokolade på en stund jeg da, så jeg anser to ruter som "ikkeno". Hahaha.

silje 22-05-07 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 270784)
Jeg oppdaget en ny sjokolade i dag den heter freia premium : dark pistachio og den er digg, digg, DIGG !!!! :sikle:

35 khd per 100 gram så med MÅTE bare en rute inneholder jo 3.5 khd men tenk på alle antioksydantene :D to ruter dekker dagsbehovet (20g)

bare skulle si ifra jeg :o

oi! dette høres jo knallbra ut! dessverre kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at det ikke bare hadde blitt ei rute om jeg hadde kjøpt den.. hadde nok spist til det var slutt.. men kanskje en gang i framtida :)

silje

nalana 26-05-07 23:36

Jeg har gitt den en sjanse til, og når jeg "fant" marsipansmaken så ble den mye bedre. Jeg synes også det er litt OK å like et par forskjellige mørke sjokolader. Mest fordi det er så lett å bare ta en rute av gangen og være fornøyd med det.:D
Men når det er sagt, så var min kommentar høyere opp i tråden også mest for gøy.:o

Huldr 27-05-07 08:35

Jeg liker den visst jeg også ... :rodme:

Men den nyinnkjøpte fikk bein å gå på hos venninninen min :p Skjønner at noen liker den bedre enn andre, ja :D

Gamla 27-05-07 10:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 273824)
Hihi, da fikk jeg femdobbel dose i går. ;)

Kanskje du ikke bør ha den i hus i det hele tatt!?:p
Bortsett fra det tror jeg at det er lurt for alle å holde seg helt borte fra sjokolade mens en går på Ketolysekuren. For noe vil kanskje også resultatet bli at vektnedgangen stopper opp. Ketolysekuren er en fin måte å kvitte seg med søthungeren. Hvis en stadig tilfører søtsaker vil jeg tror en har lettere for å vende tilbake til "gamle synder" når en engang er ferdig med kuren.:rolleyes:
Bortsett fra det har en jo bedre av å bruke de få gram med KH en skal ha i Ketolysekuren til salater og grønnsaker. ;) :)
Hilsen en gledesdreper!:D

Carisma 27-05-07 11:39

Kjøpte den tilslutt jeg også, på torsdag. Blæh! :eek: :eek: Bortkasta penger!
Ja, den smaker marsipan!

Lemen 28-05-07 12:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gamla (Innlegg 282480)
Kanskje du ikke bør ha den i hus i det hele tatt!?:p
Bortsett fra det tror jeg at det er lurt for alle å holde seg helt borte fra sjokolade mens en går på Ketolysekuren. For noe vil kanskje også resultatet bli at vektnedgangen stopper opp. Ketolysekuren er en fin måte å kvitte seg med søthungeren. Hvis en stadig tilfører søtsaker vil jeg tror en har lettere for å vende tilbake til "gamle synder" når en engang er ferdig med kuren.:rolleyes:
Bortsett fra det har en jo bedre av å bruke de få gram med KH en skal ha i Ketolysekuren til salater og grønnsaker. ;) :)
Hilsen en gledesdreper!:D

Det nok sant som du sier, jeg bør ikke ha sjokolade i hus i det hele tatt. Nå er det heldigvis 14 dager siden jeg kjøpte den sjokoladen. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.