![]() |
Sv: Verdens beste lavkarbobrød?
nå er det ferdig, ser greit ut da... kanskje jeg slipper å lage nytt :D
spiser veldig lite brød... skal bare være til å ha pålegg på når jeg er sammen med andre. Orker ikke brødmaset :rolleyes: |
Fælt som dere sliter med brøda deres da :lol:
|
nææææ... er vel bare meg? :p
|
Spørs hvilke brød man snakker om det... :lol:
Ble det til å spise allikevel? Hm...?? |
Nei, brødet var helt vassent inni, så konklusjon... dette fikk jeg ikke til :o
|
off da! Hm...og nøttebrød er ikke aktuelt å prøve?
Så noen skryte av "Nannahs beste brød" eller no sånt, men det er vel en million forskjellige oppskrifter... Du kan lage ostekake uten bunn i stedet :sikle: du har jo sitrongele du? ;) |
Og dette brødet har ikke noe rar bismak? fra f.eks bakemiksen?
|
Sitat:
Denne må jeg prøve. Jeg synes nøttebrøet er godt men det hadde vært fint med variasjon |
Sitat:
Slik jeg forstår denne er det 2 karb pr. 17 g. Siden en serving size er 17 g og det står oppgitt karb pr. serving. Er jeg helt på bærtur nå eller? |
Da står det et brød i ovnen her, jeg hadde bare 4 egg, så jeg halverte oppskriften..
Hadde ikke bakemix, så jeg brukte soyaprotein.. Å en dasj med fløte, for den virket litt tørr.. Nå er jeg spent (og sulten) |
Høres spennende ut! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
I går tok jeg fram et brød fra fryseren - et "siwbrød" - hadde glemt hvor godt det var faktisk..:rolleyes: Så i dag har jeg spist to brødskiver til frokost og to sponplater :ja: MEN når jeg ser i oppskrifta at det står at man skal knuse linfrøene.. skal man ikke det. Da frigir man karbohydratene i linfrøene slik at man tar de opp :eek: .. så det skal jeg rette!!! Ellers har jeg bestilt brød nå på spisdegslank.no. Ca 50 kr per brød. Det blir billigere enn å bake selv med ketolysemix.. Skal hente de i dag eller i morgen, så jeg er SPENT ja.. :D |
hmm...da har jeg grovt regnet at et hjemmebakt sånt brød koster 39 kroner..sånn cirka. DET var jo slett ikke ille.. har nok "forregnet" meg litt :_plystre: Et vanlig fedonbrød koster vel ca 33 kroner.
DA tror jeg at jeg skal avbestille de brødene jeg har bestilt faktisk. Sparer jo en del penger. Det var 55 kroner per brød år man bestiller 10. Pluss 130 i bestillingsgebyr.. det blir jammen meg 68 per brød..:eek: små er de også.. |
Hei. Kan man i steden for 100 gram soyamel
bruke 100 gr soyaprotein?..dette fordi jeg ikke har soyamel hjemme :) |
Nå er det andre gangen jeg prøver dette brødet ditt, selv om jeg den ene gangen bare kuttet ut soyamelet ( hadde ikke..)
Det er et kjempegodt brød!! :D Enkelt å lage, metter, og er sååå godt!! Jeg er veldig glad i brød, så det er noe jeg har savnet på ketolysekuren.. Flink er du!! ;) |
Godt at du likte det da :ja:
|
Jeg har laget brødet i dag. Brukte bittelitt mer kruskakli oppi og bittelitt johannesbrødkjernemel. Har latt det stå å hvile en god stund nå og lar det vente litt i morgen med å smake ordentlig. Men det både så, luktet og smakte brød i den biten jeg tok.. :) Det lover godt.
|
Nå har jeg også bakt dette brødet. Kjempegodt var det!!!
|
Jeg hopper inn i denne gamle tråden, kun for å si at dette brødet var virkelig godt! Jeg måtte regne om til 3/8 dels oppskrift, for jeg hadde bare 3 egg, hehe. Men jeg klarte å få 34 tynne, lekre skiver ut av dette, og har brukt halvannen uke på å spise det opp. Utrolig hvor mye disse små skivene metter!! Og så lett å lage, bare å blande alt i bollen mens den står på vekta. Og ingen mystiske ingredienser, og perfekt for meg som har nøtteallergi.
Tusen takk til Siw!:heia: |
Takk :blomster:
|
Det ser ut til at jeg må begynne å bake lavkarbo brød igjen..skal jo jobbe med ungdommer.. spise sammen med dem, da er det greit å ha et eget brød! Noen som har laget dette med en annen vri? Eller kan anbefale en annen oppskrift rett og slett? :D Greit å ha litt å bytte på med! |
Hei Impulsiw. Nå skal jeg gå til innkjøp av ingrediensene til brødet ditt. Det høres godt ut, og jeg må finne på noe annet enn ostekjeks .... Så lurer jeg på hvor holdbart det er. Fryser du det? Hvor lenge holder det seg i brødboksen/kjøleskapet? Godt det finnes slike som deg. Jeg er sikker på at om du tar patent på det, vil det bli en slager i butikkene! Det er mange som spiser lavkarbo ....
|
Jeg pleier å fryse halve brød..det holder seg noen dager i kjøleskap :ja: Fint at du likte det :D |
Hei på dere.
Jeg har kjøpt bakemiks på www.sportnutrition.no Her har dem mye forskjellig proteinpulver og slikt. Jeg betalte 550 pluss mva for 3 kg med bakemiks. Men...innrømmer at nå har jeg et firma jeg kunne kjøpe dette på da, så jeg fikk det til innkjøpspris. Veil.utsalg er ca 900 kr for 3 kg, eller 321 for 1 kg. Vet ikke om du får kjøpt her uten å være en slags kunde, men skader nå ikke å prøve seg. For 600 for 3 kg er nå ikke rimelig, men en grei pris vel? prøvde å lage pizzabunn her av slikt mel, men det funka dårlig, ble så tørr at jeg hadde kjempeproblemer med å greie å tygge å svelge bunnen. Dårlig forsøk mamma, fikk jeg til svar fra de andre her. Så neste gang blir det mer vanlig bunn, med heller litt bakemix oppi. Her er innhold for bakemiksen som jeg har: Ernæringstabell per 100g per 40g Energi 1520kj/380kcal 608kj/152kcal Protein 80g 32g Karbohydrater 6g 2g Fett 4g 1,6g Dalblads - Bake Pro 1 kg BAKE PRO™ har en proteinprosent på 80, fett 4 og karbohydrater 6. BAKE PRO™ er også utmerket å bruke som et rent protein for proteindrinker. For å få et fullverdig bakeprotein, har Dalblads Nutrition tatt frem et mat/bakeprotein med en av verdens fremste produsenter av myseproteiner. BAKEPRO™ er veldig lett å bruke til oppskrifter, ca. 25% av tørringrediensene bytter man ut med BAKEPRO™. Anbefalt Bruk: BAKEPRO™ er veldig lett å bruke til oppskrifter, ca. 25% av tørringrediensene bytter man ut med BAKEPRO™. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29. |