![]() |
Sv: Sjokolade delice nammenam
Jeg har laget med både sukrin og splenda, og sukrin-varianten er MYE bedre.
|
Da har jeg noe å se frem til da, for jeg syns de med splenda var utrolig gode :)
|
Sitat:
5,25 kh i 175 g sjokoade 0,7 kh i smør jeg regner ca 6 egg er 300 g... så ser jeg har gjort feil der får jeg 2,7 kh sukrin 0kh så ja ser jeg regnet feil det ble 8,65.. hmm rart husker jeg regnet over det om og om igjen når jeg lagde denne oppskriften... rart...hehe:p |
Kjempegode! Har spart noen som skal bli med på fjellet i påsken. Jeg har aldri smakt sjokolade delice før, men det falt veldig i smak! :)
Jeg har en veldig rar ovn. Etter tjue minutter på varmluft var det fortsatt bare deig. Måtte stå tre ganger så lenge, så fikk de litt bedre konsistens. De falt litt sammen i midten, men det er kanskje meningen? (Jeg brukte 175 gram anton berg 55% i stedet for 150 gram, så da må de kanskje steke lenger) I hvert fall kjempegode! PS: Synes de var bedre enn brownies :) |
Sv: Sjokolade-delice nammenam
Har laget på ny nå, med sukrin istede for splenda. Men er det meningen at sukrinen skal knase i tennene? De sto i nesten 30 min da, har ikke varmluft...
|
Noen som har prøvd denne UTEN søtning? Jeg bruker cavalier sin mørke sjokolade, og den er søt nok synes jeg. Har det noe og si for konsistensen?
|
Disse er helt fantastiske etter noen dager i kjøleskapet! Faktisk bedre enn da de var nybakte;)
Og skremmende gode med en teskje vaniljekesam over... |
har aldri prøvd den uten søtning, og syntes absolutt ikke de er for søte etter oppskriften, men det er jo smak og behag!!
skautrollet: er helt enig i at de er nesten er bedre etter en dag eller 2 i kjøleskapet.. hmmm...lenge siden jeg har laget disse nå!! kjøpe sjokolade i morgen....:p |
Sitat:
|
Disse var god:D
|
Drar frem denne igen jeg....
Har lest alle innleggene flere ganger nå, og fremdeles er jeg ikke sikker på hva slags sjokolade som egentlig annbefales.... Den der anton berg, med 64 % kakaomasse, hva er det egentlig, ligger det i sjokoladedisken på bunnpris/kivi, eller er det noe spesiel spesial greier?? Og finner jeg ikke den, HVA er nest est? |
Anton er desverre tatt ut av produskjon!:hylgrine:
Har funnet den i Sverige(hamstret:o), men her i landet er det nok ikke mange igjen. Kan du ikke bare bruke 70 eller 86% sjokkis som du får kjøpt på Rema? Evnt gå i en helsekost og kjøpe sukkerfri mørk sjokolade der? Tror ikke typen sjokolade har så mye å si. Men så har jeg aldri kommet så langt som til å lage disse!:rolleyes: |
Gerds ostekake ble totalt misslykket, etter at den hadde stått en stund i kjøleskapet skilte den seg og det raaaaant blank veske ut fra den :mad:
Men, relativt god på smak. Laget den med melange da og ikke meierismør, for jeg synes meierismør smaken er litt (nei mye) kvalmende, og tengte selv om melange egentlig er fyyy, så shit au, bruke ikke mer enn ca 100 gr da, ikke 125. Laget gele av 5 dl utblandet fun ligth bringebær og 5 toppede ts gelatinpulver. Satt og regnet på det i sta, og etter mine regnebegreper ble da hele kaken 35,7 gr karber..........og da blir det ikke mye pr stykke.... Passe god på smak, men det er det vannet eller hva det er som kommer flytende ut da.... Av safta mon tro?? Laget sjokolade delice også. -guuuud så godt. Jeg brukte 100 gr freia premium 86% sjokolade 50 gr freia kokesjokolade 70% 6 egg 70 gr smør og 110 gr sukrin. Stekte dem i amrikanske muffinsformer ( papir, ica sine egne former) Stekte dem på 100 grader i ett par og tyve minutter. Fikk 15 stk. Og etter å sirlig ha regnet på det, finner jeg ut at det er 2 karber pr muffins.... Jeg er svaaak for sjokolade, og måtte smake på en nesten med en gang, sprayet på en liten dæsj, på str med ett pikekyss, menkomel hvit topping på og spiste med sje rett fra forma.....himmelsk... litt senere prøvde jeg en til, da var de fastnet litt, og kunne få den ut av forma, men den var veeeldig myk. Også en liten desj menkomel hvit topping på den............å guuuuuuud......ren nytelse..... Nå står de i formene sine i jøleskapet, og jeg er spent på hvordan de blir når de skal serveres i morra.....:) __________________ |
Nam nam, disse må jeg prøve....
