Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ny her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22017)

Brillz 28-10-08 19:19

Sv: Ny her :-)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nelly79 (Innlegg 564400)
Jada, det er ca 2 tomater, er nok det da :-) Tror det er viktig som du sier med variasjon, og masse vann, har en flaske stående overalt og alltid en i veska :-)

Jeg også:D Har 1 i kjøleskapet og 1 ved siden av meg hele tiden. Jo kaldere, jo bedre forbrenning, hehe:p

Fomle 28-10-08 19:21

Kjempe bra!
Jeg er ikke noe å flink å trene. Det er neste skritt på veien. Liker egentlig å trene da. Men må bare komme i gang. Er god når jeg er i gang, kan vel trygt kalle meg en periode-trener! hihi.
vann ja.. sikkert en del av det i denne kroppen.
Trenger ikke se ut som en modell jeg heller. Men har en fin PØLSE rundt magen som detter over buksene mine, så den skal vekk.. og noen ridebukselår som ikke er særlig pene. Men six-pack og synlige ribbeben er ikke nødvendig her i gården.
Har du forsøkt ketostix?

nelly79 28-10-08 19:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brillz (Innlegg 564406)
Jeg også:D Har 1 i kjøleskapet og 1 ved siden av meg hele tiden. Jo kaldere, jo bedre forbrenning, hehe:p

Ja, sant det, lunket vann er ikke noe godt heller...

Fomle 28-10-08 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nelly79 (Innlegg 564410)
Ja, sant det, lunket vann er ikke noe godt heller...

Er det fakta at kaldt vann hjelper på forbrenningen? aldri hørt før..

scartz 28-10-08 19:27

Kaldt vann trenger mer energi enn varmt vann for å regulere temperaturen til kropstemperatur eller noe ;) Men jeg tror ikke det har så fryktelig mye å si for forbrenninga!

Noen som har smakt spinat? Hørres så nasty ut, men virker som at en del spiser det... OG hva spiser dere spinat til? Og hvilke grønnsaker passer det med?

Brillz 28-10-08 19:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564401)
Ja, samboerfella er lett å gå i.

Ser jeg må øke inntaket av vann.
Menyen jeg fikk fra spisdegslank.no inneholder egentlig veldig mye. Men er en "picky-eater" ser det nå. Har spist viltpate m/sylteagurk + en eller annen dressing ting. Omelett m/ost+skinke. Frokostgrøt, som jeg ikke helt vet hva inneholder, men var litt eplegreier og mandler på og hvertfall KANEL. Pannekake m/eple og kanel, pannekake m/blåbær, belgisk vaffel, brownie, smoothies. Laks m/dressing. Røkelaks m/dressing. Torsk med sitron.
Ganske mye forskjellig. må jobbe litt med å like ting.

Elsker;
biffkjøtt
løk
sterkt krydder
kyllingfilet (helst marinert av noe slag)
salt mat
SNOP ;)
OST!

ellers spiser jeg ikke så mye..
salat går fint
noe fisk
krabbe

men mitt store problem er at jeg er fullstendig utav stand til å lage en porsjon med mat..

Snop er jo veldig godt, men..hehe, ikke noe sunt da:( Hvor mange karber skal du helst ligge på da?

Brillz 28-10-08 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564414)
Er det fakta at kaldt vann hjelper på forbrenningen? aldri hørt før..

Jepp, er nok sant det ja. Kroppen bruker mer energi på å varme opp kroppen når du drikker kaldt vann, men drikker du lunkent bruker ikke kroppen så mye energi:)

nelly79 28-10-08 19:33

Da skulle jeg jammen meg ha drukket mye vann, hvis det hadde gitt rakettfart på vektnedgang... haha...

Brillz 28-10-08 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564409)
Kjempe bra!
Jeg er ikke noe å flink å trene. Det er neste skritt på veien. Liker egentlig å trene da. Men må bare komme i gang. Er god når jeg er i gang, kan vel trygt kalle meg en periode-trener! hihi.
vann ja.. sikkert en del av det i denne kroppen.
Trenger ikke se ut som en modell jeg heller. Men har en fin PØLSE rundt magen som detter over buksene mine, så den skal vekk.. og noen ridebukselår som ikke er særlig pene. Men six-pack og synlige ribbeben er ikke nødvendig her i gården.
Har du forsøkt ketostix?

