![]() |
Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene
Sitat:
|
Nei nå er jeg deppa. Har holdt på med lavkarbo siden første uken i januar og har gått ned tilsammen ca 1 kg...Jeg trener hver dag, både kondisjon og styrke, og spise lite karbohydrater. Jeg har hatt problemer med å få i meg nok fett, men spiser nå minst 2 skjeer med Cocosa hver dag.
Har noen en link til en plass der det står akkurat hva jeg skal spise på LCHF? Er det sånn at jeg bør kutte ut meieriprodukter (alt av fløte, rømme, oster) og nøtter for å se om det hjelper? Jeg jeg holder meg under 20 gr karbo per dag. I tillegg var jeg på helsestest på jobben i dag. Har gått opp 0,5 kg fra i fjor som jo var kjipt bare det, kondisjonen var gått ned fra excellent til good og fettprosenten var høyere selv om den lå på normalen. Åh deppedag! Er egentlig fornøyd med sånn jeg har det med å spise det jeg gjør nå pga jeg er mye bedre i magen men vil jo veldig gjerne gå ned 5 kg og helst litt fort. Hva skal jeg gjøre dersom det er målet mitt før 18. mars? |
Er du sikker på at KROPPEN din vil gå ned fem kilo?
|
Splendid, sier lite om du har fulgt rådene du har fått? har du kuttet ut atkinsbarene?
Hva er det i protein-shaken din? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg leste et sted at noen som går på lavkarbo-diettene ikke er sultne mellom måltidene, men det må jeg si at jeg er. Jeg spiser et lite mellommåltid både før lunsj og før middag. Det er nøtter eller litt cottage cheese - er det dumt? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lavkarbokosthold er vektstabiliserende, noe som betyr at kroppen din vil øke i vekt om den mener den burde det, gå ned i vekt om den mener den burde det og holde stabil vekt om den mener det er best slik. Skjønner? :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Forøvrig er stress den verste vektstopperen... ;)
|
Sitat:
|
Jeg har mange meninger om det meste, også vekt, men skal (forsøke) å holde dem for meg selv her. Om du MÅåååå ned fem kilo før en spesiell dato, 18 mars, så må du nok på en rimelig streng matkur. Det er mulig at du har lagt på deg såpass med muskler denne perioden fra januar til nå, at du må rett og slett SLANKE DEG. Altså kjøre en lavkcal med 90% fett. Og null intensiv trening, da du står i fare for å bygge enda mer muskler. I tillegg ville jeg kjørt på med store doser (ekstreme doser ) med vitamin/mineral i en mnd tid. Da tenker jeg på f.eks.C vitamin: 5-10 gram. E vitamin: 1 gram osv osv.
Det sunneste ville nok være å kjøre på med vanlig LCHF (85 %fett og 15 % protein) og kanskje gå ned de fem kiloene i løpet av hele året. En annen ting du kan gjøre ( om du har mulighet til det, ) er å trene på morgenen, kutte ut frokost, vente til lunsj, og spise en lunsj så fettrik at det renner av den, null grønnsaker og frukt såklart, og det samme gjelder middagen, så rik på fett at du tror det er løgn. Men husk å reduser på fettet etter 2-3 ukers tid, sånn at kroppen tar av sitt eget fett. Husk dette: Kroppenn må "kjenne etter" hvor mye fett den har å ta av. Om kroppen din synes det er for lite, prøver den å "holde" igjen. Så det kan være at du må lure den, altså tilføre så mye at den tror at jakten har vært vellykket og at det finnes mengder å ta . Om du da senker inntaket etter et par uker, vil den bare fortsette å ta av sitt eget fett, for den vet jo nå at det ikke er noen fare. Dette er vel den del av Skaldemanns fakirmetode, men jeg har sett den flere steder. Dette kan hjelpe. Ellers kan det hende at siden til lenabeatrice. kan hjelpe? Men i og med at du har gått såpass lenge på dette, tror jeg nok mest på at det ligger i det at kroppen synes du bør beholde det som er igjen. Det DU og kroppen din mener er trivselsvekt, er to vidt forskjellige ting. Du ser ting fra et forfengelig synspunkt, den ser det fra et overlvelsessynspunkt. Den har gener som husker hvordan det er når mammutjakten slo feil.... |
Sitat:
