Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvordan vet man at man er klar for å få barn? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19059)

Stinen 25-04-08 11:08

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

fortell den historien om venninnen din Linda - er mye rart, Elanessê... Merkelig, faktisk at det går an å være gravid i 8 mnd UTEN å vite om det :eek:

Elanessë 25-04-08 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 449643)
Merkelig, faktisk at det går an å være gravid i 8 mnd UTEN å vite om det :eek:

Ja det er det, men hvis ingen av de vanlige tegnene er der og man ikke har noen annen grunn ellers til å gå til legen så går det jo ann. Hun fortalte at hun aldri var morgenkvalm, kjente ingen spark (før helt mot slutten) og mensen hadde hun hatt uregelmessig hele livet så reagerte ikke på at mensen "bare" kom 3-4 ganger iløpet av de 8mnd. Noe som jo viste seg å ikke være mensen da ettersom hun var gravid, men små blødninger.

Lindabtn 25-04-08 11:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene (Innlegg 449638)
Du finner nok ut av det ja. Men om du ønsker å ta deg ut på denne jenteturen ville jeg nok gjort det ja!

Jeg har aldri hatt behov for å ta meg ut da jeg ikke drikker ;)

Det er mye å tenke på men det er enda mer å tenke på i graviditeten og ihvertfall etter fødselen. Så det er vel bare å sette seg inn i det.

Forumet snartgravid.com har mye info om prøving.
Snartmamma.com har mye om graviditet
og Nybaktmamma.com og foreldreportalen.no er veldig mye om barn og livet etter fødselen. (foreldreportalen er alle faser men mest etter fødsel)

huff, jeg vil ikke tenke på hvordan det hadde vært å være på tur med 6 andre jenter, de er ute på byen, danser og koser seg mens jeg må sitte alene på rommet og være gravid og kvalm :o og tenk om jeg er mye kvalm og sånn da, sikkert kke noe særlig å være på tur da....

Helene 25-04-08 11:17

Om man er kvalm er det ikke noe gøy nei.

Sikkert greit å vente til du kommer hjem igjen.

Jeg var ikke kvalm, men trøtt. Ikke akkurat i fest humør. Sist jeg var i syden lå jeg på kommet hver kveld på grunn av matforgiftning. Så alt kan skje ;)

Lindabtn 25-04-08 11:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 449643)
fortell den historien om venninnen din Linda - er mye rart, Elanessê... Merkelig, faktisk at det går an å være gravid i 8 mnd UTEN å vite om det :eek:

hehe....
jo, har en venninne som jobbet på rockefeller i oslo, og dvs mye festing etter jobb. hun kjente en dag at hun verket så i ryggen og gikk til legen. hun ble så sent til sykehus fordi hun skulle føde. da hadde hun vært gravid i 9 mnd uten å legge på seg eller merke noen ting.
gutten er altså suuper duper smart!!
så det er faktisk mulig :p

Stinen 25-04-08 11:19

De kommer til å være kvalm på morgene de også - bare av andre grunner!! så da stiller dere likt! Ikke back ut. Det blir genialt!

Lindabtn 25-04-08 11:22

du stakk lissom så fort at jeg ikke rakk å si hei eller hade :p STINE!!!

Lindabtn 25-04-08 11:23

Er du gaaal :eek: skal ikke backe ut, men mulig jeg kanskje må gå på prev i 2 uker til for å være på den sikre siden. Eller er det dumt kanksje?? Vil gjerne ha den turen overstått først.

Iset 25-04-08 15:03

Lurt å vente til etter ferien med å bli gravid ja. Jeg ble gravid rett før vi skulle reise til Italia i sommer, var 5 uker på vei da vi satt på flyet bort. HELE turen var ødelagt pga. kvalmen og trøttheten. Jeg orket ikke å spise og var slapp og sliten pga. det, det var 40 varmegrader, noe som økte kvalmen betraktelig. Jeg var trøtt som en strømpe og ville helst bare sove hele tiden, og jeg fikk skumle blødninger og trodde jeg holdt på å miste (noe jeg ikke gjorde, heldigvis).

