![]() |
Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?
ÅH! Dette har jeg lyst på, så kjempegodt ut.
Må nok vente til litt uti kuren ja, så mye fløte tillater ikke Atkins i induksjon. *noterer ned oppskriften* |
Sitat:
|
Noen som har en oppskrift på rømmegrøt uten JBK ol? Mener at jeg har lest en oppskrift her inne med kun basics varer som rømme, fløte og smør, men finner den ikke igjen. Fikk nemlig veldig lyst på rømmegrøt nå, er tom for JBK og kjenner det er litt tiltak å dra ut for å handle når jeg nettopp har kommet hjem! :D
|
Heii :)
Jeg startet på lavkarbo på mandag og er ganske ny på dette :) Men tenkte på SPLENDA er ikke det fruktsukker og er det ikke det man må være litt obs på? :rolleyes: Jeg skal prøve rømmegrøten i dag med fiberhusk, men hvor mye? noen som hr prøvd? Tenkte også på kunstig sukker (dia sukker) er ikke det ett bedre alternativ enn splenda? =) |
Sitat:
|
tusen takk for svar :)
er det vanlig og gå litt opp og ned i starten? :confused: natreen strø kan jeg bruke det? er så mye billigere i sverige enn i norge :) |
Sitat:
Jeg bruker ikke natreen strø. Eneste grunnen til at jeg bruker splenda som inneholder maltodextrin( akkurat som natreen, det er et karbohydrat), er pga det smaker best som strø. Og jeg bruker det ikke mere enn 5-6 ganger i året. Søk på søtstoff her inne. Søk på feks splenda, sukrin, natreen, stevia.. |
Sitat:
okei den er greii :) så du anbefaler ikke strø natreen? sånn som på den rømmegrøten har jeg brukt 1ts fiberhusk blandet i vann og røre godt med gaffel, som skal haes i rett føre jeg sku ha det og fløte oppi. pga det tykkner veldig fort. det ble IKKE klumper :) eneste konsistensen ser jo helt likt slimete og ekkelt, men smakte utrolig godt og likt rømmegrøt. Hadde i litt ekstra rømme jeg da for måtte smake meg frem. nå står den på ovnen og skal bli kald så får jeg se om den blir litt bedre :) |
Kan man bruke sånn xantum gum (eller hva det nå heter) i stedet for JBK tro? Fikk lyst på rømmegrøt til middag idag, siden sønnen har spurt etter det forrige uke :) Så kan jeg være flink pike og trene og enda rekke å lage middag til "normal" tid :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45. |