Og vinen i helgene....det er også snakk om motivasjon. Hva er viktigst for deg: Vin eller vekt? Pose og sekk? Du vil score mye på å kjøre strikt fram til sommeren. Jeg kuttet ut min store uvane: 1 halvliter øl hver gang Liverpool spilte kamp , og det var gjerne 2 ganger i uken. Nå har det gått 7 mnd siden siste øl, og det går bare helt utrolig bra. Jeg tok riktignok en juleøl til middag på julaften, men i motsetning til ifjor, smakte det helt balle, så det var ingen høydare. Nå klarer jeg ikke vin lenger heller, måtte helle ut mesteparten sist gang. Det samme vil skje med deg om du går på strikt lavkarbo over mange mnd, tro meg. Og du: grønnsaker er kumat- ikke menneskemat, husk det. |
Sitat:
Egentlig så bryr jeg meg ikke om kg - det er ikke de - men da jeg veide 65 sist var jeg veldig fornøyd. Om jeg går ned i fett (omfang) men ikke kg så gjør ikke det noe heller. Hva mener du jeg skal spise da og hvilke matvarer har så mye fett og ikke proteiner? Jeg trodde jeg hadde fått dreisen på dette nå og syntes egentlig det gikk fint men mistet litt motet denne uken ettersom jeg føler meg litt sliten og har litt lite energi...men magen min fungerer bedre enn før da jeg ikke er oppblåst og har mageknip (men har hatt noen dager med veldig kvalme/oppkast...) Hvorfor så mye vitaminer? |
Sitat:
Splendid: Hvor mye mat spiser du? Hvis du trener mye, og føler deg slapp og sliten tror jeg det er totalmengden som er for lav, heller enn forskjellen på 20 og 40g kh eller hva det var. Og ta religiøse skrifter med en spade salt... |
Sitat:
Så man må finne ut hvordan de kan lures. |
Sitat:
Alle mener forskjellige ting så en må jo nesten bare gjøre det som fungerer best for seg. Til nå har det fungert slik at jeg er mindre oppblåst i magen, men jeg har samtidig mindre energi og det er tyngre å trene. Så jeg må kanskje øke karbohydratene og kutte litt ned på fettet - ikke vet jeg? Jeg får heller eksperimentere litt. Hvilket kosthold har du da? |
Sitat:
Hvis du spiser mer kh og mindre fett, så blir totalen mer eller mindre den samme. Du trenger (trolig) å øke totalinntaket, ikke å endre på forholdet mellom fett og kh. Skriv opp alt du spiser i løpet av en dag. Regn ut hvor mange kcal det blir. Hvis det er uforholdsmessig lavt, må du enten øke næringsinntaket eller trene mindre. |
Sitat:
|
Sliter med akkurat det samme som deg jeg Splendid.
Jeg er like tung om deg og trener brukbart mye. Den siste uka har jeg økt fettmengden betydlelig, og jeg spiser et sikkert nok (telte en dag og nådde opp i 2600 kcal -noe jeg følte var forferdelig mye ;) ) Jeg er fortsatt tung i bena på trening. Det går mye lettere enn i starten, men langt i fra slik det var før ketosen. Vurderer å gå over på lavkarbo over ketose, men er redd for å ødelegge det som kanksje er en prosess for å øke fettforbrenninga under trening/konkurranse. Tror jeg må prøve meg litt fram, men kvier meg. Nå har også vekta stoppet opp. Etter å ha gått ned 4,5 i januar har jeg ikke gått ned et gram så langt i februar. Stresser ikke så mye med det, da jeg tor det kommer eg igjen, men merker at motivasjonen svinner litt når det fortsatt er så tungt å trene. Leser Mark's Daily Apple (Primal Blueprint) og der anbefaler han 100 g kh pr time trening. Noen som ahr tanker om dette? |
Jeg har funnet en smoothie som i hvertfall gir meg veldig mye energi og utholdenhet under trening. Jeg drikker den cirka halvannen time før trening. Drakk denne før jeg skulle på skikkelig styretrening og jeg har aldri tidligere prestert så bra-
Har ikke mål på alt, da jeg tar noe på slump: * Et par brokkolihoder fra en økologisk brokkoli * 2 - 3 biter med frossen spinat * Rismelk * 2 rå egg * 1 spiseskje Udo's choice * Litt bringebær, bjørnebær ( og noen ganger jordbær) for å få god smak * 1 avocado |
Sitat:
Jeg er lavere enn deg (168) og har fått beskjed om at idealvekten er 70 kilo. Tok en InBody analyse på et treningssenter - det kan anbefales. Da får du en ganske nøyaktig oversikt over sammensetningen av fett, muskler, vann og annet i kroppen din. Men jeg tenker egentlig ikke så mye på idealvekt lenger - har heller som mål at de og de klesplaggene skal passe. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57. |