Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Atkinsbar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29068)

Meatscience 25-11-09 22:32

Sv: Atkinsbar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av intel (Innlegg 799953)
Disse nye Atiknbarene inneholder opptil 12 karbohydrater pr. stk. etter at sukkeralkoholer er trukket fra.
Be careful :cool:

Det er veldig forskjell på barene, noen inneholder mer karber enn andre. Den med kokos inneholder 2 eller 3 (husker ikke nøyaktig akkurat nå). Det står jo foran på pakningen hvor mye netto karber den inneholder.

BlirFjong 26-11-09 09:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Meatscience (Innlegg 800142)
Det er veldig forskjell på barene, noen inneholder mer karber enn andre. Den med kokos inneholder 2 eller 3 (husker ikke nøyaktig akkurat nå). Det står jo foran på pakningen hvor mye netto karber den inneholder.

Bra det da, for er den jeg har lyst på :D
Jeg får sjekke ut dette.. Hvor bestilte du fra? Er flere steder man kan bestille fra ser jeg, er det store prisforskjeller?

turbomonica 26-11-09 11:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Meatscience (Innlegg 800142)

stoler ikke helt på disse tallene jeg... for på baksiden står det jo noe annet...

Meatscience 26-11-09 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong (Innlegg 800240)
Bra det da, for er den jeg har lyst på :D
Jeg får sjekke ut dette.. Hvor bestilte du fra? Er flere steder man kan bestille fra ser jeg, er det store prisforskjeller?

Jeg bestilte fra netrition.com. Har forstått at prisene deres er veldig bra, og som jeg nevnte tidligere i denne tråden: Hvis man bestiller to 5-pk, med Atkins Endulge-barer så kommer det på ca. 146 kroner MED porto.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av turbomonica (Innlegg 800268)
stoler ikke helt på disse tallene jeg... for på baksiden står det jo noe annet...

Ok nå har jeg hentet meg en kokosbar fra kjøleskapet. På forsiden står det: Only 3g net carbs.

På baksiden: Total carb 19g
Dietary fiber 8g
Sugars 1g
Sugar alcohols 9g

Men man kan trekke fra dietary fiber og sugar alcohols på dette produktet, for det er karber som ikke tas opp av kroppen. Iflg. dette regnestykket blir man da sittende med 2g karber, men jeg vil tro at de har droppet desimaler og rundet av opp til 3g netto karber.

Vil også tilføye at det med å trekke fra fiber kun gjelder på amerikanske produkter. Her i Europa er fiber allerede trukket fra.

turbomonica 28-11-09 12:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Meatscience (Innlegg 800302)
Jeg bestilte fra netrition.com. Har forstått at prisene deres er veldig bra, og som jeg nevnte tidligere i denne tråden: Hvis man bestiller to 5-pk, med Atkins Endulge-barer så kommer det på ca. 146 kroner MED porto.

Ok nå har jeg hentet meg en kokosbar fra kjøleskapet. På forsiden står det: Only 3g net carbs.

På baksiden: Total carb 19g
Dietary fiber 8g
Sugars 1g
Sugar alcohols 9g

Men man kan trekke fra dietary fiber og sugar alcohols på dette produktet, for det er karber som ikke tas opp av kroppen. Iflg. dette regnestykket blir man da sittende med 2g karber, men jeg vil tro at de har droppet desimaler og rundet av opp til 3g netto karber.

Vil også tilføye at det med å trekke fra fiber kun gjelder på amerikanske produkter. Her i Europa er fiber allerede trukket fra.

Okei:)
Da fikk jeg litt mindre dårlig samvittighet for å ha kost meg med den baren i går:)

Happiness 02-12-09 01:11

Hva er egentlig forskjell på disse barene? Sikkert mega dumt spm..
Men ser det står advance, endulge og morning breaker bar.

Fikk forresten min pakke i dag, bestilt 11. nov.
Veldig god den med kokos! Smakte ikke så overveldene av sukkererstatning som den med sjokolade. Så kjøpte jeg to pakker til, ene med noe marshmallows greier og andre med mandler, men den med mandler var det 4 karber i. De to andre var det vel 3.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.