Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13100)

Kanutten 15-01-08 20:30

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 387817)
Mmm sånne (men da vanlige) har jeg laget i mange år. Jeg har alltid tacosaus over lefsene når de ligger i langpannen, før jeg strør over osten. Blir knakende godt! Og så har jeg røde bønner, mais, løk, hvitløk og paprika og jalapenos i kjøttrøra, men jeg teller jo ikke karbo da.

Hehe, har også laget dem i årevis, på vanlig vis :lol: Men den tanken ble borte for emg da jeg begynte på lavkarbo, men NÅ kom den tilbake :sikle:

nordlandsjenta 20-01-08 15:17

hei hei! har en kjempegod fiskerett jeg bruker innimellom!
valgfri fisk.. jeg bruker enten torsk eller sei fileter...
4-5fileter
1boks seterrømme
1tube rekeost
1 rød pakrika
1purreløk.

blander rømmen og osten, hakker opp paprikaen og purren, og har d oppi. legger filetene i en ildfast form, heller "sausen" over fisken...
i ovn på 180-200 grader til fisken er ferdig! dette er veldig veldig godt! har litt kinakål på siden til meg selv, og potet og gulrøtter til barna! :)

nalana 21-01-08 13:05

Ribbe, med eller uten lavkarbo tilbehør.:)

Lindabtn 21-01-08 13:57

Min himmelske gryterett :D

1 pk kjøttdeig
1 pk bacon
1 løk
1\5 paprika
1 boks hakka tomater med hvitløk
2 ts tomatpure (trengs ikke)
1\5 boks seterrømme
1 dl fløte
1 ts hakka chili på glass
1 dæsj flytende kjøttbuljong eller 1 buljongterning
1 ts cayennepepper

Kjøttdeig stekes sammen med løk. Tilsett de øvrige ingrediensene (pluss den stekte baconen) og la dette småputre i en ca 10 min tid.

Serveres med en god salat og\eller Lindabrød (som Gerd kaller det :p)

Og nyyyyyyt!!!!!!!!

Tips:
- Bytt ut bacon med kyllingpølse eller ketolysepølse

tulleruska 21-01-08 23:58

Min beste oppskrift akkurat nå:
Kyllingfilet med pesto:hearts:

Skjær en "lomme" i kyllingfilèet og fyll ca en teskje med pesto i den lommen. Legg filèene i en ildfast form, og bruk fetaost i krydderolje - legg osten på toppen av filèene og dryss litt av krydderoljen over også. Litt salt og pepper over før de stekes i ovnen i 25 -30 min til osten er gyllen. Serveres med salat, fetaost og bernaise saus. (ris til resten av familien - da blir det kylling og salat igjen til meg til matpakken neste dag!!!!:D) Kjempegodt

100 g pesto gir ca 7 g carbo. Her brukes ca 15 g pesto pr filè som igjen er en porsjon.
Nam,nam

Annemora 22-01-08 00:12

Høres unektelig deilig ut, Iset. Men jeg skjønner du ikke teller karber; det er jo en måneds forbruk av dem bare i de siste ingrediensene ift til hva jeg tillemper i min kostplan. :)

Mat SKAL smake godt. Men være snål på karbo. I det er det ingen motsetning. :)

Iset 22-01-08 00:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annemora (Innlegg 391444)
Høres unektelig deilig ut, Iset. Men jeg skjønner du ikke teller karber; det er jo en måneds forbruk av dem bare i de siste ingrediensene ift til hva jeg tillemper i min kostplan. :)

Mat SKAL smake godt. Men være snål på karbo. I det er det ingen motsetning. :)

Mener du tacolefsene mine? Jeg bare nevnte dem siden det ble snakket om Mama Lupe's sine lefser. I lavkarbosammenheng må man selvsagt bruke Mama Lupes eller andre LAVKARBO-tortillas. ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.