Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Helt ny her! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21941)

Impulsiw 04-11-08 10:10

Sv: Helt ny her!

:heia: Dette går framover vettu :blomster:

Håpefull 04-11-08 20:59

Er så deilig hver gang man ser et nytt tall på vekta! :D Hvordan har dere tenkt å gå gjennom jula? Tar dere pause eller skal dere spise lavkarbo i julen også??? Jeg vil liksom ikke spise karbo i jula, men aner ikke om jeg klarer å la være...Hva skal dere?

LilleM0r 04-11-08 21:20

Jeg skal spise kålrabistappe til pinnekjøttet julaften!!

Men ellers har jeg tenkt å holde meg til det ketogene kosthold:)
Så lenge jeg får spise noe salt (bacon crisp og oliven) og drikke rødvin, ja -så koser jeg meg.
Og jeg har tenkt å klare det - jeg skal ikke gi meg nå før jeg er der jeg skal være!!

Jula får ikke ødelegge det - spesiellt med tanke på at det er vanskeligere å komme i ketose igjen for hver gang en går ut. :)

valleygirl 04-11-08 21:32

trives så godt på lavkarbo at jeg vil prøve å holde meg der så lenge som mulig! men akkurat på julaften blir det et planlagt avvik, poteter og kålrabistappe til pinnekjøttet. Men søtsakene kommer jeg nok til å holde meg unna, ganske enkelt fordi det meste nå er blitt for søtt for meg. Har hatt noen få planlagte avvik og har følt meg helt sukkerbelagt. Har vært deilig å "komme hjem" til lavkarboen etterpå!

Elizabeth 04-11-08 22:10

Trives på ketogen kost eg også, men kommer nok ikke til å holde meg i ketose, men til generelt lavkarbo kosthold. Vi skal være på besøk hos svigers hele julen (fra 19 des til 2 jan) Og vil ikke at de skal trenge lage til noe ekstra for meg. men i januar er det tilbake i ketose.

Håpefull 04-11-08 22:12

Det værste for meg blir nok å holde meg unna mandarinene, elsker mandariner...Samme med dadler...Hm...Juleaften må jeg ha kålrabistappe og potet til pinnekjøttet...Tror kanskje jeg blir å holde meg unna sjokolade og snop...men unne meg litt frukt og slikt...Og heller starte igjen etter jul...Men klarer ikke helt å bestemme meg. Har jo lyst å få vekk kiloene...Syns det er litt vanskelig å være helt alene på lavkarbo. Derfor er jeg blitt veldig glad i forumet her. Dere hjelper meg å holde meg oppe og være flink :)

valleygirl 04-11-08 22:21

ja her er det godt å være, både når det går bra og når det butter! Det er så mange skeptikere der ute at det er godt å befinne seg her blant folk som vet hva du snakker om og er støttende. Og som kan glede seg med deg også når det går bra!

Men dette med julen, jeg er i overkant glad i kombinasjonen hjemmelagde pepperkaker og mandariner! Det har i mange år nærmest vært desemberdietten min:) Vel, vel får finne på noe annet i år da! Hvis ikke det umulige skulle skje at noen kommer opp med en lavkarboppskrift på pepperkaker:D

magdalena 04-11-08 22:31

Det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår som teller,men det du spiser mellom nyttår og julen. Syntes den var så bra,hørte Kari Jaquesson si det engang:p

valleygirl 04-11-08 22:32

bare det at jula har en tendens til å vare helt til påsken:D

magdalena 04-11-08 22:43

Før ja:o Julemarsipan på halv pris utpå nyåret.. Nam! og deretter påskemarsipan på halvpris..:rolleyes:

Håpefull 04-11-08 23:14

Er så mye godt i julen som man vanligvis ikke spiser resten av året... Så tror nok jeg kommer til å kose meg litt i juleuka og heller bare komme meg tilbake i ketose etter jul. Man skal jo nyte livet. Ketolyse er jo med på å forandre vanene mine som jeg hadde fr jeg begynte på kuren, tror uansett om jeg spiser litt godt i julen at jeg ikke kommer til å ta helt av...Føler selv at det har skjedd en omstilling i hodet mitt allerede og jeg er dritt lei av å føle meg utilpass pga. at buksene mine ikke passer lengre. Og er lei av ryktene som går om at jeg er gravid...Hehe:) Vi må huske å leve livet også...

Impulsiw 06-11-08 13:15

Ketolyse er supert i jula da :ja: Ei jul jeg levde lavkarbo for tre eller fire år siden..gikk jeg ikke opp EN kilo! Spiste ribbe, pølse, surkål, kålrotstappe, pinnekjøtt...så hadde jeg nøtter som "godteri"... nå er det jo kommet mye sukkerfritt digg også :ja: til og med marsipan...:sikle: De har det i sverige.. Så da trenger man faktisk ikke legge på seg i jula. Før har det gjerne gått på 5 til 6 kilo...:eek: Men fortår godt at du ønsker å leve "normalt" i jula da.

Ha en fin dag :blomster:

Håpefull 08-11-08 12:54

Får ta det litt som det kommer, tror nok det blir lettere å følge lavkarbo om jeg jobber mye i jula...
Men jeg er veldig spent på hvor mye jeg har gått ned frem til jul. Hvor mye går dere ned i uka? Vet det kan svinge veldig, er bare litt nysgjerrig :) jeg har gått ned 5,5kg på 5 uker. Nettopp begynt med ketolysetablettene, er spent på om jeg merker noen forandring...:)

Impulsiw 08-11-08 16:50

:heia: Blir spennende!!! :ja:

snøfte 22-02-09 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 560766)
Hei! Jeg er også helt ny, og vet ikke helt om jeg skal velge sputh beach eller den her ketolyse, problemet mitt er at jeg ikke spiser kjøtt, fordi jeg ikke klarer tanken på det. hadde jeg klart det hadde jeg gjort det. Når jeg smaker kylling eller annet kjøtt brekker jeg meg og spyr opp all maten jeg har spist. derfor vil jeg ikke ha noe "du må spise kjøtt,bla,bla,bla" bare helt enkelt, går det an å bruke denne dietten når jeg ikke spiser reker, krabbe, kylling, biff osv? :rolleyes:

Hei jeg er og helt fersk innen denne kuren. Har holdt på i 5 dager og gått ned 3,4 kilo, sikkert bare vann, men motiverende alikevel:).

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.