![]() |
Sv: Julistarternes veietråd!
Sitat:
jeg er også kjempeoverrasket over de positive effektene lavkarbo har. føler meg så pigg og fornøyd og og og! :cool: |
Fredager er mine veiedager, for da kan jeg ta helg med noe mer (bær og kesam f.eks..)
Idag er det fredag og vekten var på 96,4kg altså 1,6 ned fra tirsdag:D |
Vekta har gått opp fra torsdag 104,6 til i dag fredag 105,1.
Jeg er fullstendig klar over hva det kommer av; lite fett de siste dagene, lite vann siste uken samt inaktivitet grunnet ankelen. Det måtte komme én gang. Jeg tar det ikke så tungt i dag, prøver i alle fall. Knaller til med baconsvor til frokost og eggesalat til lunch. Får feite på noe godt til middag, da. Vært våken og stresset i hele natt grunnet et forferdelig tordenvær i Nordland (Bodø, for å være nøyaktig), og lite søvn påvirker vannbalansen, right? There's always an excuse ;) I dag er det jo fredag- da tillater jeg med en liten tab x-tra :) |
jaja, jeg måtte kjøpe ei ny vekt og den veide 1.5 mer enn den andre - det var skuffende..men men jeg begynner bare på nytt. Har også valgt fredag som veiedag istedenfor mandager
start vekt - 12/7: 88 kg veiedag fre - 30/7: 84,8 kg (-3.2) |
Sitat:
|
18 dager inn i kuren og 3.4 kilo mindre enn jeg startet. Og hele 11 cm mindre rundt det tjukkeste partiet på magen. Det er jeg kjempefornøyd med!! :D
|
Sitat:
|
Hatt total utskeielse på lakris i dag (hele fire stykk lakris-biter i en sånn ny pose, 10 kh på fem stykker) i tillegg til salat. Dog, vekta økte 500 gram og har stått stabil på 105,1 siste to døgn. Det er også greit. Må stabiliseres. Har jo rast ned 6,5 kg på to uker, kan jo ikke forvente annet. :)
|
Sitat:
|
Trengte absolutt en slik dag med null stress og det å kunne unne meg en ekstra salt lakris-bit på bilturen. Falt ikke ut av ketose og har også gått enda litt mer ned i vekt. 100 gram til og tallet blir totalt 7 kg på tre uker.
Antar at jeg blir straffet på et tidspunkt i og med at jeg har gått ned en del i startfasen, og blir vel å stå lenge på platå, men bare det skjer når jeg er under 100 kg!! *håpe* Hvordan går det med dere andre? :o |
Start vekt uke 28: 88 kg
uke 31: 84.4 kg minus 3.6 |
Startdato : 26.7.10
Startvekt : 86,3 kg uke 31 : 85,3 |
Sitat:
Jeg bruker Cola Free fra FirstPrice (billigbillig), den har 0,1 kbh pr 100g. Stort sett går det halvannen liter på meg og gubben, og denne hjelper til å dempe søtsuget. Har gått på ketolyse i en uke, og resultatet har IKKE latt vente på seg. Husk at noe av meningen med en lavkarbokur er at du faktisk SKAL kose deg litt, og om Pepsi Max hjelper deg til å holde deg på matta i fht utskeielser på karbohydrater, er dette ikkenoe å ha dårlig samvittighet for at all! |
Sitat:
Fullstendig enig! Men for livsstilsendringens del kan det for senere anledninger være greit å begrense tillatelsene til slike produkter. Muttern for eksempel datt ut av ketose pga. Pepsi Max - for det er visstnok meget indidivuelt om kroppen takler det i en slik kur. For meg går det helt fint med slike ting, men begrenser meg til helgen, for å gjøre litt ekstra stas på det hele ;) |
Ja, derfor jeg er bekymret (falle ut av ketose). Har lest alt med koffein og kunstig søtning kan ha en dårlig effekt i verste fall. Men som Mallilen sier demper det suget etter noe godt, så jeg skal prøve å unne meg litt, men fortsatt trappe ned. Har også lest at kvinner som drikker mye pepsi max o.l. er i større risiko for osteoporose, og sikkert mye annet kjipt og.
I går var jeg i Sverige og kjøpte masse lavkarbogodt! Kjekt å ha i skapet i tilfelle jeg måååå ha noe. |
Mine tall :D
Startet lavkarbo 27.07.2010 Veidag tirsdag 27.07.2010 127 kg 03.08.2010 124,6 kg -2,4 10.08.2010 121,2 kg -3,4 17.08.2010 121,1 kg -0,1 24.08.2010 120,7 kg -0,4 totalt - 6,3 kg |
Sitat:
Sitter her og verker etter noe godt, faktisk så ille at jeg nettopp var og tømte ut resten av sjokomelkpulveret i do :eek: Bare for å være på den sikre siden.... |
Jeg hadde kjøpt med ei eske med IFA i morges, men kjente at jeg holdt på å gå amok!
Fikk kollegaen min til å gjemme skuffnøkkelen min, så nå sitter jeg her å tripper! |
Åh, og jeg VET det ligger Läkerol Giants her en eller annen plass :(
|
Sitat:
Holder ofte med bare et par stykker for å komme over kicket. Finnes i mange forskjellige smaker, og er jo "lov" for oss (helst i mindre mengder). Eller så visper jeg litt krem med litt flytende natreen, og knuser 50g frosne bringebær som jeg har oppi. Det er godt, og da kommer jeg over søtsug-kicket. Bedre å gjøre noe med det, enn å slite med søthunger, for meg. |
Sitat:
Jeg er skeptisk.... har lest om for mange som melder at de blir vanvittig gærne i magen av svensk sukkerfritt godis.... .:eek::eek::eek: |
Jeg startet Mandag 26 Juli,har da veiedag mandag.
Har faktisk gått ned 3,4 kg! :) Har stått stille de tre siste dagene, men har kost meg med litt brus og lavkarbo sjokolademousse i helgen, så tror det var det! Må nok være litt flinkere framover, hehe. Men er veldig fornøyd, har stått i mot mange fristelser :) 1/8: (1 uke): -3,4 8/8 (2 uker): -4,6 kg (-1,2) 15/8 (3 uker): -5,2 kg (-0,6). Over halvveis til første delmål. Det går lettere for hver dag, prøver masse nye ting, og koser meg. Ser forandringer daglig omtrent, noe som er bra (Ellers hadde jeg blitt litt umotivert ;) ) hehe. Er fornøyd med en halv kilo eller mer hver uke. |
Har gått ned 3 kg på en uke:D Fornøyd med det ja
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37. |