|
Hva er den beste erstatningen for sukrin?
Jeg har: Fruktose Natreen Splenda Stevia Canderel Xylitol Har ikke sett sukrin i noen vanlige butikker og etter å ha betalt 350 kr for stevia i dag ( som jeg trodde var det ultimate søtningsmidlet ) er jeg ikke så gira på en ny jakt etter enda ett vidundermiddel. |
Er ikke sukrin bra? :eek:
Trodde det var helt ok jeg..... Forsto det slik på damen i butikken, ingen karber og ingen kcal...... |
Mange som bruker sukrin, men man må i enhelsekostbutikk for å få tak i det, tror jeg! Og da er det ikke like lett for alle å få tak i!
|
Sukrin er sikkert bra det, men jeg har allerede 6 andre søtningsstoffer på lager.
Prøvde forresten å bruke Stevia i eggedosis i går, det smakte lakris og ikke akkurat det jeg var ute etter. Jeg får sjekke om helsekostbutikkene her i byen har Sukrin. |
Sitat:
Splenda funker best for meg, selv om det er miljøpolitisk ukorrekt :rolleyes: |
Sitat:
Pass bare på å få en type hvor de har fjernet den noe bittre smaken som finnes i noen typer (har jeg hørt med ikke opplevd selv) , også er det jo veldig drøyt. Trenger nesten ingenting i forhold til sukrin, splenda etc. Eneste som kan være litt vanskelig er å beregne. 350 kr!!! :eek: Det var helt syyykt dyrt! Jeg kjøper det på nett fra USA, på iherb. En pakke med 100 portions pakker kommer opå under 50-lappen. De har også flytende og i halvkilos pakker etc. Jeg bruker et merke som heter NuNaturals, kjøpte det uten å vite no særlig om det men er veldig fornøyd. |
Nå har jeg forsøkt stevia 3 ganger og det blir ikke fortrolig med det stoffet. Begynner med VELDIG lite, og det smaker ikke søtt, så litt til og litt til og til slutt smaker det lakris.
Jeg kjøpte Sun Stevia fra Impco. 350 kr ( på messetilbud ) for 250 ml. "Det er så dyrt fordi det er markedets beste og inneholder ikke fyllstoff som gir bismak sa damen." Splenda er mitt foretrukne søtningsstoff fra nå av. Lett å dosere og så og si ingen bismak. |
Det er nok fordi vi forventer oss "stoff-som-smaker-som-sukker-men-som-ikke-er-sukker".
Stevia er jo ikke sukker, og smaker ikke som sukker med som stevia. ;) Men det er jo fortsatt lov å ikke like smaken, da. Jeg er heller ikke helt fortrolig med den smaken, selv om jeg skulle ønske det. |
mmm.. tror jeg må bake til mannen kommer hjem til helgen:) han går åsså på kur.. så dablir han kansje glad når han får kake?? :))
meen.. jeg er ganske fersk i det her gamet... mener dere 86%sjokolade, eller kakao??? |
dastår de i ovnen:) var bare nødt til å prøve:)) er spent....
jeg skal bare smake sidenjeg enda er tidlig i kuren så skal jo ikke spise så mye sånnt.. men tenkte å ha med i bursdag imorra hvis de er gode slik at jeg slapp å sitte å se på de andre spise kake:) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29. |