Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kommer ikke i ketose! Frustrert! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31705)

Kitt 20-03-10 23:24

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 851126)
Samme det vel? Ingen har noe med det.

Det er der du tar feil, vennen!
Dette er et brukerstyrt forum, det er ingen eksperter her. Men vi som "bor" her er utstyrt med vanlig sunn fornuft i tillegg til at enkelte av oss faktisk er helsepersonell IRL.

Vi kan ikke sitte på se på at folk slanker seg syke uten å si i fra!
Ketolyse/lavkarbo kan hjelpe folk med spiseforstyrrelser på den måten at de får mer kontroll over sunn mat. Det er bedre å passe på å få i seg nok fett, enn å passe på å få i seg lite nok kalorier! Helt klart!
Men vi kan ikke se på at folk ikke bruker hodet sitt og slanker seg syke, no way!

Selv om du kanskje ikke tror meg akkurat nå, så vil vi deg bare vel! Vi hjelper deg gjerne til en sunn livsstil, men ikke til sykelig undervekt!

OK???:klem:

ada-emilie 20-03-10 23:27

Jeg legger meg ikke oppi andres mål ihvertfall selv om jeg vet om de. Synes det er noe personlig ingen skal blande seg oppi selv om det synes. Men du gjør som du vil. Koselig er det ikke ihvertfall. Så jeg skal ikke gjøre det.

Photobscura 20-03-10 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 851126)
Samme det vel? Ingen har noe med det.

Beklager å måtte skuffe deg, men ettersom ditt ønske om å nå en usunt lav vekt er noe du ikke legger skjul på, så har du for det første involvert oss i det og det hadde vært ganske betenkelig om ingen sa noe om det, det skjønner du også! Ikke minst står du i fare for å sende ut veldig feil signaler til f.eks andre unge søkende jenter som kommer over dette forumet. Du sier selv du er medlem av IKS, så hvordan du kan ha en så lettbent holdning til det, skremmer meg litt.

Som moderator på forumet er det min plikt å fange opp sånne ting, og dette bekymrer meg.
Derfor er det ikke det samme!

ada-emilie 20-03-10 23:58

Da fjerner jeg den da:)

Photobscura 21-03-10 00:00

Det gjør ikke oss mindre bekymrede, ada-emilie ;).
Jeg håper virkelig du tar til fornuften, og heller fokuserer på et godt og sunt kosthold, og tar vare på deg selv, helsa og livet ditt :)

Mona_K 21-03-10 00:12

Da jeg var 17 hadde jeg anorexia. Jeg var \er 167 høy og veide 43 kilo.
Jeg bodde ikke hjemme, men ble alikevel "fanget opp " av venner og lærere.
Det resulterte i at jeg ble tvanginnlagt og og fikk en ekkel slange igjenom nesen og ned i magesekken, der de serverte meg alle måltidene mine. Mmmmmmmmm kjempemorsomt.. NOT. Prøvde jeg å dra den ut ble jeg tvangsholdt der de putta i en ny en.. du burde være forsiktig.. trenger ikke ha en spiseforstyrelse for å se at du har en.. Mener ikke noe vondt med dette, men håper du tar til fornuft .. gjør meg vondt å lese at du har et så usunt forhold til mat. Og råder deg til å gå til legen eller en venn å fortelle det du har fortalt oss. Det er virkelig IKKE bra for deg det du holder på med nå. Men vist lav karbo kan hjelpe deg å få et "normalt" folholdt til mat er ingenting bedre:kadetgaar:klem:

ada-emilie 21-03-10 00:42

Legen fortalte jeg det til for mange år siden og jeg går til psykolog. Er 37 år og hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 16, men som voksen er jeg sunnere. Dere trenger ikke å uroe dere,altså. Tenk på dere selv. Jeg unner dere å gå ned i vekt og nå de målene dere har satt dere helsemessig og andre ting. Jeg vil ikke være til belastning her. Vil stille spørsmål som jeg tror andre også vil ha svar på.God natt:)

Kitt 21-03-10 00:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 851166)
Legen fortalte jeg det til for mange år siden og jeg går til psykolog. Er 37 år og hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 16, men som voksen er jeg sunnere. Dere trenger ikke å uroe dere,altså. Tenk på dere selv. Jeg unner dere å gå ned i vekt og nå de målene dere har satt dere helsemessig og andre ting. Jeg vil ikke være til belastning her. Vil stille spørsmål som jeg tror andre også vil ha svar på.God natt:)

Natta!:suss:

Mona_K 21-03-10 00:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 851166)

Det er utrolig trist at det er så vanskelig å hjelpe folk med rart syn på kroppen sin.. Godt du er tatt vare på, du virker som ei go jente ;)

Vettel 21-03-10 10:41

Henger meg på det Kitt og Photo sier om å bry seg. Vi her inne er normale brukere, men vi sitter da ikke passivt å ser på at folk ønsker/er på vei til skadelig vekt. Enten den ene eller andre veien!
Vi bryr oss også fordi vi kan til en vis grad forstå "forstyrrelsen", selv om de fleste av oss er mye/litt overvektig.

Du sier du er 37 år, unnskyld, men det bekymrer meg enda mer. For en ting hadde vært å etterstrebe en slik undervekt før man er kommet i puberteten eller under (fordi man blir litt sjokkert over forandringene i kroppen), men du er en voksen kvinne!
Og det du ønsker er barnevekt.

Men lykke til, hvis du kunne stole på et godt lavkarbo kosthold, så tror jeg (mer TROR, jeg er ikke lege eller psykiater) kroppen og sinnet ditt ville trives bedre.

ada-emilie 23-03-10 12:09

Takk. Kyss til dere. Som jeg skrev Vettel, så går jeg til psykolog, så du trenger ikke å ta på deg noe bekymring.

4me 23-03-10 22:09

Klem til deg ada-emilie.

Clockwork 07-04-10 23:44

Hei. Hijacket denne tråden litt istedenfor å lage en ny, siden det allerede var så mye snakk om hva som er lov på induksjon og ikke :)

Norsk og\eller Svensk Kjøttdeig, er det lov?
Hva med pinjekjerner?

Er det greit å steke ting i meierismør og olivenolje, eller en av delene?

ada-emilie 09-04-10 12:29

Takk aime:)
Clockwork: sjekke innholdsfortegnelsen. Olivenolje egner seg ikke til steking på høye teperamturer. Rapsolje eller kokosolje er bedre da. Smør kan du steke i om du vil det.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.