ALDRI MER skal jeg være gravid på en ferietur! Eller, andre trimester er forsåvidt greit, men ikke de første tre månedene, for jeg blir alltid møkkadårlig da.

Kitt 25-04-08 18:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 449622)
ååå, men jeg vil ikke bli gravid på første forsøk!! Kanskje jeg må vente til 1.juni i stede da??!! Vil helst ikke være gravid når jeg skal til syden første uka i juni.
Men er man virkelig så fruktbar altså, at det funker med en gang??
Hva sier dere??

Begge mine er planlagt og begge to ble unnfanget 6 uker etter at jeg sluttet med pillen.

Vi bestemte oss for at vi ville ha barn sammen etter å ha vært sammen i 5 måneder. Jeg trodde jo det ville ta tid å bli gravid etter 8 år med ppiller, men legen min sa det var omvendt. Kroppen kommer i riktig syklus og er superklar det øyeblikket man slutter!

Det kan jeg skrive under på!!!

Og om 2 uker skal den eldste konfirmeres! Hjelp, som de vokser!:eek:

Stinen 25-04-08 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 449891)
. Kroppen kommer i riktig syklus og er superklar det øyeblikket man slutter!

:eek:

Lindabtn 25-04-08 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 450079)

mhm :eek:

Max 25-04-08 22:09

Jeg tror de fleste voksne, oppegående mennesker er modne for å få barn, men de fleste vet det ikke selv, de vet jo faktisk ikke hva det innebærer å ha barn. Man modnes fra første dag som forelder, og det er en fantastisk følelse å kunne bli så glad i noen, som man ikke på forhånd kan forstå.

Så jeg tror nok tiden er inne, dersom dere begge synes dette høres riktig ut. Så klart, det er spennede, det er en utfordring, men dere kommer til å forstå hva alle mener om å det å få barn når barnet kommer.

Ellers har jeg aldri skjønt tankegangen med å få barn tidlig på året, jeg har aldri skjønt at det skal gi så mange fordeler.. Som nevnt - er man uheldig og føder prematurt, kan man faktisk fort få et barn født sent på året også. For veldig mange (inkl meg selv) er det ikke bare å bestille fødselsmåned heller, her tar vi i mot dem som kommer, når de selv vil. Jeg har et vårbarn og et høstbarn, og begge deler har passet like bra :)

Stinen 25-04-08 23:34

Jeg MÅ ikke ha "første halvdels barn", men jeg syns det hadde vært hyggelig for barnet sin del å ikke være yngs i klassen og ikke få lappen sist, eller må vente helt til neeeeste sommer med å være på på over 18-års aktivitene når den tid kommer.. også er det litt for min egen del, sånn ideelt sett at jeg har sjans til å komme i form til sommeren igjen(noe som kanskje og forhåpentliggvis blir mer uvesentlig enn hva det er nå) Men jeg blir nok like glad uansett når barnet blir unnfanget og når det ønsker å komme til verden. Like velkomment er det i februar som i november... Men er uansett greit å ha ett utgangspunkt, tenker jeg, også får vi ser hva som skjer og hvem som dukker opp :ja: :love:

Megvel 26-04-08 11:29

heihei!
Bare tipser om å begynne med folat, 400mg, hver dag, i prøveperioden! For det beskytter fint mot feilgreier i ryggraden hos fosteret, og det er de første ukene spesielt som teller!
Ble selv gravid på fire dager... Rundt begynnelsen av juli (2004), og fikk baby i påsken, veldig praktisk ihht pappa's fri og sånn! Har en kjempesøt liten treåring i hus nå, det er så gøy atte!

Stinen 26-04-08 12:20

Takk for tips. Folat er innkjøpt og inntas daglig ;)

Oioioi så jeg gleder meg til å ha 3-åring i huset!! Er ikke så kean på 0 til 1/2.. virker kjedelig og masete.. men 1 til 4 er en genial tullete alder !!!!

I dag er det sluttdag med p-ring, Linda. Håper du er klar.. Jeg skulle begynt på pillen igjen i dag i følge de 7 tbl frie dagene.., men det gjør jeg ikke - så er pr definisjon FRUKTBAR :eek:

Lisbeth 26-04-08 12:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 450543)
Takk for tips. Folat er innkjøpt og inntas daglig ;)

Oioioi så jeg gleder meg til å ha 3-åring i huset!! Er ikke så kean på 0 til 1/2.. virker kjedelig og masete.. men 1 til 4 er en genial tullete alder !!!!

