Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   (Planlagt) sprekk i går. Hva er deres erfaringer da? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21058)

Tulla 81 04-11-08 09:51

Sv: (Planlagt) sprekk i går. Hva er deres erfaringer da?

Huff og huff...
Denne helgen har jeg hatt en skikkelig sprekk... Fredag, lørdag og søndag.. Nå er jeg tilbake på den smale sti, men denne sprekken svei....
Jeg var på 64,7 kilo da sprekken startet, og i dag (tirsdag) gikk jeg på vekten igjen... 66,2... Grøss og gru!!!! Det er sikkert bare vann, men det er så utrolig demotiverende.
1,5 kilo opp!!!

Håper dette er tatt inn innen fredag. Da må jeg jobbe på!
Å sprekke er ikke verdt det!

Faen!

Elizabeth 04-11-08 11:14

Har ei venine som driver med bodybuilding, er med i konkuranser og sånn og hun har en spis så mye du vil og hva du vil dag. Det har hun hatt lenge og det fungerer kjempe bra. Det er en grense for hvor mye kroppen klarer å ta opp på en dag og spesielt når du er flink resten av uka. Broren min er begynt med det samme og det går veldig greit.

scartz 04-11-08 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81 (Innlegg 569864)
Huff og huff...
Denne helgen har jeg hatt en skikkelig sprekk... Fredag, lørdag og søndag.. Nå er jeg tilbake på den smale sti, men denne sprekken svei....
Jeg var på 64,7 kilo da sprekken startet, og i dag (tirsdag) gikk jeg på vekten igjen... 66,2... Grøss og gru!!!! Det er sikkert bare vann, men det er så utrolig demotiverende.
1,5 kilo opp!!!

Håper dette er tatt inn innen fredag. Da må jeg jobbe på!
Å sprekke er ikke verdt det!

Faen!

Jeg er i samme situasjon som deg! Hadde en "sprekkehelg", resulterte i 2,5 kg opp! Er ganske sikker på at det er bare vann, samt jeg drakk den helgå, så kroppen trenger nok bare litt tid til å "samle seg igjen" :)

Tulla 81 04-11-08 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elizabeth (Innlegg 569931)
Har ei venine som driver med bodybuilding, er med i konkuranser og sånn og hun har en spis så mye du vil og hva du vil dag. Det har hun hatt lenge og det fungerer kjempe bra. Det er en grense for hvor mye kroppen klarer å ta opp på en dag og spesielt når du er flink resten av uka. Broren min er begynt med det samme og det går veldig greit.

Jeg kan vel knapt sammenligne min treningsmengde med de som driver med bodybuilding. De trener ikke akkurat lite styrke. Tror ikke jeg skal sammenligne med med den gjengen der for å si det slik.

Jeg trener 4 dager i uken, men de trener sikkert hver dag og flere timer hver dag!

Elizabeth 04-11-08 14:47

Det var bare et eksempel. som sagt har min bror også begynt med det og han er IKKE bodybuilder!! Men det går helt supert! Han er gått ned 15-20 kg. Han trener 4-5 ganger i uka ca 1-1,5 time. Når han er på foretningsreiser kan det gå 1-1,5 uke der han ikke trener..

Nangijala 15-02-09 19:19

Huff, sprakk i går jeg og....Valentines dag og middag på fab restaurant. Hadde planlagt å være flink, men da første rett med kongekrabbe og risotto kom ut, måtte jeg bare innse zt det her ikke var holdbart. 5-retters middag....åååååååh så godt. Idag spiste jeg i tillegg kålrabistappe og poteter til pinnkjøtt...huff :nei:
Idag ligger jeg på sofaen og har bare SÅ lyst på smågodt...!!! :sikle:

Huff!! Vanskelig å være flink på en søndag, hehe!:rodme:

fjanni 15-02-09 19:37

jeg har aldri gått ned på dager/weekender jeg har hatt karbo-kosthold. jeg er av typen som tåler det særdeles dårlig og kroppen lagrer vann som gal. øker gjerne 1.5 - 2.5 kg på et par dager. sinsykt! snufs.

Schmoopy 15-02-09 19:39

Men om du ikke hadde veid deg siden mandag, så kan det jo bare være det du har mistet i vekt fra da til sprekken?

Du gikk vel ikke ned 0,8 på å sprekke en dag tror jeg

Jabba 15-02-09 21:10

Jeg hadde en planlagt sprekk i dag - den første siden julaften. Spiste 1 pizzastykke og et lite stykke gulrotkake. Tissa på en stix når jeg kom hjem og den viste utslag - hurra! Så da regner jeg med at jeg ikke datt ut av ketose pga dette.......
Skal bli spennende å se på torsdag (veiedag) om sprekken min har noen negativ innvirkning på vekta! Hvis jeg husker det skal jeg rapportere her i tråden......

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.