Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Her får du kjøpt lavkarbovarer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29578)

frifuggel 31-01-10 17:47

Sv: Her får du kjøpt lavkarbovarer

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw (Innlegg 824502)

Bestilte barer for i underkant av 200 og fikk varene ca 14 dager etterpå uten toll og tull :geip: Det var fra netrition.

Har bestilt fra dem før, uten det minste lille problem.. :D

arnakristin 31-01-10 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw (Innlegg 824505)
http://www.lowcarbmegastore.com/

Kanskje denne er interessant? Lettere å få inn varer fra England siden det er EU land :ja:

Det spiller overhode ingen rolle hvor du bestiller fra dersom varene innholder noe som ikke er lov å importere i henhold til Norsk lov. Tok en rask sjekk på lowcarbmaster, kjøpt noen Atkins barer på netrition 5 stk $ 4,99 og på lowcarbmaster.com koster tilsvarende £ 5,45. Jeg bestillte et par pizzabunner, 6 pk mama lupes og 5 Atkins barer det betalte jeg ca $ 33 i frakt på lowcarbmaster betler man £ 37,25 for inntill 30 kg. lowcarbmaster hadde ikke mama lupes.

Cherry 18-02-10 22:26

Jeg gir opp netrition. Har bestilt 3 ganger der fra. Alle tre gangene har tollen stoppet den og jeg sitter der og må betale for frakta og ingen varer får.

Thaleia 18-02-10 23:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 824533)
lowcarbmaster hadde ikke mama lupes.

Low Carb Megastore (regner med det var den du mente) har mama lupe's. De ligger innunder kategorien Bread, men heter her Tortilla Wraps - Original.

Areola 19-02-10 08:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 834359)
Jeg gir opp netrition. Har bestilt 3 ganger der fra. Alle tre gangene har tollen stoppet den og jeg sitter der og må betale for frakta og ingen varer får.

Har du bestilt noe spesielt som ikke er lov å innføre da eller?

Ferskenbeinet 19-02-10 08:33

Ikke for å kuppe tråden, men er stevia ulovlig å innføre fra utlandet? Regner nesten med at det er det, men må spørre i tilfelle det bare ikke er lov å selge i norge... (hvertfall til mennesker)

Ellers har de masse forskjellig på www.ebay.com og www.ebay.co.uk der handler jeg MYE

Impulsiw 19-02-10 13:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 834460)
Ikke for å kuppe tråden, men er stevia ulovlig å innføre fra utlandet? Regner nesten med at det er det, men må spørre i tilfelle det bare ikke er lov å selge i norge... (hvertfall til mennesker)

Ellers har de masse forskjellig på www.ebay.com og www.ebay.co.uk der handler jeg MYE

Man har lov til å ta inn kosttilsudd for 3 mnd bruk fra EU-land. Stevia er jo lov i Sverige. Jeg har bestilt fra www.friendlyshop.nu ... alltid fått det! :ja:

Carisma 19-02-10 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 834460)

Du har lov til å bruke det til dyrefor. Jeg kjøpte det i danmark og da står det kun til dyrefor trykket med røde bokstaver på boksen.

arnakristin 19-02-10 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thaleia (Innlegg 834405)
Low Carb Megastore (regner med det var den du mente) har mama lupe's. De ligger innunder kategorien Bread, men heter her Tortilla Wraps - Original.

Yepp, selfølgelig var det det jeg mente...

Når det gjelder gjelder kosttilskudd så må dere huske å sjekke at varene ikke inneholder noe som er ulovlig å importere til Norge. Det er ganske strenge regler for import og man blir straffet i henhold til legemiddelloven - som er ganske streng.

tina therese 01-03-10 23:37

siden det er snakket mye om mamma lupes tortillas her i denne tråden,
så spør jeg her jeg: Har dere fryst ned tortillaene? og i såtilfelle hvordan? Med bakepapir mellom hver? Jeg bestilte tre pakker nå sammen med noen attkins barer og var ikke klar over at det var så mye som 7 karber pr lompe...det blir litt drøyt for meg som er i ketose så jeg tenkte kansje jeg kunne fryse dem til jeg ikke skal være i ketose lenger...

Thaleia 02-03-10 01:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tina therese (Innlegg 840459)
siden det er snakket mye om mamma lupes tortillas her i denne tråden,
så spør jeg her jeg: Har dere fryst ned tortillaene? og i såtilfelle hvordan? Med bakepapir mellom hver? Jeg bestilte tre pakker nå sammen med noen attkins barer og var ikke klar over at det var så mye som 7 karber pr lompe...det blir litt drøyt for meg som er i ketose så jeg tenkte kansje jeg kunne fryse dem til jeg ikke skal være i ketose lenger...

