![]() |
Sv: Dagsrevyen i dag!
Sitat:
Ja ja, tenker jeg da, er det derfor overvekt øker i alle aldre, som vår helseminister uttalte i VG her om dagen :rolleyes: Vet dere forresten at norsk oppdrettslaks gjerne får hjerteproblemer? Vet dere hva det forklares med, jo at den svømmer for lite. Vet dere hva den spiser, jo "soja, ärtor, bondbönor, olja från solros, lupiner och raps. Kolhydraterna kommer i form av vete", mens villaksen spiser småfisk ;) Link:http://blogg.passagen.se/millimeterv...hj%C3%A4rtsjuk |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg ser at jeg valgte en litt uintelligent overskrift på tråden. Den funket jo bare i forigårs. Kanskje en av de supre supermoderatorne kunne endre den. Eller i alle fall legge til noe mer intelligent etter originaloverskriften? Som "- ernæringsrådet positiv til lavkarbo" el.l :snill:
|
"Jeg ser ingen grunn til å endre de rådene som er gitt og som har vist resultater over tid"
Resultater som at vi er feitere enn noengang han tenkte på ? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Nasjonalt råd for ernæring positive til lavkarbo
Dette var virkelig positivt.......nå venter jeg bare på at det kommer inn for fullt i anbefalingene og ikke bare i en liten setning nederst med liten skrift som noe sånt: "Sterkt overvektige kan hvis de ikke klarer å gå ned med lavkaloridiett prøve lavkarbo-diett" (er ikke for optimistisk m.a.o :p)
Men savner absolutt at ernæringsrådet sier noe om at mennesker er forskjellige og ikke alle tåler det "normale"-kostholdet. Jeg tror brød og kornvarer er en stor syndebukk for flere enn de som er overvektige. Da tenker jeg på de med cøliaki/glutenintoleranse. Også de som har daglige magesmerter når de spiser mat, og som spiser masse piller fordi de tror de har en kronisk/uhelbredelig sykdom. Selvfølgelig tror jeg ikke alle blir friske uten korn, men har etterhvert hørt om svært mange hvor magesmertene forsvinner så snart de begynner å spise lavkarbo. Tror det er ganske mange andre sykdommer som lavkarbo kan være en del av løsningen til også. Selv har jeg et mye bedre imunforsvar når jeg spiser lavkarbo. Jobber i barnehage og tidligere fikk jeg alltid omgangssyken når det gikk i barnehagen. Det gjør jeg ikke lenger og er generelt mye mindre syk. Men skal vel snart dø av hjerte og karsykdom da så...... he he:p |
Sitat:
Som sagt, snart er vi ikke alternative lenger! |
Sitat:
Det er nok mange som kunne fått bedret helse ved å i alle fall redusere karbo-inntaket, om enn ikke like "strengt" som ved ketolyse. Fedon-kosthold f.eks. er nok velegnet for større grupper av befolkningen, da tenker jeg spesielt på de som ikke har behov for stor vektreduksjon, men andre helsemessige gevinster. For all del, det kan hende at også andre ikke-overvektige har det best på en lavkarbo-diett som er "strengere" enn Fedon. Hver og en må finne sin vei. |
Sitat:
|
Maryrose: Jeg beklager manglende oppdatering! :o
Jeg fikk faktisk et svar, men det var bare en e-post med en link til ernæringsrådets side: http://www.helsedirektoratet.no/erna...ksjon___542254 Nederst på siden finnes det en link til et forskningsresultat. Det var det jeg fikk. |
Er dette morsomt eller tragisk? Som vanlig inkluderer studien ikke lavkarbo, kun til 40 % karbo. Når man sammenligner to epler er det ikke så rart man finner likhetstrekk!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11. |