![]() |
Sv: Den store kjøkkenutstyrstråden
Sitat:
Jeg tenker videre... |
Buu, nå tok Magic Bullet'en min avskjed - brakk av en bit av dingsen på motoren som skal festes mot knivbladet, så jeg tror ikke det er mye håp om å trikse den til å virke igjen.
Er det denne stavmikseren dere anbefaler? Riktig modell/pakke? Er den lett å rengjøre, kan den hakke nøtter/male frø, lage eggemelk/smoothie? Vispe krem? Mvh frøkna med plutselig kjøkkenmaskineri-mangel :p |
Sitat:
Sist min stavmikser gikk i stykker, var det bare rett ut etter middag for å kjøpe ny. Men, det var fordi det var motoren som gikk og jeg trengte mye nytt egentlig. Det meste var utslitt. Man får nemlig kjøpt alle delene hver for seg om man trenger. Mener det ligger link i denne tråden et sted. Skal se om jeg finner den igjen! Jeg fant, jeg fant!:D Her er det både nettbutikk og stikk- innom for de som bor i Oslo. Kanskje de har til andre merker enn Braun også? |
Jeg skal løpe og kjøpe i morgen! Er helt avhengig av en sånn altmulig-dings som ikke tar kjempestor plass på benken hele tiden... ferie-sparebøssa får heller lide. :o
|
Noen som har kjøpt denne? http://www.tvins.com/products/saladchef/saladchef.php
Salat chef fra tv shop, eller Tvins som det heter. Den ser utrolig lur ut, ønsker meg!! |
Og jeg har just kjøpt meg denne. Tror jeg gifter meg med den :ja: Den var jaggu verd hver krone
|
Sitat:
Eller kanskje jeg MÅ ha begge? :w00t: Ønske meg til jul?:w00t: Har jo ikke skapene fulle av kjøkkengadget, liksom!:p |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg hadde braun før, nå har jeg denne: http://www.wilfa.no/katalog/product.php?productid=16285
Er på min andre, har slitt ut en... :flau: Den gjør stort sett det samme som braun, men tar mindre plass siden den har en mellomstor bolle i stedet for en stor og en liten. Også koster den under halvparten.... |
Sitat:
Vil du ha en som kan gjøre nesten alt(ikke brøddeig eller stor pepperkakedeig:p) ville jeg gått for Braun! |
|
Okei! Siden jeg stoler så enormt på Kitt, har jeg nå også en Braun multiquick 5 patisserie-dings. :p Har bare såvidt pakket den ut og kikket gjennom bruksanvisningen.
Lurer dog på om noen kan bekrefte for meg at den kan hakke nøtter og male frø, og evt om den er sterk nok til å mose frosne bær i is/smoothies og sånt? - Regner jo med at den kan dette, men greit å høre med folk som har gjort det. :o |
Sitat:
|
Sitat:
Grattis med nytt superverktøy!! :D |
Sitat:
Det følger med fire kniver og et lite beger + mølla. Mølla kan garantert knuse både nøtter, is og frø :D Den er uunværlig og i øverste klasse ved bruk i varme vesker. I tillegg har den dessidert den sterkeste og mest slitesterke motoren. Braun kjenner jeg ikke til - men jeg har hatt noe stavmixere i mi tid - men ingen kan måle seg med denne. Har du en gang brukt denne - ser du deg aldri tilbake ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Som Bee sier, den maler nøtter og frø i den lille bollen og knuser frosne bær i den store og moser grønnsaker og du må prøve den i bearnaisesausen til Iset (#2). Aldri mer saus som skiller seg!:w00t: Og jeg kunne fortsatt en stund til!;) Grattis med en god invistering!:D |
jeg har netopp Tatt knekken på min braun stavmikser... IKKE prøv å lage mandelsmør i dem er dere snille.... de takler ikke det.:(
Nå sitter jeg her med en stavmikser og visp, men ingen hakker (foodprosessor) og trenger virkelig en ny IDAG! Jeg vil ikke ha en kombimaskin igjen, jeg vil ha en STERK, STOR og ROBUST foodprosessor som kan hakke mandlene mine til smør uten at jeg risikerer å miste bestevennen min. |
Da har jeg tenkt litt til og undersøkt litt, og det blir nok til at jeg bestiller denne tenker jeg: https://www.flust.no/husholdningsapp...ay-stavmikser/
|
Sitat:
|
Sitat:
Har en som er ca 20 år, brukes ofte. Leser at andre sliter ut stavmixern, tror nok det lønner seg å kjøpe Bamix:) |
Sitat:
De har jo større boller, mer tilbehør etc. Ville jo ikke brukt min halvparten så mye uten alt tilbehøret! Men skulle gjerne hatt en Bamix i tillegg, da!:) *gal kjøkkengadget-samler* Denne http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...FXzUI3ZlUbN4iw eller denne http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...61UXbtNPkwuW8A |
Sitat:
|
Jeg jobber på et glassmagasin, og det er utrolig mange produkter jeg ønsker meg! Først og fremst en panne som steiker kjøttet (ikke koker), og som tåler HØY varme. Favoritten er støpejern fra La Creuset (gjerne hvit eller blank svart!).
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01. |