![]() |
Sv: Er du for opptatt av vekten?
Så da er min neste utfordring å komme meg ut i regnværet.
Fet høljer ned:eek: |
Kan jeg joine? Jeg er nemlig avhengig deluxe:o Men jeg kommer til å veie meg den 24 nov, rett og slett fordi jeg er med på en "konkurranse" på en blogg:p
|
Sitat:
|
Ok da må jeg inn her å melde at fra og med i morgen drar jeg frem vekta igjen.Jeg er litt slakk for tiden og da fikk jeg for meg at jeg skulle slutte å røyke så i går røyka jeg ikke og heller ikke i dag:)
Så da tar jeg frem vekta igjen for jeg vil følle litt med nå framover hvis jeg klarer dette med røykinga da ,så er det greit å passe på at jeg ikke legger på meg med røykeslutten. Jeg kommer tilbake i morgen iallefall og skriver inn hva jeg har gått ned til nå da. |
Ja du må si fra. :) Har vært skikkelig sjuk og lurer fælt sjøl om det kan ha gjort noen utslag på vekta.. Men skal holde ut i halvannen uke til..
|
Tror det er lurt Butten, selv følte jeg også for å veie meg hver dag i starten, rett og slett for å holde litt kontroll. Nå jobber jeg med å kun veie meg fredag, og det er tøft, for jeg er utrolig nysjerrig på vekta, håper i det minste den er lavere enn sist uke, om så bare 100 gram
|
Ja da var jeg gått ned 1 kilo, så da har jeg gått ned tilsammen 9 kilo siden 16 sept.Det må jeg si meg fornøyd med da:)
Har spist veldig lite i det siste liten matlyst så jeg tror nok det går litt senere da når en ikke får i seg nok fett å sånn.' Men da skal jeg følge litt med på vekten framover ,dette blir min 3 dag røykfri:)Så satser jeg på at røykeslutten ikke betyr at jeg går opp i vekt istedefor ned...'Lykke til videre da jenter ...stikker nok innom her å oppdaterer vekta:Dog ser hvordan det går med dere:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
røkte i to år før neste forsøk neste gangene ble det en fem seks uker ,med en røyk i ny og ned ,tengte jo at det gikk bra ,men plutselig forsvant motivasonen igjen ,å røyker nå som en skorstein,å det har jeg vel gjort i et parr år nå minst,, sukk, så jeg tror at det opprettholder røykesuget med en i ny og ned , men for all del mange som klarer det også da , noen røyker bare på fest,, skulle ønske det var meg |
Jepp jepp kjenner meg igjen der ja.Holdt meg vekke i 2 år fra røyken begynte igjen,sluttet et par mnd påan igjen;)
Jaja hvis jeg blir gravid så slutter jeg på flekken , det gjorde jeg sist,så jeg satser på at det skjer snart:p |
Hei alle!
Ser at denne tråden ikke er blitt skrevet noe på på en stund. Men den er veldig aktuell for meg, i hvert fall! Jeg hadde bestemt meg for å la være med å veie meg da jeg begynte på ketolyse for litt over tre uker siden.... tror du jeg klarte det?? Neida, jeg var ned i kjelleren og hentet fram vekten her for en uke siden fordi jeg holdt på å døøøø av nysgjerrighet. Noe som har ført til at jeg nå veier meg hver dag, og er mer eller mindre frustrert. Forrige fredag var vekten 82 kg, og onsdag denne uken var den 83,9..... enda jeg har vært sååå flink. Så nå har jeg gått i meg selv, og studert kosten nøye, og prøver å la vær å gå på vekten. Ikke lett når en først har begynt. Noen som er i samme båt? Jeg innser jo at jeg hadde vært mer tjent med å sette vekten bort og bare kjenne etter på klærene og føle på kroppen hvordan det går. Jeg føler meg jo mye mer opplagt i kroppen på lavkarbo, så det er vel kanskje der fokuset mitt bør ligge. Men er så utålmodig etter å nå målene mine... Noen som har det som meg??? |
Hei hei ...her er vekten satt vekk igjen til over nytt år ..Blir for mye veiing her også men når vi hadde 1 mnd pause fra veiinga i tråden her ble jeg litt bedre etterpå ja ,ikke så opptatt over å veie meg hele tiden.Så vist du klarer så sett den vekk,evt få noen til å sette den vekk for deg slik at du ikke finner den.
