![]() |
Sv: Lavkarboskepsis
Men så lenge man har et stabilt insulin og stabilt blodsukker er det nærmest umulig for kroppen å legge på seg det fettet. For at fett skal lagres må det insulin til. Og med mindre man har insulinresistens, og dermed for høye insulinverdier i blodet til enhver tid, kan ikke kroppen lagre fettet, det passerer gjennom systemet.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
P.s - Jeg liker denne diskusjonen. Jeg er ikke vanskelig, men det er litt moro å pirke i fastlåste forestillinger. |
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig er vel de fleste dietter som har mer enn en som følger den komersielle. Ellers ville jo ingen visst om den... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det er veldig flott å høre om personer som deg som har spist lavkarbo så lenge og fortsatt lever ;) |
Sitat:
Og DU har forresten norges råeste blogg, LB. Jeg bruker sjelden matforumet her inne, men er stadig innom og knabber ideer fra bloggen din. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du svarte med teksten over. Men jeg er ikke helt sikker på hvor du mener at Carisma har gått seg bort? Er det riktig at det er mangel på karbohydrater som gjør at det dannes blodsukker av protein mener du? Jeg tenker da på at veldig mange av oss her inne har mangel på karbohydrater. Men vi brenner fett som energi. Det er når vi får er OVESKUDD av proteiner at det blir laget glukose av det, for at kroppen skal klare å håndtere overskuddet, ikke nødvendigvis ved mangel på karbo. Slik har jeg forstått det. Og med proteinoverskudd stiger også inslinproduksjonen, noe som muliggjør energilagring, som igjen fører til vektoppgang. Ja dette emnet interesserer meg også :) |
Sitat:
Voksne mennesker som spiser en balansert diett trenger ca. 1 g protein/kg kroppsvekt/døgn for å dekke aminosyrebehovet. Kroppen har ikke et definert lager for frie aminosyrer (sirkulerende aminosyrer utgjør ca. 100 g). Omsetning av inntatte aminosyrer går enten til proteinsyntese, glukoneogenese eller til en av flere metabolske prosesser. Poenget er at i ketose reduseres glukosebehovet, og dermed benyttes protein fra kosten til andre oppgaver enn glukoseproduksjon. |
Sitat:
Takk, nok en artikkel basert på uvitenhet altså. Det var det jeg trodde, men greit å få det bekreftet fra annet hold også. Sitat:
|
Sv: lavkarbo skepsis
Sitat:
|
Sv: lavkarbo skepsis
Sitat:
|
Så bra! :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42. |