![]() |
Sv: Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"
Masse lykke til!!! :)
Har selv vært en PepsiMax'er (jeg er vel ikke helt borte enda) - men etter å ha gått hjemme sykmeldt bestemte jeg meg for at jeg ikke kunne drikke sååå mye PepsiMax. Derfor ble det byttet ut med FunLight (saft), og drikker brus på helg! Det funker det også (selv om jeg da har fått en forferdelig uvane med at jeg MÅ ha stort glass med saft, sugerør og isbiter....) :) |
Lykke til!
|
Jeg skal også slutte med det....
Men er det noen som kjenner til noen dokumentert effekt ifht vekt? |
Sitat:
Det er jo en og annen som har opplevd å ha gått ned etter å ha sluttet med det, men har ikke funnet mye info om det. Jeg er dog don forsøkskanin, så får vi se. Ikke noe biter på denna kroppen, så får vi se om godeste Pepsi Max, eller fraværet av sådan, får fart på sakene. DET BØR DET ASS!!!!:cool: |
Det finnes noen undersøkelser som i hvert fall viser at lettbrus kan føre til overvekt. Søker du på engelsk finner du en del.
Her er noen norske linker: http://dinmat.fvn.no/Temasider/Artik...ster-deg-flesk http://www.dagbladet.no/2009/04/13/n...fedme/5720567/ (Sistnevnte er vel ikke verdens beste bevis, men det viser i hvertfall at blodsukkeret øker.) |
Jeg har nå levd uten pepsi max siden mandag kveld og det har gått meget bra. Jeg har faktisk ikke savnet det stort enda, men er beredt på det meste.
EN ting som kanskje ikke er fullt så positivt er at jeg veide meg i dag, noe jeg ikke har gjort på et par uker og da hadde jeg plutselig gått OPP 2,5 kg. Jeg tok vakte i hende og kasta den ned i skauen! :cool: Kul jeg ass. |
Dette er mitt første innlegg her, begynte på lavkarbo i går. Jeg har vært fullstendig avhengig av pepsi-max, men nok er nok! Jeg har en intens hodepine fra i går, men regner med den går over. Den kommer sikkert som et resultat av nesten null karbohydrater, og ingen pepsi-max.
Jeg savner brusen, eller - jeg savner smaken, er helt rar i munnen nå. Har vært på nattevakt, og er vant til å drikke ca. 1 liter med pepsi-max i løpet av en vakt. Nå er det kun vann og litt farris bris. Men det går seg sikkert til :), |
Hei. Er det noen av dere som som jeg har fått blodblemme i munnen av kunstig søtning? Jeg tror ihvertfall kunstig søtning er synderen. Luerer på om det er brusen eller tyggisen jeg får blemmer av av og til. Skummelt å tenke på at det kanhende blemmene kanhende dukker opp andre steder i mage-tarm-kanalen også.
|
Jeg har vært avhengig av pepsi max så lenge jeg husker.. Men nå har jeg begynt å kutte det ut.. Men det er godt å ha det som en belønning i helgen vist du har vært flink hele uken.. Jeg kunne drikke 1-2 flasker dagen:( Men det ble dyrt etterhvert.. Men jeg røyker ikke og drikker alkohol svært svært sjelden.. Jeg er glad det ikke bare er meg som liker pepsi max:)
|
Ah, der fikk JEG en AHA-opplevelse, trodde nemlig at pepsi max var heeelt ok å drikke! :O Da hiver jeg meg på jeg også! Kutte ned på pepsi max! :D Bare i helgene heretter! :D Den nye bonaqua med kullsyre er jo kjempegod, kan vel drikke et glass av den hvis jeg får lyst på noe annet enn vann! :D
|
Nå har det gått ca to uker og det har gått sånn 95% bra. Jeg har drukket kanskje en liter til sammen på denne tiden, men kun to dager. Jeg har kasta vekta til helvete ned i skauen(HELT SANT!!), så jeg vet egentlig ikke hvordan det har gått på den fronten, men det er vel sikkert litt tidlig å si. Uansett har det vært null stress å kutte det ut og det er jeg glad for.
Er det noen av dere andre som har no å melde på denne fronten? |
Forbasket...hadde akkurat tenkt og ta meg et glass iskald, sprudlende Pepsi Max når jeg leste dette...:eek:
Jeg stod i mot og fant meg en 0,7 l flaske med iskaldt vann i steden!!! :D nå skal jeg tøffe meg litt jeg også:visemuskl...kun brus i helgene...og jeg har vært skikkelig hekta!!! Vi snakker 1-1,5 ltr i løpet av en dag...:rodme: Men det har litt med det å gjøre, at ingen av venninnene mine drikker kaffe, og bare noen liker te...da blir det enklest og servere den der Maxen! Jeg skal prøve nå!!! Virkelig! -tenker det nye slagordet blir Pepsi EX her i gården... :engel_ikk Vi får backe hverandre opp!!! |
Sitat:
|
Men, altså, er Fun Light eller andre light-bruser så mye bedre enn Pepsi Max, Cola Zero osv? Og i såfall hvorfor? De er jo søtet med kunstig søtning de og.......
Jeg drikker mellom 1,5 og 3 liter Cola Zero om dagen, drikker ikke noe annet og sånn har det vært i 20 år......hvis jeg skal bytte den ut med noe (ikke vann! vi har dårlig vann i brønnen hjemme, og skal jeg kjøpe drikke, så blir det brus) vil jeg jo ikke bytte den med noe som er like 'skadelig' og smaker vondt...... |
Lykke til!
Om det hjelper på kan jeg fortelle deg at jeg drakk ca en halv liter Cola Zero om dagen, men da jeg endelig ble streng med meg selv og bestemte meg for å slutte, var det KUN dag 1 og 2 jeg var plaget av noe form for "sug". Nå er det null problem! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20. |