Har prøvd ketostix ja. Fikk utslag første dagen:_punk: Men selv om du er i ketose trenger du ikke nødvendigvis å gå ned. Er jo ting som kan bremse vekta, som f.eks. tomater,nøtter,fløte,rømme, for lite vann, for lite fett i maten osv. Men dette gjelder ikke for alle. Er bare i 1.uke, så finner vel ut dette om jeg plutselig slutter å gå ned:eek:

nelly79 28-10-08 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brillz (Innlegg 564423)
Jepp, er nok sant det ja. Kroppen bruker mer energi på å varme opp kroppen når du drikker kaldt vann, men drikker du lunkent bruker ikke kroppen så mye energi:)

Høres jo veldig logisk ut da, når du sier det sånn...

Brillz 28-10-08 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 564417)
Kaldt vann trenger mer energi enn varmt vann for å regulere temperaturen til kropstemperatur eller noe ;) Men jeg tror ikke det har så fryktelig mye å si for forbrenninga!

Noen som har smakt spinat? Hørres så nasty ut, men virker som at en del spiser det... OG hva spiser dere spinat til? Og hvilke grønnsaker passer det med?

Har ikke spist frossen spinat, men 'tørr' spinat er jo fint å ha i salater. Synes det smaker godt, helt vanlig salat liksom:)

Fomle 28-10-08 19:38

ja, absolutt! Vann er visst gull.
Snop er noe jeg elsker, men fint klarer å venne meg av med. Er ikke en gang snakk om sprekker der. Men kroppen min blir FORT avhengig av det. Var flink når jeg var ung, 4 år uten snop da. Og nå kan det forsåvidt gå uker.

Når det gjelder daglig inntak av karbohydrater har jeg funnet at et sted mellom 20-25 burde være fint for meg.
Er det ikke under 40g man bør spise for å komme i ketose? Tror jeg skal stikker innom apoteket og kjøpe stix i morgen,se om jeg får utslag, da er det 3 dager. ikke mye å skryte av. Men har en tanke om at dette faktisk kan holde helt inn..

apropo spinat, har hørt om det ;) smakte også.. og fælt er det! Liker IKKE.

Veldig motivert for tiden. og desto mer jeg snakker om det, desto mer gira blir jeg..

Brillz 28-10-08 19:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nelly79 (Innlegg 564433)
Høres jo veldig logisk ut da, når du sier det sånn...

:ja:

Brillz 28-10-08 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564438)
ja, absolutt! Vann er visst gull.
Snop er noe jeg elsker, men fint klarer å venne meg av med. Er ikke en gang snakk om sprekker der. Men kroppen min blir FORT avhengig av det. Var flink når jeg var ung, 4 år uten snop da. Og nå kan det forsåvidt gå uker.

Når det gjelder daglig inntak av karbohydrater har jeg funnet at et sted mellom 20-25 burde være fint for meg.
Er det ikke under 40g man bør spise for å komme i ketose? Tror jeg skal stikker innom apoteket og kjøpe stix i morgen,se om jeg får utslag, da er det 3 dager. ikke mye å skryte av. Men har en tanke om at dette faktisk kan holde helt inn..

apropo spinat, har hørt om det ;) smakte også.. og fælt er det! Liker IKKE.

Veldig motivert for tiden. og desto mer jeg snakker om det, desto mer gira blir jeg..

Så BRA at du er motivert, da er det mye lettere:heia:
Er også veldig individuelt hvor mange karber du tåler for å komme inn i ketose. Jeg har i begynnelsen lagt meg etter 15, som blir anbefalt i ketolyseboka. Deretter kan jeg begynne å øke med f.eks. 5 gram i uka. Hvis du skal holde deg til 20-25 anbefaler jeg at du holder deg unna epler osv. Og grøten, inneholder den mel? Er flere grøtoppskrifter på siden her som du kan sjekke ut;) Ja, fælt hvor avhengig man blir av søtt, men spiser du god og feit mat stiller du sulten og blir ikke så fysen. Viktig at du tar vitaminer. Krom stiller også søtsuget.

mamma87 28-10-08 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564438)
Er det ikke under 40g man bør spise for å komme i ketose?

