![]() |
Sv: Til alle som går på South Beach!
Men du..dette må vel bare gjelde fase 1? ... eller...?
|
Ja Victory det må da være i fase 1! Har ikke lest de tallene noe sted men det virker lite i fase 2.:eek:
Vi skal jo spise de sunne karbene i fase 2 og da er vel 15 litt lite.. |
Ja det var det jeg tenkte jeg også! Når man innfører korn etc ryker man jo over 15 på et blunk!
Skal kikke litt mer i boka og se om det står noe om antall der.. Trodde egentlig ikke man telte noe veldig heller, men var nøye på at det er de rette karbohydratene man bruker, og hvor ofte man gjør det.. |
15 og 20, det samme som på Ketolyse? Fungerer det så lenge dere ikke skal ha noe særlig fett da? Har liten peil på SB så jeg spør ;)
|
Jeg har mer fett og mindre karbohydrater enn "vanlig" south beach. Men mye mindre fett enn atkins, etc. Altså en kombinasjon. Dette for at jeg skal kunne spise mest mulig variert og tilnærmet samme som resten av familien.
Karbohydratene kommer hovedsaklig fra grønnsaker. Men unner meg en halv håndflate med knekkebrød/fullkornspasta, ris, etc. Altså halv til hel håndflate per dag, ikke per måltid! Funker fint for meg. Når familien har pasta/ris, så fyller jeg på med ekstra kokte grønnsaker. Men tillater meg altså mer fett, spesielt i ost, enn Lindberg anbefaler. |
Hmmm.. Jeg har gått ned 7 kg på dette kostholdet før og da visste jeg ikke om lavkarbo.no. Jeg spiste det som var lov på southbeach.no. Så jeg telte ingen karbohydrater? Jeg drakk vel pepsi max hver dag og hadde ingen problemer. Så om noen får problemer med søtningsstoffer, så gjør ikke alle det :)
Synes 1000 kcal om dagen var litt lite? Det jeg passet på var at jeg fikk i meg nok proteiner. Så jeg spiser matvarer med mye proteiner og lite fett og lite karbohydrater. Men etter et par måneder godtok jeg makrell i tomat (som inneholder 7 gr sukker per 100 g, men man spiser jo 15 gram på brødskiven) og diverse andre matvarer. men alle må finne et kosthold de trives med! :) Jeg er ikke så glad i smør og oljer, men spiser heller de ooopsierollsene her inne med lett kremost og kjøttpålegg :) Blir fort lei egg ;) Leste boken i går og der er det viktig å få i seg de rette fett-kildene og grønnsaker og bønner med lav glykemisk indeks. Men står ingenting om hvor mye karbohydrater man skal ha i seg.. Hvertfall ikke som jeg har lest. Særlig siden de kostholdsplanene inneholder mye tomatjuice man skal drikke (som jeg antar inneholder en del karbohydrater..) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04. |