![]() |
Issjokolade
ca. 65 stk
250 g sjokolade 125 g kokosfett appelsinjuice/ekstrakt Del sjokoladen i biter, legg bitene sammen med kokosfett i en bolle og smelt det over vannbad. Smak til med ørlite appelsinjuice. Sett små former utover og fordel sjokoladen i formene. La stivne. Bilag til hjemmet 47/03 |
Ååååå....nammmenammmmenammme....Her var det masse snadder.
Takk Marianne:klem: |
Delfiakake
2 plater sjokolade a 125 g
4 ss sterk kaffe 250 g cocosa (egentlig delfiafett) 2 egg 2 ss fruktose Fyll: fedons mandelkjeks, valnøtter eller marsipan... Kle en avlang kakeform med aluminiumsfolie. Smelt sjokoladen i vannbad. Smelt cocosa ved svak varme og avkjøl noe. Pisk egg og fruktose til eggedosis. Ha i sjokoladen og kaffen og bland godt. Rør så inn fettet, litt om gangen, under stadig omrøring, til en jevn røre. Legg røre og evt. fyll lagvis. Pynt gjerne oppå med nøtter. Settes kaldt. Bilag til Norsk Ukeblad 47/00 |
Marsipankonfekt
Valnøttkonfekt Marsipan Eggehvite Valnøtter Trill runde flate kuler av marsipan og pensle overflaten med eggehvite. Trykk på pene valnøttkjerner. Hasselnøttkonfekt Marsipan Hasselnøtter Trill runde kuler og trykk en pen hasselnøtt ned i midten. Sjokoladetrukne marsipankuler Trill kuler av marsipan og dypp dem i smeltet sjokolade Bilag fra Norsk Ukeblad nr 47/00 |
Sitat:
:klem: marianne |
Ristede blandede nøtter
Bruk skåldede mandler og alle de nøtteslagene du liker best, f.eks. hasselnøtter, peanøtter, valnøtter, cashewnøtter osv.
Legg nøttene i en langpanne, hell over litt olivenolje og dryss på salt. Rist nøttene i ovnen på 200 grader til de er lett gylne og sprø. Rør ofte rundt i nøttene og pass godt på, de brennes fort. Avkjøl og fordel i krukker og glass. Bilag fra Norsk Ukeblad nr. 47/2000 Jeg tror jeg skal putte disse i norgesglass, på samme måte jeg gjorde det med kokosmakronene - det ble så lekkert på kjøkkenbenken. :klem: marianne |
Lavkarbo pepperkaker?
Noen som har oppskrift på kaker som kan brukes som pepperkaker? Lavkarbo kakedeig som kan tilsettes krydder og kjevles sammen med onga? jeg leter...
|
Romtrøfler med chili
ca. 40 stk
1 dl kremfløte 50 g smør 300 g mørk sjokolade 1 dl kesam 2 ss mørk rom (romessens?) 2 kryddermål chilipulver (ett kanskje?) kakaopulver til pynt Ha kremfløte og smør i en kjele og kok opp. Ta kjelen av varmen. Bryt sjokoladen i biter og rør dem inn i kremfløten slik at de smelter. Ha i kesam, rom og chili. La blandingen avkjøles i kjøleskap i 1-2 timer. Form deretter små kuler ved hjelp av en liten skje. Bruk alternativt en kakesprøyte og form små topper. Avkjøl deigen fra tid til annen hvis den blir klissete. Legg til slutt alle trøffelkulene i kjøleskapet og sikt over kakaopulver før servering. Fra Henne |
:_oy: :sikle: :spisesnak
|
sitter her og sikler!!! nesten.... ;) gleder meg til jul!!! :)
|
Og enda mere snadder. Marianne; Du er et oppkomme av deilige oppskrifter i dag:) Tusen takk
|
Sv: La oss forberede oss til julen!
Nå nærmer det seg jo jul igjen ... Les bl a oppskriften på Guros fruktkake - en klassiker! :lol:
|
tusen takk frøy for at du dyttet opp denne..
|
Bare hyggelig :). Marianne er den som skal ha rosen. Hun gjorde en kjempejobb her! :blomster:
(Savner Marianne ... ) |
sinnsykt mye god konfekt. printeren har gått varm her. og det skal fylles på i lavkarbo permen min :D
gleder meg til jul :spent: |
Me too!!
|
Ja når jeg kommer hjem fra mamma, blir det litt julekonfektbaking..:D
|
Jeg får dra hjem "tidlig" på ferie i år, så jeg har lovt mamma og bake til jul..noe som passer meg perfekt..Baker lavkarbo og det jeg har lyst på:)
Reiser hjem 21.desember, så regner med det blir baking 22 og kanskje 23:) |
ÅÅÅÅÅÅ hjælp !! :eek:
HVEM VAR DET SOM MINNET MEG PÅ DENNE TRÅDEN IGJEN ??? :eek: :eek: :eek: :eek: *mumle* *mumle* Frøy..... hvordan kunne du............:o |
*Hehehe* Kjenner fortvilelsen...
Skrekkblanda fryd! |
Sitat:
Jeg har gitt opp det meste av juleprosjekter i år ... Men oppskriften til Guro kommer godt med :D |
Her var det utrolig mye godt - tror jeg skal prøve meg på ulike trøffelvarianter i år, i hvert fall de med chili i :sikle:, pluss appelsin/kanel... kjøpte sånne fine små konfektformer sist jeg var i Sverige, nå kan jeg bruke dem til noe "lovlig" :w00t:
|
Men er det noen som vet hvor mange karber det er i disse oppskriftene?
|
Sitat:
Hvis du er nøye på innholdet, så kan du bare begynne å regne. Det er en tabell her: http://www.lavkarbo.no/matvaretabell og et program her: http://www.diett.no/ og enda et program her http://matportalen.no/Emner/matpadata Det er sikkert ikke alle ingrediensene som står i disse ressursene, men du finner noen opplysninger utenpå emballasjen til sjokoladeplater osv. og ellers finner du nok en del på nettet. Hvis du gidder å regne på karbene, så er det jo flott om du legger ut utregningene dine til oss andre også. :) Ååå, sier nå jeg.. jeg la på meg 4 1/2 kilo bare av å lese oppskriftene. Slurp.. u hu.. 1. dag på ED og alt. |
Sv: Peanøttkjeks fra Fedon
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47. |