![]() |
Sv: Fløtepannekaker
Jeg er enig i at det kun var helt ok......jeg tok de i vaffeljern...og det rant fett over alt...huff. Men, ...det er jo ikke farlig med fett på denne dietten...føles bare litt merkelig. Jeg puttet litt Creme Fraice oppi også jeg da, ...:)
|
Sitat:
|
Disse kan med fordel lages i mikro :ja:
Smør røra på et bakepapir lagt på mikro-tallerkenen, 2-3 min på full guffe. Husk litt ekstra smør i røra siden de ikke stekes i smør. |
Noen som vet hvordan JBK er mot Fiberhusk i måleenhet? Skal man ha like mye? Ser han skrev at det ble brukt fiberhusk her istedenfor JBK 27/8/9, men ikke noen måleenhet på 'husken. =)
|
Også; skal vannet i før eller etter svelling? (Nooot so good at cooking yet xD)
|
Nydelige! Tusen takk for oppskrifta! :)
|
Disse var fantastisk gode! Syns de ble litt tykke, kunne nok hatt i mindre jbk. Men vi hev innpå, lille S syns det var minst like godt som meg!
|
Har lagd disse et par ganger nå. Kjempegode! Har brukt fiberhusk i røra framfor jbk. Steker med to panner, en liten førstegangspanne og en stor panne som jeg snur pannekaka over i. Når pannekake nr. 1 er over i panne 2 øser jeg pannekake nr. 2 to over i panne 1. Funker veldig fint.
|
Hmm.. Disse høres jo kjempegode ut! Må prøves snarest!!!
|
Denne skal jeg ha på ukemenyen til uka :)
|
Kan man lage vafler av denne røra?
|
Sitat:
Sitat:
Er mange vaffeloppskrifter her også. Blant annet Nannah sine! |
Desse pannekakene er NYDELIGE! Føles som vanlige pannekaker.
|
Hvor mye fiberhusk må man bruke i den om man ikke har johannesbrødkjernemelet?
For har endelig fått tak i fiberhusk i dag, og tenkte å lage disse her til søndagsmiddag/lunsj på mandag:) |
Okei, gerd jeg bare ELSKER oppskriftene dine! Har prøvd meg på utalliga "pannekake" oppskrifter, og alle har smakt pyton! Men denne her, NAM! :D:D Prøver også ut smash oppskriften din og den er også helt ustoppelig god! :D Tusen takk! :D
|
Er det mulig å bruke mandelmel i stedet for johannesbrødkjernemel? Eller 50/50 fiberhusk og mandelmel?
|
Dette var bedre enn vanlige pannekaker, garantert!!!:eek::D Beste jeg har smakt på lenge, og SÅ mett jeg ble!!!! Halverte oppskriften, og klarte ikke spise opp alt en gang.
Erstattet JBKM med fiberhusk (samme mål som i hovedoppskriften), og det gikk helt fint:) |
Nå er jeg utrolig mett! Dette var bare helt utrolig godt. Varierte med blåbærsyltetøy og spekeskinke på dem. Falt helt i smak hos samboeren og. Definitivt noe som skal gjentas! :D
|
Sitat:
|
Tror johannesbrødkjernemel tykner blandingen mer. Hvis du ikke har det og vil lage pannekaker nå, så kan jeg anbefale denne
De er med malte mandler og ikke mandelmel, og jeg liker de bedre når røra står og sveller en god stund før steking :) |
Disse var veldig gode! Aller best lunkne, for da smaker de ikke egg.
Men- jeg fikk ikke mer enn 4 pannekaker, og de spiste jeg opp. Laget de også med Fiberhusk. |
Lager denne til 2 nå :p:D
Takk for du delte den med oss :) |
Fantastisk godt! Kommer til å bli laget ofte!
|
Åh, dette var bare såååå godt! Jeg hadde i Lerum sitt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, men det er jo sukkererstatning i det og det er vel ikke helt bra? Hvor får man tak i helt sukkerfritt syltetøy? Eller finnes det i det hele og det store? Eller er det ok med Lerum sitt syltetøy?
|
:p da blir det jammen meg pannekaker til middag i morgen.
Må ha bacon og blåbær til ja. Har blåbær i frysa, så da kan jeg jo sukre dem med sukrin og spise med god samvittighet :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08. |