CA. 15-20g karbs kvinner burde ligge på for å være i ketose

Fomle 28-10-08 19:47

Fått litt inntrykk av at er man i ketose så går man ned uansett. Blir mer avansert desto mer jeg leser om dette her ;)
Kanskje jeg bare skal spise alt jeg har fått fra spisdegslank.no.. selvom noe av det var gyselig..
Mindre tomat, litt nøtter og rene produkter.. rømme klarer jeg fint å holde meg unna ;) bruker det kun til dipp og det er jo fy fy.. siden jeg liker det best med chips. HOHO. jeg er umulig.
kanskje jeg skal kjøpe ketolyse startpakken.. egentlig veeeldig blakk for tiden. Og tenkte mer å holde meg til litt egenkomponert lavkarbo.

hmm.. *i-tenkeboksen*

Fomle 28-10-08 19:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mamma87 (Innlegg 564457)
CA. 15-20g karbs kvinner burde ligge på for å være i ketose

Oki..då justerer vi litt.
15-20g er mitt nye mål :)
Tror ikke jeg har spist noe mer enn det disse dagene!
Takk for svar :)

Brillz 28-10-08 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564458)
Fått litt inntrykk av at er man i ketose så går man ned uansett. Blir mer avansert desto mer jeg leser om dette her ;)
Kanskje jeg bare skal spise alt jeg har fått fra spisdegslank.no.. selvom noe av det var gyselig..
Mindre tomat, litt nøtter og rene produkter.. rømme klarer jeg fint å holde meg unna ;) bruker det kun til dipp og det er jo fy fy.. siden jeg liker det best med chips. HOHO. jeg er umulig.
kanskje jeg skal kjøpe ketolyse startpakken.. egentlig veeeldig blakk for tiden. Og tenkte mer å holde meg til litt egenkomponert lavkarbo.

hmm.. *i-tenkeboksen*

Seterrømme er jo supert, inneholder 1,6 karber per 100 gram og er fett og godt! Dipp med agurk, stangselleri osv. Bruk i mat, ja valgene er mange. Du burde heller unngå lett-produkter, de inneholder ganske mange karbohydrater. Meierismør er kjempegodt og lukter fantastisk når du lager mat. Kan godt spise nøtter osv, men du må være klar over at hvis du ikke går ned, kan disse produktene være årsaken:) Jeg kjøpte boka, alle vitaminene og stixene på ketolyse.no. Selv føler jeg meg mye tryggere, for er en ganske komplisert kur dette. Er et veldig annerledes kosthold enn de fleste er vant til,så da hjelper det med litt veiledning. Tror det vil være en bra investering!:)

Fomle 28-10-08 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brillz (Innlegg 564454)
Så BRA at du er motivert, da er det mye lettere:heia:
Er også veldig individuelt hvor mange karber du tåler for å komme inn i ketose. Jeg har i begynnelsen lagt meg etter 15, som blir anbefalt i ketolyseboka. Deretter kan jeg begynne å øke med f.eks. 5 gram i uka. Hvis du skal holde deg til 20-25 anbefaler jeg at du holder deg unna epler osv. Og grøten, inneholder den mel? Er flere grøtoppskrifter på siden her som du kan sjekke ut;) Ja, fælt hvor avhengig man blir av søtt, men spiser du god og feit mat stiller du sulten og blir ikke så fysen. Viktig at du tar vitaminer. Krom stiller også søtsuget.

Nei, tror ikke grøten inneholder mel. Er sånn ferdiglaget som jeg kjøpte hos spisdegslank.. smakte ganske godt i grunn, men ikke som vanlig grøt. og så var den brun på farge ;)
Er bare en uke i mnd jeg er vill på snopet. .håper å kontrollere det på egenhånd. Er absolutt dårlig på vitaminer osv.. alt som jeg må huske å gjøre hverdag går i dass her i huset.. (utenom tannpussen) struktur er IKKE min sterke side.

