![]() |
Sv: Frokostpannekaker
Har virkelig fått smaken på disse! :D
Slik gjør jeg det, steker 4 lapper i en stor stekepanne. rømme og Heistad blåbær eller bringebær er kjempegodt på. Jeg smører rømme og syltetøy på 2 av dem å legger de andre to oppå som lokk. Flott frokost :) |
Sitat:
|
Nå har jeg også smasket i meg pannekaker til frokost! Jeg er bare sååå lykkelig! Tåler nemlig ikke hvetemel - så dette er lykke for meg. Åh....
...men jeg orket ikke mer enn tre små pannekaker da... |
Åj åj åj! dette var fantastisk! så godt!!! Dette kommer gubben også til å like!
Hvor mange karber er det i denne røra?? (den på første side u noen slaks bakemix..) |
min første erfaring med lavkrabo var slik pannekaker og de var bare nammenam....spiste de med bær!!! :D dette blir frokosten min fremover:D
|
Disse er bare nydelige!
Jeg har laget de flere ganger og de er fantastiske når de er nystekte! Spiser de rett av pannen uten noe på! :) Neste like gode når de er varmet i mikroen! Jeg glemte kruskakli i dag og hadde i 1 ts JKBM og får 8-10 deilige, fyldige lapper! Mmmmm.... |
Disse bare må jeg prøve!:sikle:
|
Sv: frokostpannekaker
Sitat:
|
Og de smakte nydelig! Fikk 8 små av denne røren, så da har jeg hele dagen her :)
|
Mmmmm, sa barna da jeg lagde dette i kveld!
|
Disse er kjempegode, spesielt når de er ferske!
|
gud, hva gjør jeg feil? jeg får ikke til slike lapper jeg. de bare smuldrer opp :S
|
Stek dem i stekeovnen, det gjør jeg...funker bra det og...10 min, på 180gr....hele røra...så dele de i str du ønsker...
|
har ikke stekovn..
|
frustrert! jeg 3doblet røren. og panekakene blir tynn og bare flyter utover.
noen som har no tips? |
prøv å steke på svakere varme...?
|
jeg gjør det.
kan dette skje hvis jeg har for mye egg i? er ikke helt game i baking, men når man dobler eller tredobler ting, skal man da bruke dobbelt/tredobbelt så mye egg? |
Denne skal jeg teste!!! høres kjempegodt ut!! tak for tips!! :D
|
Sitat:
finnes på helsekosten... ...for jeg syns nok røra var litt vel flytende...med 1 ts jbkm pr oppskriftsposjon får nok røra litt mer pannekakekonsistens... |
Synes litt mer havregryn/kli og nok cottage cheese eller annen ost gjør den fastere eller mer sammenhengende. Hvis jeg hadde hatt JBKM hadde jeg tilsatt litt av det og.
|
brukte jbk istede for bakemix..
spiste den litt sånn oppsmuldret, god på smak, men skal den virke litt rå? eller skal den stekes enda lengere? |
er den ikke best når den ikke er rå inni da? Vil jeg tro jaffal!
|
Jeg stekte de ihvertfall til de var gjennomstekte. Disse er barnas favoritter nå :=)
|
er denne lavkarbo? :)
|
[quote=Gerd;271430]Her en variant som passer til all slags pålegg:
Superdupergod Frokostpannekake.Totalt 6 kbh Den oppskrifta så superdupergod ut, Gerd! Du og jeg er forresten født på samme dato, men jeg er -59 årgang (50 tilneste år) :D Er i ferd med å våge spranget ut i Ketolyseverdenen... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34. |