Så skal du se at det blir enklere etter hvert å bare føle på kroppen når du tar av og ikke være så opptatt av tallene på vekta:) |
Sitat:
Skal en strabasiøs tur på loftet for å hente siste julepynten i morgen, så tar med meg vekte opp, og legger den der til julepynten skal på plass igjen! Da klarer jeg kanskje å holde meg unna:o Blir så slitsomt i lengden når vekten skal bestemme om jeg skal ha en god eller dårlig dag.... |
Jeg ser ikke problemet med å veie seg hver dag. Så lenge man klarer å tenke rasjonelt, that is. Vekta gir meg ALDRI en dårlig dag. Den gir meg gode dager hvis jeg har ny minstenotering. :snill: Det er jo greit å vite hva som gjør utslag på kroppen sin. De som har en fast veiedag hver uke eller noe kan jo være uheldig på akkurat den dagen og da føler man seg hvertfall dårlig. Man har vært flink så lenge, og så har man gått opp x kilo. Nei, da er det bedre å veie seg hver dag og få med seg opp- og nedgangene.
|
Så flink du er aeryth, som greier å veie deg hver dag og ikke la det påvirke humøret ditt:eek:Det er godt gjort. Jeg har vært nødt å være streng å gå over til en dag i uken, for jeg lar absolutt vekten bestemme humøret mitt-sad but true:oKlart på en nedgangsdag er jeg da strålende fornøyd!
|
Det blir jo mest riktig å veie seg en gang pr uke,samme tid på dagen /helst morgen.Med like mye klær hver gang.Det tar jo fort en uke før en merker vektnedgang på vekta å da.
|
Sitat:
Jeg veier nesten hver dag, men har en "veiedag" i uka. Ble litt inspirert av denne tråden. Er litt for nytt for meg enda, dette, men når jeg kommer litt på stell med denne kosten, så tror jeg at jeg må prøve en mnd jeg også. Men det krever litt mental forberedelse kjenner jeg :) |
Sitat:
|
Hvor ofte en veier seg er vel opp til hver enkelt da,men det er enklere å veie seg en gang i uka.Da ser en jo hvor mye vektnedgang det er hver uke da.Kan jo variere litt fra dag til dag,med vann i kroppen osv.Derfor er det jo mest riktig en gang i uka.Er man uheldig med veiedagen,kan det skyldes hormoner , vann osv.Neste uke kan jo vekta ha gått ned.Kan vel ikke være uheldig med veie dagen hver uke.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har vært innlagt på sykehuset 5 dager nå, haha og jeg er så avhengig at jeg måtte få dem til å finne en badevekt til meg så jeg kunne veie meg på morgenen.. De må ha trodd jeg er gal.. :D Skulle ikke tro det var det viktigste når man er innlagt på sykehus men.. ;D Må jo ha kontroll da og.. :> Og heldigvis gikk jeg ned.. for jeg spiste ikke den kjipe høykarbomaten deres..
|
Kan ikke begripe at dere faktisk diskuterer når det er mest RIKTIG å veie seg. Finnes da ingen fasit på det. Overhode.
Men det er en del forutsetninger som er viktig å ha på plass før man går på vekta daglig, ukentlig, månedlig eller årlig: Det må skje om morgenen, før frokost. Gå på toalettet og utfør om mulig begge deler. Fjern alt kroppshår Ta en dusj. Bruk gjerne hampvott e.l for å fjerne død hud. Ikke bruk leave-in balsam. Ikke bruk hårprodukter som skum, paste eller annet som du legger til kroppsvekten. Fjern alle spor av sminke og neglelakk Rens huden nøye Fjern alle former for peircing eller lignende Puss tennene - husk tanntråd Rens ørene Rens neglene - klipp dem NÅ kan du veie deg. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51. |