![]() |
Sv: Nannahs eplekake
Hei,
Kan 100 gr mandler byttes ut med mandelmel, samme mengde? Jeg er på lavkarbo, spiser i snitt 95 g karb dagen, så tenker ikke på spørsmålet ifbm. kostholdet mitt, men på maken/konsistensen, mengden, heving, osv. :) |
Mandelmel inneholder mindre væske enn malte mandler så jeg vill tro 50-75 g er nok...prøv deg fram :ja:
|
Min ble ikke stekt på 20 minutter....prøver å sette den inn igjen....merket det først da jeg skulle smake på og smaken var det ikke noe galt med altså! Gleder meg :)
|
Denne så digg ut altså! Syns høykarbere og denne er god eller?
Hvor stor form bruker du og ca hvor høy er kaka da? Vil ha en litt stor/høy kake, så må bare vite om jeg må legge til en halvdel el? |
Sitat:
Min blir ikke veldig høy, men det kommer jo an på str. på forma. |
Neste gang bruker jeg splenda! Jeg prøvde med sukrin, men kaken ble ikke gjennomstekt (etter 50 min i ovnen) og fikk sånn kaldt og sår følelse av å spise et stykke. Synd, for smaken var ellers helt fortreffelig.
Til helga prøver jeg igjen og gleder meg =) |
Lagde denne med Natreen i dag. Syntes 2,5 dl søtning hørtes mye ut, så jeg tok 1,5..men syns likevel jeg kunne brukt mindre.
Men kaken var KJEMPEGOD!!! Overrasket over at man får til SÅ god eplekake på lavkarbo. :D |
Kan man lage den i muffinsformer??
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Den glei rett forbi meg gitt. hehe.. Da blir det en eplekake til helgekosen:o |
Sitat:
Gled deg, den er kjempegod med både epler og pærer!:sikle: |
har nettopp lest at den beste smaken får man om man blander 2-3 søtningsstoffer! Jeg har veldig mange forskjellige i skapet da. men noen som vet om jeg kan smake til? skal røra være veldig søt før steking? hender det står at røra er søtere enn det ferdige produktet. takk!
|
Sitat:
|
lurer på hva jeg gjorde galt jeg..
Hadde doble muffinsformer. helte opp i røra Hadde på 200 grader i ovnen og etter 20 min så hadde da røra rent ut av formene, den var mørkebrun.:( Smaken var jo så som så med. Kan det ha noe med at jeg puttet eplene i røra og ikke på toppen kanskje?? Jaja vi prøvder igjen |
Du må bare fylle formene hallvfulle. Røra sveller:)
|
Om du må steke muffins i 50 min så er det noe alvorlig galt med ovnen din :eek:
|
Sitat:
Har laget både eplekake og en med pærer og begge ble veldig bløte/rå/ustekte, nesten så de var ekle:eek:. |
Ja jeg bruker varmluft..men jeg pleier å skrive det ioppskriftene gjør jeg ikke?
Ble usikker nå :p |
Sitat:
Jeg bruker aldri varmluften, har liksom aldri vent meg til det, så om det ikke står eksplisitt, tenker jeg ikke på det!:p |
Forandret den nå...det er år og dag siden jeg har bakt kaker...håper det funker bedre nå da:)
|
Ikke noe å si på smaken, men den hadde nok vært enda bedre med riktig konsistens!;):D
|
Går det an å bruke stevia istedet for splenda..?:o
|
Det har jeg gjort og det gikk veldig bra, måtte smake meg fram litt for å få rett mengde.
|
Sitat:
|
Nå har jeg bakt denne og herlighet denne var god!!!
Tilogmed guttene i huset går å gomler på kake her nå:) Har rømme på ..mmm Har prøvd diverse kaker her inne men denne var bare helt fantastisk:) Takk for oppskrift nannah!:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29. |