![]() |
Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?
litt lyst på en sånn vekt jeg:D
men: hva er «normalt» med kropsfett, og muskelmasse % ? |
Sitat:
Variere med høyde, vekt, alder og kjønn, så jeg kan ikke svare deg på det, faktisk. Finnes sikkert tabeller på nett et sted! Noe sånt som dette: Normal fettprosent for jenter er mellom 20-25%, for menn 15-20%. |
Sitat:
Men den er utrolig frekk, og påstår at min metabolske alder er 47 år! Men sånn som jeg har behandlet kroppen er det ikke rart den har lagt på 15 år heller... :P SunnhetMedSirrup: Hvis du sender en PM med adressen din skal jeg sende deg min ikke fullt så kule, men helt gratis, Soehnle vekt hvis du vil ha - den har analysefunksjon, den også. |
Sitat:
Vurderer å kjøpe denne vekta. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har en vekt som viser fett% blant annet. Ingen Tanita, men....
Dog kan jeg ikke bruke den enda! Den kan nemlig bare måle fett% under, tror det er 45%, og i følge vekten ligger jeg over det:eek:, selv om Tanita- vekten på Friskvernklinikken sier noe annet! Nå har jeg jo gått ned litt, kanskje jeg skal finne den frem igjen? Sånn bare for å teste!:p |
Nå så jeg på tallene en gang til. Som sagt så er vekt i muskler oppgitt som 26,2, i tillegg står det også oppgitt intra- og ekstracellulær væske. Det siste er på 13,2, og om jeg trekker det fra oppgitt muskelmasse så blir det 13, noe som jo virker temmelig normalt. Den intracellulære er på 21,7, så det kan det jo ikke være, for da sitter jeg igjen med en muskelmasse på 4,5 kg, hvilket sikkert ikke kunne ha bært meg over stuegulvet en gang :p. Men det står også oppgitt proteiner, som er på 9,4, men her er jeg akkurat innenfor normalområdet, så det har vel heller ikke noe med saken å gjøre. Neimen ikke lett å skjønne, skulle gjerne ha målt meg på en skikkelig tanitavekt, om ikke annet så for moroskyld.
|
Sitat:
Jeg veide meg en gang i uka da jeg gikk på Lindbergkurs for noen år siden. Proff Tanitavekt ble brukt og ernæringsfysiolog som holdt kurs....som kunne både kost og vekt:p |
Sitat:
|
Er muskelmasse = muskelstyrke?
|
Har nettopp fått tatt en kroppsanalyse med Inbody 720.
I forhold til høyde skulle min muskelmasse ligge mellom 32,4 og 39,6 kilo. Fasiten viste derimot at jeg hadde 48,5 kilo muskler. Det må jeg vel få lov til å være rimelig fornøyd med? Idealvekta ble beregnet til 99,1. Da slipper jeg å stresse meg ned til 80 som tidligere planlagt :) |
Wow! Du lever opp til navnet ditt med andre ord :D
|
Sitat:
|
Skulle likt å vært på en sånn inbody 720 vekt selv. Jeg prøvde en sånn Tanitavekt og den sa jeg hadde en muskelvekt på 64,4 kg - noe jeg syntes hørtes helt vanvittig mye ut. Fettprosenten lå på 21%. Hvordan skal man spise, eller skal man faste før man veier seg på en slik vekt?
|
Sitat:
Der kan du også bestille time til test. |
Takk for tips - må sjekkes ut. :)
|
Sitat:
|
http://www.tv2underholdning.no/hjelp...26203.html#top
Ser at Tv2 hjelper deg testet slike vekter i 2006, men kanskje skjedd noe på markedet siden den gang? Noen som vet om nyere tester - evt har andre referanser? |
Sitat:
|
400 for vektanalyse + veiledning på Golden Gym i akersgata. Man behøver ikke å være medlem :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25. |