![]() |
Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er det fint mulig å trene av seg kilo men det forutsetter at man ikke spiser mer som en naturlig reaksjon på økt energiforbruk. Det er veldig lett å sykle en halvtime og brenne 100-200kcal, også tenke "Jaja, vi skal på kino, jeg har fortjent en burger." uten å helt få med seg at burger-måltidet kanskje inneholder 1000kcal (som man må jobbe halve dagen for å "fortjene":p). Kostholdet er strengt tatt 100% av vekttap, for spiser man etter sultfølelsen kan man trene 18 timer om dagen og fortsatt stå dønn stille (forutsatt at man ikke har problemer med skjoldbruskkjertelen/hypofysen, insulinresistens, osv.). Alikevel er trening vitalt for å beholde og evt. øke muskelmassen, både for helsens skyld, for psykisk og fysisk velvære og for best mulig sjanse til å holde vekten av. http://static.thehollywoodgossip.com...ps-picture.jpg Dette er Michael Phelps, verdens beste svømmer. Han spiser 12.500kcal om dagen og veldig mye av det fra toast, pannekaker med sjokolade og sirup, belgiske vaffler, osv. Nei, det var ikke en skrivefeil, han spiser tolv-tusen-femhundrekcal hver dag, og er tynn som en strek. |
Sitat:
Vi er ikke alle like. Spis mindre og rør deg mer FUNGERTE ikke på meg - jeg vet - prøvde det 100% i over 3 mnd. Det eneste som skjedde var at jeg ble noe fastere - gikk ikke inn særlig i cm heller... Problemet er at "alle" sier tren mer spis mindre - så blir du slank - men dette er faktisk ikke mulig for en del av oss. Sånn generelt etterlyser jeg litt mer respekt for at vi er forskjellige i praksis - selv om teorien er godt begrunnet ;) Nå - 8 kg minus på lavkarbo OG lavkcalori - UTEN å trene (tør ikke foreløpig - vektnedgangen stanser opp - går bare i skogen) ser jeg at jeg har funnet løsningen - selv om jeg var ekstremt nær ved å gi opp etter å ha holdt på et år med kostholdsendring (pre-lavkarbo). Når jeg nå etterhvert (rundt jul tenker jeg) nærmer meg målet mitt - har jeg planer om å sette igang treningen igjen - for å bli fastere og mer utholdende. Trente en periode på lavkarbo også - og det gikk fint som fy - måtte redusere vektene noe - men kunne holde på desto lengre :) Har bare en anbefaling jeg - prøv ut ting selv - se hva som fungerer og ikke fungerer! ...Glad jeg ikke ga opp selv om mye trening og mindre mat ikke hjalp...:cool: |
Joda Nerthus, ser poenget ditt med nyansering. Derfor jeg tok med forbehold om ting som hormonelle sykdommer og insulinresistens. Nå vet jeg lite om deg, vet ikke kjønnet engang, så dette blir bare spekulering. Antageligvis er du mann eller kvinne (heh:rolleyes:) og er du mann er 1500-1600 kcal per dag aaaalt for lite selv dersom du ikke trener! Med hard styrketrening og kardio bør nok en mann på kcal-begrenset diett ligge 1000-1500 kcal over dette. En stillesittende kvinne som ikke har så mye "ekstra" på kroppen kan knappest klare seg på 1500 kcal per dag, så det slår meg ikke som forferdelig rart at du mistet muskelmasse og la på deg fett når du tross alt var såpass underernært og trente så hardt!
Selvsagt er lavkarbo best. Det er absolutt ingen tvil, selv en barneskoleelev bør kunne se logikken i å holde seg unna mat som øker produksjon av vårt suverent kraftigste fettlagrende/forbrenningsstoppende hormon, og i tillegg kommer alle de andre helsefordelene ved å spise mat vi er laget for. Godt å høre du har funnet noe som virker for deg fremfor å sulte deg under pisken til Roede eller gråte mens Drevon forteller deg at du er feit fordi du er lat og et dårlig menneske! :D |
Sitat:
Kanskje ADHD`n gjør at han brenner ekstra mye? |
Sitat:
Lavkarbo er den beste måten å miste fettvekt, og det er den sunneste måten å leve. Det er ingen tvil, og hva du eller trening.no måtte mene er fullstendig, totalt irrelevant. Fakta trumfer personlige meninger, du kan ikke føle eller mene at jorda er flat, det er bare ikke sånn det er. |
Sitat:
Du har selv ikke forsøkt lavkarbo-kosthold 100% - meldingene dine tilsier at du stadig vekk spiser høykarbo-mat. Du blir mer og mer negativ mot lavkarbo - noe jeg tilsier manglende suksess for din egen del. Hvorfor er du på dette forumet når du ikke har noen tro på at lavkarbo kan gjøre en forskjell? Det provoserer meg at du uttaler deg så negativt når du selv ikke har forsøkt - ei heller sett resultat - helsemessig og vektmessig. Forumet er FULLT av suksesser - men de ser du kanskje ikke? For min egen del - dette fungerer som bare det - nesten 1 kg i uka, kvitt chrons-symptomer, bedre overskudd, mer energi, kraftig økt forbrenning (uten trening), bedre næringsinntak enn noensinne... Jeg har forsøkt "alt annet" i over 20 år og dette er det eneste som fungerer og som jeg ser for meg jeg kan leve med resten av livet. Sånn er det med den saken! :cool: |
Sitat:
For kalorireduserte dietter skal du aldri ligge mer enn 500kcal i underskudd fra kostens side. Eventuelt underskudd fra trening kommer i tillegg til dette, og maks totalt underskudd skal være 1000kcal per dag. Du er en stor, kraftig mann om jeg husker rett? I så fall skal du ikke en kalori lavere enn 2000 om dagen, antageligvis trenger du mer! Går du lavere går kroppen i sparemodus og du opplever "lokal cellesult" som vil si at kroppen sparer på fettet sitt, mens muskler, hjerne og indre organer "sulter" fordi du spiser så lite. |
Sitat:
|
Sitat:
Så, fett og sukker? Double whammy! |
Sitat:
Du begynner å bli veldig vanskelig å ta alvorlig i det hele tatt... Kjører ignorer-knappen her jeg - for min egen mentale helses skyld :rolleyes: |
Sitat:
Det gjelder begge veier, jae-ols. Hvorfor henger du på forumet om du ikke ønsker å lære? Det finnes tonnevis av faglitteratur vi kan henvise deg til, det er et utall mennesker med suksesshistorier her inne, og du velger å fornærme alle oss som har fått kontroll over livene våre, vekten vår, og mange "uhelbredelige" sykdommer ved å linke til én utrolig dårlig skrevet artikken som feilsiterer, vrir på statistikk, og alikevel presterer å fremstille lavkarbo som et godt alternativ på tross av at skribenten prøver for harde livet å feie det under teppet og selge sitt eget produkt!:confused: |
Sitat:
Sitat:
Selvsagt har du rett til å være her, men hvis hensikten er å rakke ned på kostholdet 99,9% av medlemmene følger/prøver å følge, hva er da hensikten din? Du har fått masse hjelp og råd, så jeg synes det er unødvendig å komme med bastante påstander, mer eller mindre kun tuftet på dine egne, og may I add, kortvarige erfaringer. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25. |