![]() |
Sv: Svineinfluensa, kjenner du noen?
Sitat:
|
Vi vaksineres på jobben her; vi er ikke pålagt å ta vaksina men det henstilles på det sterkeste om at vi gjør det. Vi skal få sprøyte på jobben.
For de som lurer så jobber jeg i hjemmesykepleien. :p Har aldri vaksinert meg før, men skal denne gangen. |
Sitat:
|
Jepp, er litt skummelt. Vi som ikke fikk med oss forrige store influensaepidemi har vistnok dårligere forsvar mot denne. Dessuten så ønsker man jo ikke å være smittebærer når man jobber med eldre og syke. Om ikke jeg ble alvorlig syk så kan man jo smitte noen som ikke har krefter til å tåle influensa.
|
Jeg jobber på et legesenter. Vaksinering hos oss har vært et ikke-tema, sikkert fordi vi alle helst ikke vil det.
|
Sitat:
|
Sitat:
Er "alle" vaksinert kan det komme så mye smitte det vil!:p Vi er et lite land med få innbyggere, nok penger og relativt god legedekning. Vaksinene er bestilt for lengst. Alle vil kunne få tilbud om de to dosene som trengs. Hva er galt med det? |
Sitat:
|
Hva om en allerede er smittet, uten at symptomer har kommet, og en får vaksine på toppen?
Hva skjer da?:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Vaksinene ble bestilt for 18 måneder siden! + at 10% av vaksinene "vi" har bestilt, skal gå til land som ikke har råd til å vaksinere! |
Sitat:
Sitat:
|
Ett problem med denne influensaen er jo nettopp at man ikke vet hvem som "trenger den" vaksinen mest... Og de har vel, egentlig, landet på at en vaksinering er nok?
|
Les denne artikkelen! Kan virkelig anbefales!
|
Sitat:
Megabra!!! Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, ikke sant den artikkelen der er bra?
Jeg tenker det sånn at det er nesten en måte å få tilbake en identitet i etterkrigstida, enn hvor lenge det er siden. Å samle folket mot en felles fiende, akkurat som om det er det eneste som definerer oss som en nasjon og et folk :rolleyes: |
De legene som som er rådgivere for diverse ministre antar jeg har papirene iorden.. Er ikke "redd" svineinfluensaen, men har likevel planer om å vaksinere meg. Vil ikke dra smitte med meg til min kols-syke, gamle far, eller andre rundt meg som definitivt ikke "trenger" ekstra påkjenninger mht helsen. At den er "mild" nå er egentlig ikke et tema, siden den har forandret karakter flere ganger, og jeg satser ikke på at jeg får den milde varianten. Da de første advarslene kom, var de basert på det som da faktisk skjedde i f.eks Mexico og USA, senere ble de moderert, men nå blir viruset hissigere igjen, visstnok.
|
Sitat:
Og dette har jeg sagt lenge: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nei, hvis selv er beskyttet mot influensa og ikke blir syk, smitter man den ikke videre. |
Sitat:
|
Sitat:
På skolene står barna i kø før maten for å få spritet hendene sine! Mange voksne kunne nok lære mye av disse skolebarna som nå blir drillet i håndhygiene!;) |
Sitat:
Hva gjør det med hudens naturlige bakterieflora? Kommer noen av disse ungene ikke til å klø huden av seg når kulda kommer? Og det vil vel si at de får i seg denne spriten hver dag også? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54. |