Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Blodsukker og Pepsi max (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36209)

Nutta 05-09-10 00:01

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 928183)
Er du insulinresistent Nutta?

Ja, jeg er insulinresistent ja. ...

Anwell 05-09-10 16:24

Da jeg proved atkins induksjon forste gangen da drakk jeg en boks med pepsi max hver dag. Paa to uker gikk jeg ned 2kg. Jeg sluttet pga universitets tur med studiumet mitt. Klarte selvfolgelig ikke begynne igjen med engang jeg kom hjem.

Men naar jeg endelig begynte igjen drakk jeg bare vann, og gronn te pluss litt kaffe. Gikk ned 6kg paa to uker. Eneste forskjell var pepsien, samme livstil, samme mat typer. Tror jeg kunne like godt haa drukket sukkerbrus.

Naa er jeg paa mitt tredje forsok, forhaapentlig mitt siste:)

Devana 05-09-10 16:26

Nå har jeg tatt en ny test, og blodsukkeret steg med ca. 1, altså fra 4.1-5.1, etter ett stort glass pepsi max. Jeg er insulinresistent, så det kan nok være derfor det stiger såpass av "ingenting". Men jeg føler at blodsukkeret mitt har vært veldig fint i det siste, varierer mellom 4-6, avhengig av måltider selvfølgelig. :)

Kanutten 05-09-10 19:15

Jeg drikker sjelden brus.. Jeg drakk mye pepsi tidligere, men fikk, som endel andre her nevner prikking og ubehag i kroppen. Når jeg nå skal skjeie ut drikker jeg dette vannet med pæresmak eller Bris. Ellers går det i vann eller rødvin.. :p Mest vann da, bare så det er sagt. :o

Lisbeth 05-09-10 23:52

Jeg bestilte meg en blodsukkertest her om dagen, og fikk den i går. I dag har jeg hatt en teste-dag, bare for nysgjerrighets skyld. Her er mine målinger:

09:30 - 4,8 på fastende mage
12:15 - 4,3 fremdeles uten å spise, men drakk to store glass Pepsi Max og en halvliter vann
12:30 - spiste frokost (tyrkisk yoghurt med hjemmelaget müsli, hermesetas og fun-saft) (8,5 kh - 78% fett)
13:15 - 5,3 en halv time etter at jeg var ferdig å spise
14:45 - 4,9 to timer etter mat
17:00 - Middag (karbonadedeig, løk, grønn paprika, rømme, fløte, salat og tomat) (5,9 kh - 66% fett)
17:45 - 6,9 en halv time etter mat
19:15 - 5,2 to timer etter mat
21:15 - Kveldsmat (3 fiberrik, skivet ost med pepperoni, grønn paprika) (8,8 kh - 60% fett)
22:00 - 5,7 en halv time etter mat
23:30 - 5,3 to timer etter mat

Totalt næringsinnhold: 23 g kh, 48 g protein, 69 g fett
I prosent: 10% kh, 21% protein, 69% fett

Pluss mye Pepsi max og vann gjennom hele dagen.

I følge disse målingene virker det ihvertfall ikke som om Pepsi max får mitt blodsukker til å stige :)

Kebabslasken 09-09-10 22:27

Vært i ketose snart i to uker, drar kjennsel på det med mindre tissing når jeg drikker light brus... Hmm, skeptisk!! Det er jo godt rett og slett!!

Hva med light saft, noen erfaringer??

Ned30kg 08-10-10 22:36

Sjekk u t min test av blodsukkerstigning etter å ha drukke pepsi max!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37231

AkiChan 10-11-10 19:31

Jeg har av og til lurt litt på om reaksjonene mange får av Aspartam i lettbrus kan ha noe med allergier å gjøre? Noen folk tåler jo ikke reker, andre tåler ikke katter, så har vi de av oss som ikke tåler sukker, og noen tåler ikke kunstig søtning...

Jeg vet ikke, men det virker ganske logisk på meg... I hodet mitt..

Lillemy71 10-11-10 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av AkiChan (Innlegg 964852)
Jeg har av og til lurt litt på om reaksjonene mange får av Aspartam i lettbrus kan ha noe med allergier å gjøre? Noen folk tåler jo ikke reker, andre tåler ikke katter, så har vi de av oss som ikke tåler sukker, og noen tåler ikke kunstig søtning...

Jeg vet ikke, men det virker ganske logisk på meg... I hodet mitt..

Tja det er jo mange som er allergiske mot aspartam og får f.eks hodepine og kvalme når de får i seg det, så det kan jo finnes andre reaksjoner også selvfølgelig.

Selv har jeg ikke målt blodsukker ifbm inntak av kunstige søtningsmidler, men hva nå enn som skjer i kroppen så trigger det ihvertfall sultfølelsen min. Jeg gikk en uke uten kunstig søtning (hverken i te/kaffe, brus, saft, syltetøy osv) og var veldig nøye med hva jeg spiste jeg ble sjelden noe særlig sulten. Så en dag tok jeg ved en feiltagelse en sukett i teen og tenkte at det kunne vel ikke være så farlig. Kun kort tid etter inntak av teen var jeg massivt sulten. Dagen etter drakk jeg en 1/2 l cola zero rett etter et måltid og helt riktig, kun kort tid etter var jeg ekstremt sulten og bare måtte ha mer mat.

Dette skjer ikke når jeg drikker vann eller iste søtet med stevia, så et eller annet skjer tydeligvis i kroppen min som trigger sultfølelsen. Hva det er, tja si det for kunstig søtning skal jo ikke gi blodsukkersvingninger i følge Diabetesforbundet.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.