Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store kjøkkenutstyrstråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24442)

amritam 06-09-11 16:17

Sv: Den store kjøkkenutstyrstråden

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1200956)
Du må jo gå for den store pakken om du først skal kjøpe den, ellers er det jo ikke noen vits i!
Multiquick 5
MR 570 Pâtisserie:love:

Og alt det tar mindre plass enn en magic bullet? Jeg er litt i tenkeboksen, og prøver å finne ut hva det er jeg vil ha / trenger. Plass er helt klart mangelvare, og jeg vil ha noe som er lett å gjøre rent. Føler behov for noe som kan hakke både store og små ting, både harde og myke, og mose og blande.

Jeg tenker videre...

Rin 06-09-11 16:17

Buu, nå tok Magic Bullet'en min avskjed - brakk av en bit av dingsen på motoren som skal festes mot knivbladet, så jeg tror ikke det er mye håp om å trikse den til å virke igjen.

Er det denne stavmikseren dere anbefaler? Riktig modell/pakke? Er den lett å rengjøre, kan den hakke nøtter/male frø, lage eggemelk/smoothie? Vispe krem?

Mvh frøkna med plutselig kjøkkenmaskineri-mangel :p

Kitt 06-09-11 16:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1200981)
Buu, nå tok Magic Bullet'en min avskjed - brakk av en bit av dingsen på motoren som skal festes mot knivbladet, så jeg tror ikke det er mye håp om å trikse den til å virke igjen.

Er det denne stavmikseren dere anbefaler? Riktig modell/pakke? Er den lett å rengjøre, kan den hakke nøtter/male frø, lage eggemelk/smoothie? Vispe krem?

Mvh frøkna med plutselig kjøkkenmaskineri-mangel :p

Løp og kjøp!:D

Sist min stavmikser gikk i stykker, var det bare rett ut etter middag for å kjøpe ny.
Men, det var fordi det var motoren som gikk og jeg trengte mye nytt egentlig. Det meste var utslitt. Man får nemlig kjøpt alle delene hver for seg om man trenger. Mener det ligger link i denne tråden et sted. Skal se om jeg finner den igjen!

Jeg fant, jeg fant!:D
Her er det både nettbutikk og stikk- innom for de som bor i Oslo. Kanskje de har til andre merker enn Braun også?

Rin 06-09-11 17:35

Jeg skal løpe og kjøpe i morgen! Er helt avhengig av en sånn altmulig-dings som ikke tar kjempestor plass på benken hele tiden... ferie-sparebøssa får heller lide. :o

Ninasju 06-09-11 17:50

Noen som har kjøpt denne? http://www.tvins.com/products/saladchef/saladchef.php
Salat chef fra tv shop, eller Tvins som det heter. Den ser utrolig lur ut, ønsker meg!!

mayeliz 06-09-11 17:59

Og jeg har just kjøpt meg denne. Tror jeg gifter meg med den :ja: Den var jaggu verd hver krone

Kitt 06-09-11 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mayeliz (Innlegg 1201013)
Og jeg har just kjøpt meg denne. Tror jeg gifter meg med den :ja: Den var jaggu verd hver krone

Dersom Braun slutter å produserer sine stavmiksere, skal jeg definitivt ha en sånn, jeg også!:)
Eller kanskje jeg MÅ ha begge? :w00t:
Ønske meg til jul?:w00t:
Har jo ikke skapene fulle av kjøkkengadget, liksom!:p

Kitt 06-09-11 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ninasju (Innlegg 1201010)
Noen som har kjøpt denne? http://www.tvins.com/products/saladchef/saladchef.php
Salat chef fra tv shop, eller Tvins som det heter. Den ser utrolig lur ut, ønsker meg!!

Håndkraft! No can do!:nedfor:

amritam 06-09-11 18:57

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1201039)
Dersom Braun slutter å produserer sine stavmiksere, skal jeg definitivt ha en sånn, jeg også!:)
Eller kanskje jeg MÅ ha begge? :w00t:
Ønske meg til jul?:w00t:
Har jo ikke skapene fulle av kjøkkengadget, liksom!:p

Og hva er det som er bra med den? Hva er forskjellen fra Braun sin? Følger det ikke med noen boller osv.? :confused: Jeg vil liksom helst ha en dings som kan gjøre det meste for meg uten å ta for mye plass og som er enkel å rengjøre. Om jeg virker forvirret, er det nok fordi jeg er det. Jeg har kjøpt alt for mange kjøkkendingser som ikke har levd opp til forventningene og bare blitt stående.

Carisma 06-09-11 19:05

Jeg hadde braun før, nå har jeg denne: http://www.wilfa.no/katalog/product.php?productid=16285
Er på min andre, har slitt ut en... :flau:

Den gjør stort sett det samme som braun, men tar mindre plass siden den har en mellomstor bolle i stedet for en stor og en liten. Også koster den under halvparten....

Kitt 06-09-11 19:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1201058)
Og hva er det som er bra med den? Hva er forskjellen fra Braun sin? Følger det ikke med noen boller osv.? :confused: Jeg vil liksom helst ha en dings som kan gjøre det meste for meg uten å ta for mye plass og som er enkel å rengjøre. Om jeg virker forvirret, er det nok fordi jeg er det. Jeg har kjøpt alt for mange kjøkkendingser som ikke har levd opp til forventningene og bare blitt stående.

