![]() |
Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke
Sitat:
Men lavkarbo har åpnet øynene mine for en ting: SUKKER!! Det er jo pokker meg sukker i ALT vi spiser! og det kan ikke være bra på noen måte. Brød, pasta, ris og poteter er i mine øyner ikke naturlig, og dermed mener jeg det ikke er bra for kroppen i store mengder, selv om man er en person som førdøyer/forbrenner dem sjapt og uten vektøkning. |
Enig i at for mye karbohydrater er fælt:rolleyes: Føles ut som en sekk med ett eller annet kjedelig noe:p Men hvis man har balanse og føler seg topp og har idealvekt samtidig som man spiser det man vil ha ser jeg ingen grunn til å pirke, selv om jeg gjorde det selv en stund siden.. Levde bare på råkost, da slanker en seg:p Også føler en seg som ei lyspære.. Men man kan lett bli litt fjern også følte jeg at hele verden opererte i ett gammelt operativsystem og at alt gikk for tregt.. Litt som å være speeda:D
Skikkelig brød er jo ikke direkte unaturlig, menneskelagd ja. Jeg foretrekker ett skikkelig grovt fullkornsbrød med økologiske råvarer:) Liker å lage det selv, kan jeg lage det så grovt at ingen orker spise det:p Mange av brødene i butikken er jo helt forferdelige, ihvertfall her jeg bor. |
Sitat:
|
Sitat:
Det er heller ingenting i veien for å øke mager kroppsmasse på en lavkarbodiett, men å øke fettreservene er verre. Noe enkelte av oss ser på som positivt, men kanskje ikke du? Sitat:
Forøvrig vet jeg ikke om du egentlig trengte å opprette en ny bruker. Den gamle fungerte fint. |
Men dramafaktoren her er upåklagelig, bring it on :D
|
Skjønner hva du mener:) Kroppen har visse behov, men utover dette så er det mye du ikke tar hensyn til.
Hvilken bruker er det du refererer til? |
Sitat:
|
Wow:p
|
Sitat:
Ok, det er mulig dere ikke er samme person. Kanskje dere bare hadde samme norsklærer... |
Nå datt eg ud....
|
Å fnise! :lol:
|
Samme dramalærer i norsk eller norsklærer i drama???
jada, jada, bare svada, svada - hvem sa det en gang i tiden?? |
Dette ER internt, ja :)
|
er vel bare det at Bulldog hadde en ide om at Blå og Fiolett er samme person...
|
Takk ;)
|
Sitat:
Jeg mener den enkleste måten er å gå tilbake i tid. Hva er det egentlig mennesket er ment til å spise? Hva er egentlig naturlig for oss? Hva var vi? Jegere. Hva består byttet av? Protein og fett. Fact! |
. . .og litt nøtter og bær. Og genene våre har ikke forandret seg på 10.000 år. :)
|
Sitat:
Når det er sagt, så tror jeg at å finne den maten kroppen trives med, er noe av det viktigste vi kan gjøre for helsa. Om vi i tillegg klarer å finne ting i livet som gir oss glede, så er det en god måte å leve på. Og da vil kroppen også gjøre så godt den kan for å holde oss friske. |
Sitat:
|
Sitat:
Det er kvalitene på maten det var snakk om, ikke hvor mye vi spiser. Det er ikke like mye vitaminer og mineraler og slikt i en brokkoli som de var for 50-100 år siden. Vi dyrker ikke etter optimale forhold lenger, det er kvantitet framfor kvalitet. Vi må derfor spise MER for å få i oss like mye vitaminer som man fikk i seg før. Men det kan vi jo ikke.. |
Nei sorry, nå tuller jeg fælt. Regner med atdu snakket om ketolysekuren?
Ketolysekuren er jo nettopp det - en kur. Det er ingen som sier at man skal være i ketose resten av livet, men det er bare fordi det ikke er forsket nok på, tror jeg. Ketolyse er ikke det eneste lavkarbo-alternativet, men et sabla godt alternativ for de som ønsker å gå ned i vekt. Når jeg er ferdig med slanking tror jeg at jeg vil gå over til Noe fedon-aktig -fordi jeg VET at lavkarbokosthold er best for kroppen min. Uansett hva forskningsrapporter sier. |
Lutz anbefaler folk å holde seg under 72g daglig for å få helsegevinster...og å innkludere animalsk, mettet fett i kostholdet...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52. |