I dag er det sluttdag med p-ring, Linda. Håper du er klar.. Jeg skulle begynt på pillen igjen i dag i følge de 7 tbl frie dagene.., men det gjør jeg ikke - så er pr definisjon FRUKTBAR :eek:

Lykke til!!!! :heia:

Stinen 26-04-08 12:32

Herreli så skummelt!!! men TAKK :heia:

Lindabtn 26-04-08 13:25

men tenk om da...... tenk om det skjer med en gang?? wæææææ, dette er skummelt!

Lindabtn 26-04-08 13:26

men je har bare mer og mer lyst for hver dag jeg nå :p
men det er bare den jævla turen. ingen som kan steppe inn for meg om jeg ikke kan

Impulsiw 26-04-08 13:49

Når jeg for over 22 år siden fikk første barnet, var jeg kjempeklar og veldig ung! Samme med nr 2. Når jeg nå skulle ha snuppen... var jeg usikker helt fram til fødselen. Men med en gang jeg så han sprelle i luften og skrike når han kom ut visste jeg det var riktig. Hormonene jobber for oss;) Det var kjærlighet ved første blikk og jeg gråt av glede. Har ikke angret et sekund siden. Ikke på noen av barna.... Så når du er i tvil trøst deg med at naturen ordner opp. Det er slik det skal være :klem:

Moa 27-04-08 04:16

Herlig tråd:love:

Jeg er mamma til 5 stykk, tre gutter og to jenter i alderen snart 12 år til 22 år. Noen har vært planlagt, andre har kommet til oss litt mer spontant, kan man si:D

Felles er det at de har vært ønsket og elsket fra første øyeblikk med forståelse av at et nytt svangerskap var i gang!

Vi har et oktoberbarn, et desemberbarn, to januarbarn og et maibarn,- og alt har vært like perfekt.

Selv er jeg født i november, har ALDRI følt at det har vært et problem. Spesielt ikke nå, jeg er jo alltid så mye yngre enn venner av samme årsmodell:stortsmil

Lev litt Baloo :snill: Ta livet som det faller seg:snill:

Husk, vi kvinner er faktisk laget for dette her! Det naturligste, og herligste i verden!

Max 27-04-08 07:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moa (Innlegg 450944)
Herlig tråd:love:

Jeg er mamma til 5 stykk, tre gutter og to jenter i alderen snart 12 år til 22 år. Noen har vært planlagt, andre har kommet til oss litt mer spontant, kan man si:D

Felles er det at de har vært ønsket og elsket fra første øyeblikk med forståelse av at et nytt svangerskap var i gang!

Vi har et oktoberbarn, et desemberbarn, to januarbarn og et maibarn,- og alt har vært like perfekt.

Selv er jeg født i november, har ALDRI følt at det har vært et problem. Spesielt ikke nå, jeg er jo alltid så mye yngre enn venner av samme årsmodell:stortsmil

Lev litt Baloo :snill: Ta livet som det faller seg:snill:

Husk, vi kvinner er faktisk laget for dette her! Det naturligste, og herligste i verden!

Så herlig å lese, og så heldige dere har vært som har fått så mange skjønne barn!! Vi er veldig takknemlige for de vi har fått, men savnet etter fler er likevel sårt..

Pipp 27-04-08 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Max (Innlegg 450948)
Så herlig å lese, og så heldige dere har vært som har fått så mange skjønne barn!! Vi er veldig takknemlige for de vi har fått, men savnet etter fler er likevel sårt..

Signerer Max her....

Helene 27-04-08 13:48

Jeg synes alle aldere og alle måneder er like perfekt når det kommer til barn.

Nyfødt er spennende og koselig. Det er stress til tider, men utrolig koselig med en liten bylt på brystet.

Når de blir eldre og det kommer mer "menneske" frem i de så er den tiden fantastisk. Ville ikke vert for uten en eneste av tidene med et barn.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.