Følger noen små boller med Bamixen i hvert fall, men den er DYR i forhold til hva du får for samme summen av Braun!
Vil du ha en som kan gjøre nesten alt(ikke brøddeig eller stor pepperkakedeig:p) ville jeg gått for Braun!

Kanutten 06-09-11 19:12

Denne er kjekk!! :D

http://1.bp.blogspot.com/_OMJ42Vj210...bosch+vino.jpg

Rin 07-09-11 15:43

Okei! Siden jeg stoler så enormt på Kitt, har jeg nå også en Braun multiquick 5 patisserie-dings. :p Har bare såvidt pakket den ut og kikket gjennom bruksanvisningen.

Lurer dog på om noen kan bekrefte for meg at den kan hakke nøtter og male frø, og evt om den er sterk nok til å mose frosne bær i is/smoothies og sånt? - Regner jo med at den kan dette, men greit å høre med folk som har gjort det. :o

ftdmia 07-09-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1201058)

Gordon Ramsey sin er helt utrolig sexy! Har ikke sett en annen stavmixer som kan måle seg i kvalitet..(mtp. holdbarhet)

Bee 07-09-11 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1201581)
Okei! Siden jeg stoler så enormt på Kitt, har jeg nå også en Braun multiquick 5 patisserie-dings. :p Har bare såvidt pakket den ut og kikket gjennom bruksanvisningen.

Lurer dog på om noen kan bekrefte for meg at den kan hakke nøtter og male frø, og evt om den er sterk nok til å mose frosne bær i is/smoothies og sånt? - Regner jo med at den kan dette, men greit å høre med folk som har gjort det. :o

Det kan jeg garantere at den takler. Er stortsett slikt jeg bruker min til.

Grattis med nytt superverktøy!! :D

mayeliz 07-09-11 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ftdmia (Innlegg 1201639)
Gordon Ramsey sin er helt utrolig sexy! Har ikke sett en annen stavmixer som kan måle seg i kvalitet..(mtp. holdbarhet)

Ikke uten grunn at det er 10 års garanti på den :D
Det følger med fire kniver og et lite beger + mølla. Mølla kan garantert knuse både nøtter, is og frø :D Den er uunværlig og i øverste klasse ved bruk i varme vesker. I tillegg har den dessidert den sterkeste og mest slitesterke motoren.
Braun kjenner jeg ikke til - men jeg har hatt noe stavmixere i mi tid - men ingen kan måle seg med denne. Har du en gang brukt denne - ser du deg aldri tilbake ;)

Kanutten 07-09-11 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ftdmia (Innlegg 1201639)

:rodme: Fikk andre bilder på hjernen nå.....

Kitt 07-09-11 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1201581)

:rodme: Så hyggelig!:klem:
Som Bee sier, den maler nøtter og frø i den lille bollen og knuser frosne bær i den store og moser grønnsaker og du må prøve den i bearnaisesausen til Iset (#2). Aldri mer saus som skiller seg!:w00t:
Og jeg kunne fortsatt en stund til!;)

Grattis med en god invistering!:D

FrkMarge 08-09-11 12:29

jeg har netopp Tatt knekken på min braun stavmikser... IKKE prøv å lage mandelsmør i dem er dere snille.... de takler ikke det.:(

Nå sitter jeg her med en stavmikser og visp, men ingen hakker (foodprosessor) og trenger virkelig en ny IDAG!
Jeg vil ikke ha en kombimaskin igjen, jeg vil ha en STERK, STOR og ROBUST foodprosessor som kan hakke mandlene mine til smør uten at jeg risikerer å miste bestevennen min.

amritam 08-09-11 14:58

Da har jeg tenkt litt til og undersøkt litt, og det blir nok til at jeg bestiller denne tenker jeg: https://www.flust.no/husholdningsapp...ay-stavmikser/

langaard 08-09-11 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1201782)

Svinkjerring!:lol:

Orkide 09-09-11 22:20

Sitat:

Bamix er jeg sikker på at har de beste stavmikserene.
Har en som er ca 20 år, brukes ofte.

Leser at andre sliter ut stavmixern, tror nok det lønner seg å kjøpe Bamix:)

Kitt 09-09-11 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orkide (Innlegg 1203536)
Bamix er jeg sikker på at har de beste stavmikserene.
Har en som er ca 20 år, brukes ofte.
Leser at andre sliter ut stavmixern, tror nok det lønner seg å kjøpe Bamix:)

Og jeg tror at grunnen til at stavmikserene blir fortere utslitt er at de kan brukes til mye mer!;)
De har jo større boller, mer tilbehør etc. Ville jo ikke brukt min halvparten så mye uten alt tilbehøret!
Men skulle gjerne hatt en Bamix i tillegg, da!:) *gal kjøkkengadget-samler*
Denne http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...FXzUI3ZlUbN4iw eller denne http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...61UXbtNPkwuW8A

ftdmia 12-09-11 08:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1201782)

nei.. bare nei :P

Marina 12-09-11 12:55

Jeg jobber på et glassmagasin, og det er utrolig mange produkter jeg ønsker meg! Først og fremst en panne som steiker kjøttet (ikke koker), og som tåler HØY varme. Favoritten er støpejern fra La Creuset (gjerne hvit eller blank svart!).

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.