Jeg bare fryser hele pakkene, har fungert greit hittil. Sto at det var 3kh per lefse på de jeg har kjøpt, så håper det stemmer. Spiser ikke det hver dag, men greit innimellom for å variere litt.

tina therese 02-03-10 07:12

ok..men da får man vel ikke løs en og en men må tine hele pakken eller?
Bare 3 g karbo??...hmmm...og det er mamma lupes det også?:eek:
Mener jeg har lest her på forumet også at det er 7g pr lompe også jeg...

Kanutten 02-03-10 07:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thaleia (Innlegg 840471)
Jeg bare fryser hele pakkene, har fungert greit hittil. Sto at det var 3kh per lefse på de jeg har kjøpt, så håper det stemmer. Spiser ikke det hver dag, men greit innimellom for å variere litt.

Jeg pleier åpne pakka og legge bakepapir mellom hver lefse før jeg legger dem i frysern. Kjempeenklet å få en løs da!

arnakristin 02-03-10 17:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tina therese (Innlegg 840489)
ok..men da får man vel ikke løs en og en men må tine hele pakken eller?
Bare 3 g karbo??...hmmm...og det er mamma lupes det også?:eek:
Mener jeg har lest her på forumet også at det er 7g pr lompe også jeg...

Dro akkurat ut en pose fra fryseren og det står 7g men på Amerikanske varer så må man trekke fra kostfibrene (dietary fiber)som er 4g og da blir sluttresultatet 3 kh pr lefse.

Imse 02-03-10 18:19

Her har de tatt inn dreamfieldspasta og atkins-sjokolader: http://www.kinsarvik.no/ Endelig en norsk nettbutikk for oss utenlandsskremte;)
Jeg har akkurat bestilt noen sjoklader og 5 pakker med pasta.

Karissima 02-03-10 19:18

Der var jo et utrolig godt utvalg av atkins barer :)

Stineplinepløne 02-03-10 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 840889)
Her har de tatt inn dreamfieldspasta og atkins-sjokolader: http://www.kinsarvik.no/ Endelig en norsk nettbutikk for oss utenlandsskremte;)
Jeg har akkurat bestilt noen sjoklader og 5 pakker med pasta.

Oi, så bra :eek:
Er dette en pasta man trygt kan spise til middag?? Hver dag?
Jeg levde på pasta før jeg begynte med lavkarbo ;)

Carisma 02-03-10 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stineplinepløne (Innlegg 840963)
Oi, så bra :eek:
Er dette en pasta man trygt kan spise til middag?? Hver dag?
Jeg levde på pasta før jeg begynte med lavkarbo ;)

For den mentale helsen sin skyld ville jeg vel anbefalt å variere litt... Dessuten er det vel best med natulig mat?

Forøvrig er det en liten huskeregel at det man sliter mest med å kutte ut er som regel det man mest trenger å kutte... ;)

Meatscience 02-03-10 23:01

De Atkins-sjokoladene til kinsarvik er DYRE! :eek: Men, de skal vel tjene penger de også...

Men man sparer en god del på å bestille fra USA. Kokossjokoladen til Atkins (som smaker som Bounty) koster 18,80 kroner pr. stk MED porto når man kjøper fra netrition.com. (Ved bestilling av en 5-pk). Hos kinsarvik koster de 25 kroner pr. stk., og det er FØR porto...

tina therese 02-03-10 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 840882)
Dro akkurat ut en pose fra fryseren og det står 7g men på Amerikanske varer så må man trekke fra kostfibrene (dietary fiber)som er 4g og da blir sluttresultatet 3 kh pr lefse.

oj så fantastisk!!
Da blir det tortilla på mor neste gang vi har taco:D

fryser de ned med matpapir mellom så jg kan ta bare en jeg også:)
tusen takk for tips og hjelp:p

Stineplinepløne 02-03-10 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 841075)
For den mentale helsen sin skyld ville jeg vel anbefalt å variere litt... Dessuten er det vel best med natulig mat?

Forøvrig er det en liten huskeregel at det man sliter mest med å kutte ut er som regel det man mest trenger å kutte... ;)

Ja, kommer nok ikke til å spise hver dag akkurat ;) Men har såå lyst på pasta :)

Ferskenbeinet 03-03-10 08:09

hva er næringsinnholdet i denne pastaen? finner ikke det på sida der! Sikkert kjekt å ha i hus om en har valdig lyst på en pastarett av og til...

Impulsiw 03-03-10 09:50

http://www6.netrition.com/dreamfield....html#NUTFACTS

Det står nutritionfacts på siden der. Linken over viser næringsinnhold :D

Stineplinepløne 03-03-10 10:21

Så denne pastaen er OK å spise for oss på lavkarbo??
Vil ikke få for store forhåpninger her ;)

Impulsiw 03-03-10 10:23

Ja såvidt jeg kan lese så kan vi det...skal jo trekke fra fiber her..:ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.