Brillz 28-10-08 19:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564458)

hmm.. *i-tenkeboksen*

Er mange som kan spise opp til 50 karber om dagen og fremdeles være i ketose, men vil ikke si at de går ned for det.

Brillz 28-10-08 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564468)
Nei, tror ikke grøten inneholder mel. Er sånn ferdiglaget som jeg kjøpte hos spisdegslank.. smakte ganske godt i grunn, men ikke som vanlig grøt. og så var den brun på farge ;)
Er bare en uke i mnd jeg er vill på snopet. .håper å kontrollere det på egenhånd. Er absolutt dårlig på vitaminer osv.. alt som jeg må huske å gjøre hverdag går i dass her i huset.. (utenom tannpussen) struktur er IKKE min sterke side.

Det som kan skje hvis du IKKE tar vitaminene er mye ubehag; kramper,kvalm,hodepine osv. Men er dette å foretrekke er det jo bare å droppe de,hehe:p

Fomle 28-10-08 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brillz (Innlegg 564467)
Seterrømme er jo supert, inneholder 1,6 karber per 100 gram og er fett og godt! Dipp med agurk, stangselleri osv. Bruk i mat, ja valgene er mange. Du burde heller unngå lett-produkter, de inneholder ganske mange karbohydrater. Meierismør er kjempegodt og lukter fantastisk når du lager mat. Kan godt spise nøtter osv, men du må være klar over at hvis du ikke går ned, kan disse produktene være årsaken:) Jeg kjøpte boka, alle vitaminene og stixene på ketolyse.no. Selv føler jeg meg mye tryggere, for er en ganske komplisert kur dette. Er et veldig annerledes kosthold enn de fleste er vant til,så da hjelper det med litt veiledning. Tror det vil være en bra investering!:)

Hmm. kanskje jeg skal gjøre det. Bare redd jeg blir helt opphengt i den boken, og ikke får lest noe pensum.. eksamen nærmer seg med stormskritt.
Spiser lite nøtter fordi jeg har en tendens til å klø over hele meg av det.. men litt går fint.
Ikke noe lett produkt fanatiker heller.. utenom pepsi max, som jo er gift og min desidert største last i livet!
Får jo masse tips her. og tror de neste ukene kommer til å bli veldig bra :)

Fomle 28-10-08 20:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brillz (Innlegg 564475)
Det som kan skje hvis du IKKE tar vitaminene er mye ubehag; kramper,kvalm,hodepine osv. Men er dette å foretrekke er det jo bare å droppe de,hehe:p

HOHO.. nei, kanskje ikke.
Gud, er jo dyrt å begynne på denne dietten ;)
Men hodepine, kramper og kvalme kan jeg klare meg uten.

Brillz 28-10-08 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564477)
Hmm. kanskje jeg skal gjøre det. Bare redd jeg blir helt opphengt i den boken, og ikke får lest noe pensum.. eksamen nærmer seg med stormskritt.
Spiser lite nøtter fordi jeg har en tendens til å klø over hele meg av det.. men litt går fint.
Ikke noe lett produkt fanatiker heller.. utenom pepsi max, som jo er gift og min desidert største last i livet!
Får jo masse tips her. og tror de neste ukene kommer til å bli veldig bra :)

Var det samme med meg, eksamen i sikte, men leste boka på 2 dager da. Veldig lettlest:ja: samt at det er mange oppskrifter i den. Pepsi max inneholder kunstig søtstoff, som OGSÅ kan være vektbremsende. MEN, gjelder heller ikke for alle. Men greit at du er klar over det;) Men heller det enn sukkerbrus.

Brillz 28-10-08 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fomle (Innlegg 564479)
HOHO.. nei, kanskje ikke.
Gud, er jo dyrt å begynne på denne dietten ;)
Men hodepine, kramper og kvalme kan jeg klare meg uten.

Enig der ja, fristet lite, så ble 'piller' på meg ja:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.