![]() |
Sv: Sliter med ketolysekuren
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Husker jeg ikke feil, så er det slik at energibalansen på ketolyse skal bestå av 20g karbo om dagen, og resterende av dagens energiinntak skal bestå av 85% fett og 15% protein.
Jeg er heller ingen ekspert. Men når jeg leser "matlista" di, så tenker jeg at både kylling og løvbiff er proteinrike og fettfattige matvarer. Jeg har ingen fasit, men jeg ville i det minste hatt akkurat det i bakhodet. For å hjelpe med fettandelen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=718843 :) |
Sitat:
|
Ett kvikt innspill angående å spise nok fett på jobben midt blant mange 'bedrevitere'
Skjønner at det kan være ukommfortabelt, og at det er letter sagt enn gjort å si at det må man bare gjøre, jeg har derfor ett forslag som jeg selv har hatt bra sukksess med på høyfett kosthold. Lag deg en salat, men ikke la dette bli noen lavkalorisalat. Jeg bruker moderat mengde salat eller spinat, slettes ikke mye, kanskje en halv tomat, litt agurk om du vil, før jeg drar på med den ekte maten, ost i terninger, avokado, salami i biter, evt andrfe fettholdig mat du synes vil passe i salaten (kanskje litt kylling selv om det ikke er veldig fett kjøtt?). Til slutt, en hjemmelaget dressing, jeg gjør det super enkelt, masse olje av favorittypen din, litt eddikk, salt og pepper, rør sammen og la oljen strømme over salaten. Denne salaten er proppfull av fett, og jeg blir stappende mett når jag lager denne, fordelen er også at medarbeiderne dine nok synes at salat ser sunnere ut enn en håndfull bacon til lunch. |
Hei.
Jeg sliter også med ketolysekuren. Kan noen se på min vanlige kostplan og komme med tips? Blir veldig glad for all hjelp. Ellers må det nevnes at jeg går hver dag 45-60 min. Eneste er at jeg ikke er flink til å drikke vann - men det jobber jeg med. Frokost: 1-2 egg med 3 bacon strips (75g) evt kokt egg med reker og majones Lunsj: 100g kjøtt. Salat som gir ca 4-5 karbo. 50g seterrømme Middag: ca 150 g kjøtt/fisk. Salat som til lunsj evt grønnsaker. Kveld: Noe ost evt bringebær med fløte avh av hvor mye karbo jeg mangler. Bruker fløte i kaffe. Jeg veier alt og skriver det ned. Jeg ligger på ca 15 karbo pr dag. Spiser tablettene som jeg skal og har tydelig utslag på stix hver kveld. Dette er min tredje uke og jeg har tatt av 2,5 kg totalt som forsvant første uke. Jeg skal ned 25 kg. Hva gjør jeg feil? Glad for all hjelp. |
Sitat:
Styrketrening kan være en ide hvis du vil trene mer - ofte fint for å få igang forbrenninga;) |
Ja, jeg hadde forventet mer. Men det jeg reagerer mest på er at jeg ikke har gått ned 1 gram siden første uke og idag er jeg ferdig med uke 3.
|
Kanskje problemet er for lite vann?
Jeg vet ikke om det er allmenn akseptert at vann er nødvendig for fettbrenningen, men jeg merker bedre resultater når jeg drikker skikkelig mye, rundt 4-5 liter rent vann hver dag... |
Hallo.;)
Last ned mat på data. Et kjempefint program å beregne det man får i seg. På ketolysekuren skal en kvinne ha 15 gr karbohydrater og en mann 20gr. I tillegg skal dere ha 1 til 1,2 gr proteiner pr kg kroppsvekt, så skal dere ha 50 til 75 prosent fett av antall gr proteiner. Eks. kroppsvekt 100 kg = ca 100 gr proteiner og 50 til 75 gr fett pr dag.:p Dette er anbefalingen til Torkil lege på ketolysekuren. |
Hallo igjen.
Vist stiksen er mørk bør ikke det bety at du forbrenner godt, det kan bety at du drikker for lite. Så sant stiksen er rosa er du i ketose og forbrenner like mye som en mørk rød. Lys rød kan bety at du har drikket bra. Mørk rød at du har drikket for lite. Er urinen lys nesten uten farge har du drikket bra og stiksen blir rosa, Til mørkere urinen er , mørkere rød blir stiksen, det betyr at du har drukket for lite. Dette ifølge Torkil lege på ketolyse. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29. |