Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva skal dere spise 17. mai? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25843)

JenJen 13-05-09 16:44

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Siden dette er 17. mai-tråden kan jeg opplyse om at Løve-isen fra Hennig Olsen har bare 7,5 gr karbo pr stykk ;)

sma 14-05-09 00:11

Jeg vet ikke helt hva vi skal spise. Har ikke noen faste tradisjoner på det.

Men en ting som er sikkert er at vi skal til sjømannskirken i Gøteborg i alle fall. Skal bli koselig å treffe andre nordmenn der, veive med norske flagg og gå i tog - i alle fall for tulla mi. Kjøpte faktisk en ismaskin i dag så jeg skal teste litt med forskjellige oppskrifter. Tips kan sendes på pm ;)

Photobscura 14-05-09 01:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trude123 (Innlegg 717615)
Kan noen gi meg oppskrift på ostekaken til Gerd:p

Er i 14-dagers fasen av Dr. Atkins, kan denne kaken spises da tro?

Nope ;)

saxpia 14-05-09 12:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JenJen (Innlegg 718240)
Siden dette er 17. mai-tråden kan jeg opplyse om at Løve-isen fra Hennig Olsen har bare 7,5 gr karbo pr stykk ;)

Takk for tips. Vet ikke hvilken is dette er, men det skal jeg finne ut av, ja :D

Muff-muff 14-05-09 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mistral (Innlegg 718221)
Det er da bare å invitere venner, det! Spesielt i år som det er på en søndag. Hos oss blir vi elleve personer til 17. mai-frokost (brunsj), og bare tre av oss er ekte nordmenn. De andre er iranere, kongolesere, franskmenn eller en blanding av noen av de foregående. Alle gleder seg!

Det var faktisk en god ide :) Kanskje jeg prøver meg på den. Men kjenner ikke så fryktelig mange her ennå, siden jeg kun har bodd her noen måneder.

Anne 14-05-09 13:27

Vet ikke hva jeg skal spise enda, men jeg lover å ta et glass champagne:D

Fungirl 14-05-09 14:04

Skal av ketolyse den dagen, og trappe litt opp på karbsene siden eg skal på tur til Nice på onsdag. Der vet jeg at det blir umulig å holde Ketolyse, men skal jobbe for at det blir så lavkarbo som mulig.
Men over til 17.mai maten, skal til svigerinna mi og broren min på rømmegrøt, er ikke så glad i det så blir vel en liten klatt tenker eg. Senere på dagen er det koldtbord hos mine foreldre og da er jo det den enkleste sak i verden å spise lavkarbo.
Dessuten så tipper eg på at om været er fint så skal denne jenta ha seg en is ;)

Sesti 14-05-09 14:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff (Innlegg 717375)
Frokost: To egg, litt grønnsaker, mest sannsynlig.

Lunsj: Salat av et eller annet slag, antar jeg.

Middag: Biff med grønnsaker og lavkarbo-saus tror jeg.

Kanskje en atkinsbar inne i mellom der.

Ikke noe 17. mai-feiring her i gården, nei :( Bor i England og tror ikke jeg klarer å overbevise de om å feire Norges nasjonaldag... *sukk*

Bor du i nærheten av London?
I såfall er det bare å stikke innom sjømannskirka, det er kooos med tog og korps og greier.. Så er det kjempefest i Covent Garden etterpå, dritbra!:D

Selv skal jeg visst lese til eksamen de neste 3 ukene, så blir ikke noe spesielt med spising på meg.. Dessuten skal jeg jobbe 17...

froken 14-05-09 15:25

Her blir det Islandsterte, den synes jeg er namnam:D

Tonemi 17-05-09 19:01

I dag har vi jeg spist ostegratinert blomkål og brokkoli, salat, stekt sopp og reinsteik til middag....Litt jordbær til dessert...Smakte fortreffelig:D

maritam 17-05-09 22:51

Vi har vært i selskap, og der ble det servert kjøttsuppe, lefser og vafler. Jeg tok kjøttsuppe, to lefser (halve), ei vaffelplate. Så dette ble en planlagt sprekk. Men det er jo 17.mai en gang i året... Men det var godt! Tok faktisk 2 sjokoladebiter også:o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.