![]() |
Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?
Næmmen. Blir det ikke litt hva man gjør det til da?
Er sikker på at hvis man "gidder" å legge litt effort inn i det, så klarer man å finne mye bra lavkarbostoff her.. men det man finner, det vet man vel fra før av, når man har vært her og levd lavkarbo i lange stunder? Er grenser for hvor mye man kan få sagt om lavkarbo også, så tror det hadde blitt litt glissent her, skulle det kun handlet om det. Skjønner at gamle travere blir lei av alle de enkle spørsmålene osv, men da er det vel enkelt og greit bare til å overse det? Og det at folk nå bruker lavkarbo kun til å slanke seg, det er kanskje en ringvirkning av det at lavkarbo nå blir mer og mer "anerkjent" som slankekur i media osv. Er kanskje ikke særlig positivt, men sånn er det nå engang.. |
Sitat:
Jeg har veldig ofte snakket om nettopp dette aspektet, for jeg og har fibromyalgi...:) Og alle vi som har oppnådd vekt med dette kostholdet fortsetter jo nettopp med lavkarbo pga alle helsegevinster det gir. Håper du finner tråder om nettopp dette . |
Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner overskriften.
Etter min oppfatning er det heller motsatt, jeg synes forumet har vokst på mange plan. Det har da aldri vært fokusert på kortvarig vekttap, og manglende fokus på helsegevinster av lavkarbo her inne? Ofte leser jeg poster hvor det poengteres at helsegevinstene overgår vekttapet, og det kommer jo stadig nye tråder om utrolige helsegevinster folk får av lavkarbo. Jeg synes de fleste som kommer med spm får veldig gode svar, gode råd og støtte. Og aktiviteten i dagbøkene ... Det å dele livene våre med hverandre, snakke om alt mulig, spøke, le, ha det gøy, få trøst og råd - ja, alt mulig - det gir jo en stor helsegevinst i seg selv for mange - i hvert fall for meg. På den måten blir forumet mye mer levende og sosialt, jeg har fått mange venner her inne, og venner er viktig for både helse, motivasjon og velvære. Men jeg skjønner selvsagt at ikke alle er like interessert i dagbokpratet, og da synes jeg altså at den andre delen av forumet også er veldig bra, med mange saklige og gode svar, mye støtte og folk som deler erfaringer. Jeg synes forumet er fantastisk både i blogger, kostholdsdel og journaler :love: |
Sitat:
|
Alyssa
Flotte betraktninger, du bør forgylles i gull. All respekt for ei flott dame. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Men en av grunnene til at du ikke får så mye respons nå, tror jeg kommer av at du skjeldent gir respons tilbake til andre. Det er som flere skriver her vedr journaler - legg igjen spor og kommentarer i andres journaler, og de ser sporet ditt og legger igjen tilbakemelding hos deg. Slik er det også i bloggene. Jeg har fått enormt mye hjelp og støtte fra andre bloggere, men har også gitt mye hjelp og støtte tilbake. Slik backer man hverandre opp. Det er flere i bloggene som i ny og ne skriver litt om hva de gjør og har oppnådd, ønsker svar på noen utfordringer og sånt. Men de kommenterer ikke svarene de har fått, og de er ikke inne i andres blogger. Da gir jeg gjerne noen kommentarer og oppmuntring, men hvis det ikke er noen feedback så velger jeg å hoppe over. Beklager, men det er nå slik jeg velger å forholde meg til det. Og kanskje det gjelder flere? Lykke til videre - og jeg skal se om jeg ikke legger igjen en liten hilsen til deg om du dukker opp inne i bloggen igjen :klem: |
Sitat:
|
Du tar IKKE feil... Jeg savner forumet sånn det var i 2004/2005..... :rolleyes:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21. |