Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Skattefradrag for Eurodietten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30387)

Lille34 11-10-11 12:15

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Grubbeline (Innlegg 1227668)
Hmmm... Jeg har fått beskjed om å spesifisere utgiftene og sende kvitteringer, men ikke noe krav om tilleggslidelse... Men det står også at det vil bli behandlet som en klage, som betyr minst 6 uker til å vente på avgjørelsen. Hurra!! Håper det ordner seg til slutt.

Jeg vet ikke så mye om dette, men jeg vil tro at det har betydning ift hvor viktig Eurodietten er for akkurat deg, og om det dermed kan anses som god nok grunn til store sykdomsutgifter.

Tvi, tvi med klagen!:)

Elinemor 09-01-12 10:55

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Noen som har satt seg inn i de nye skattereglene? Jeg er usikker på om det er noen vits i å prøve å få fradrag for timer og produkter etter innstrammingene som kom i statsbudsjettet i fjor høst?

smgj 09-01-12 11:05

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Den som ikke søker, får iallfall ikke... ?

Dietta 09-01-12 11:08

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Husk at det også går an å søke om grunnstønad for fordyret kosthold også :)
Forøvrig er vi spente vi også på muligheter for å miste fradraget. Har multihandikappet sønn på 15, og vi har STORE fradrag hvert år.....

Lille34 09-01-12 14:38

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1279860)
Husk at det også går an å søke om grunnstønad for fordyret kosthold også :)
Forøvrig er vi spente vi også på muligheter for å miste fradraget. Har multihandikappet sønn på 15, og vi har STORE fradrag hvert år.....

Der sa du noe... grunnstønad har jeg ikke tenkt på :)

Jeg er veldig spent på hvilken annen ordning de kommer med i stedet fradrag for store sykdomsutgifter. For vår del er ordningen som er nå kun negativ. Jeg er trygdet pga sykdom, og betaler derfor kun trygdeavgifter i skatt. Dermed fikk jeg ikke en krone igjen om fradraget på over 20 000:mad: Jeg trodde jeg ville få igjen 12-15000, så ting gikk ikke helt etter planen i oktober, gitt....

Håper det ordner seg til det beste for dere, slik at dere får avdragene dere har krav på!

Elinemor 09-01-12 18:16

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Takk til alle for svar - sammenliknet med dere som har handikappede barn og er trygdet på grunn av sykdom så er jo selvsagt dette et luksusproblem...

Popp 05-03-12 08:37

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Jeg fikk ikke fradrag for utlegg. Da hadde jeg en lege erklæring hvor det sto at jeg hadde oppnådd normal BMI og kvitt min hodepine som slo meg ut 3 dager hver mnd.

Svaret var at så lenge det var tilsvarende tilbud fra kommunen på å redusere fedmen, så ble ikke ED akspetert til å gi fradrag. :( Men det er 1-2 års ventetid så det var uakseptabelt for meg å vente så lenge.

smgj 05-03-12 08:43

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 1310991)
Jeg fikk ikke fradrag for utlegg. Da hadde jeg en lege erklæring hvor det sto at jeg hadde oppnådd normal BMI og kvitt min hodepine som slo meg ut 3 dager hver mnd.

Svaret var at så lenge det var tilsvarende tilbud fra kommunen på å redusere fedmen, så ble ikke ED akspetert til å gi fradrag. :( Men det er 1-2 års ventetid så det var uakseptabelt for meg å vente så lenge.

Bør jo gå an å påklage avgjørelsen med denn begrunnelsen der...

Titti 05-03-12 20:27

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Jeg mener jeg fikk...

Elinemor 23-03-12 11:31

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Da har jeg sendt avgårde selvangivelsen med krav om fradrag for eurodietten (konsultasjonene + produktene, til sammen 30.000 kroner) - blir jo spennende å se om jeg får fradrag. Det vil jo bety en liten haug med tusenlapper ... Men jeg er ikke overvettes optimistisk.

Titti 25-03-12 09:44

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Lov å prøve seg hvertfall.:ja: hvor mye må minimumbeløpet være på for å kunne få fradrag?

Titti 30-04-12 12:07

Sv: Skattefradrag for Eurodietten
 
Sånn da fikk jeg ordnet med legeattest fra Hexenberg, siste liten i år også., ;)

Så da er det bare å krysse fingrene, dersom jeg får dette i gjennom går jeg akkkurat opp i opp med det mannen må betale i rest og da går vi i null. :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no