Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   MINUS 10 kg innen jul, hvem er med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37264)

IdaKristine 30-10-10 23:02

Sv: MINUS 10 kg innen jul, hvem er med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerdsf (Innlegg 958313)
Hei alle sammen,

jeg blir gjerne med. Vet ikke om jeg klarer 10 kg til jul (jeg sliter med å gå ned 400 gr i uka), men jeg slenger meg med og prøver i allefall. :D Kan jo hende det går :D

Velkommen Gerdsf:) Man vet jo aldri, kanskje du får det til... Uansett så er det motiverende å ha et mål å se frem mot, og veldig allright å ha med seg noen på veien:D

abs 30-10-10 23:47

Litt seint ute jeg, men hiver meg med. Er jo alltids lov å håpe. Kommer til å lage en treningsplan som jeg skal følge. satser på 3 økter i uka. Må ha litt trening i tillegg til lavkarbo for at dette skal gå.

Seba-stina 31-10-10 00:37

Jeg er veldig spent på hvordan dette går, da.. Men jeg håper jo at jeg kan klare det. Veldig innstilt. I morgen skal jeg lage div. ting og tang som jeg skal fryse ned sånn at jeg har lettvinte lunsjer osv å ha med på jobb. Men jeg er redd jeg skal bli lei av div. gryter, for det er det som er det enkleste å fryse. Så om noen har noen tips til andre ting enn gryter og "former" å fryse, så kom gjerne med det. :)

IdaKristine 31-10-10 10:03

Velkommen abs:) Aldri for sent... hehe. Har vært ute av ketose en stund nå, så fra imorgen er det i full gang igjen. La jo fort på meg de kg jeg hadde gått ned. Uff :mad:. Seba-stina: har ingen veldig gode forslag på andre ting å fryse, men en av mine favorittretter er iallefall "lasagne" med aubergine som er stekt i olje og deretter legges lagvis mellom kjøttdeigen og toppes med ost. Namnam:D Hva tror dere om å drikke farris med tilsatt smak? Faller man ut av ketose da man tro? Hmm

Seba-stina 31-10-10 12:18

IdaKristine, jeg pleier å lage lavkarbolasagne med squash (oppskrift her inne). Den er kjekk å fryse ned. Eneste er at det ofte blir litt mye væske i den når jeg tiner den. Men den er veldig god, og den har jeg brukt mye i fryser'n.

Mille89 31-10-10 15:09

jeg tror farris er helt ok. selv drikker jeg farris med litt fun light og sitron oppi. Funker fett istedenfor brus.

IdaKristine 31-10-10 15:33

Takk for svar:) Seba-stina: jeg har også testet den med squash, synes det smaker best med aubergine. Har en bok som heter Gi dag for dag av Ola Luritzson som jeg henter en del tips fra. Det er veldig bra bok som jeg anbefaler. Står oppgitt nettokarb for hver oppskrift og det er veldig mye god der:D

Snorkfrøken__ 31-10-10 18:49

Henger meg på:)

StineH 31-10-10 20:16

Jeg tror jeg blir med jeg!
MAsse kg å ta av, men ytterlige 10 innen jul ville blitt den beste julegaven noensinne!

125 i dag

115 på juleaften?... :O

IdaKristine 31-10-10 21:59

Velkommen til StineH og snorkfrøken:)

tingelinge87 01-11-10 11:56

Slenger meg på denne jeg også :) tror jeg setter 5 kg som mål :)

EmilyB 02-11-10 00:03

Her går jeg stort sett ned bare i gram, har gått ned 1 kilo siden 13. oktober. Men jeg er i ketose hele tiden.

klinkekula 02-11-10 11:06

Deilig tråd!

Lå i sengen å tenkte for meg selv at imorgen begynner jeg med lavkarbo.

10kg skal lett nås innen jul, eneste jeg vet er at jeg får en sprekk den 19. november.. Ellers holder vi oss alkoholfrie til 22. desember!

96 nå, 86 eller mindre 22. desember..

Da er det bare til å fylle fryseren med koteletter og kylling..

Men nå må jeg stikke, slik at ikke baconet svir seg på pannen og at eggene blir kalde!

klinkekula 02-11-10 11:28

OffaMEG! Kjenner at jeg nester kaster opp da jeg spiser egg og bacon.. (mangler skiva!!)

Jeg er ganske kresen av meg og, så kjenner dette skal bli tungt..

Får jo nesten kjøre på med koteletter/biff/kylling til frokost da.

IdaKristine 02-11-10 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tingelinge87 (Innlegg 959205)
Slenger meg på denne jeg også :) tror jeg setter 5 kg som mål :)

Velkommen til deg:) Lykke til med 5 kg... Krysser fingrene for deg:)

IdaKristine 02-11-10 21:52

Velkommen til tingelinge87 og klinkekula:)

Klinkekula: jeg har ikke falt ut av ketose ved å spise et rugsprø ved siden av egg til frokost. Den gule pakken inneholder 4 gr. karb pr skive. Nå skal det sies at når jeg er i ketose blir jeg veldig fort mett så for meg holder det med omelett laget på to egg eller et kokt egg med rugsprø og majones til frokost. Orker ikke tanken på bacon:eek:

IdaKristine 02-11-10 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EmilyB (Innlegg 959776)
Her går jeg stort sett ned bare i gram, har gått ned 1 kilo siden 13. oktober. Men jeg er i ketose hele tiden.

Velkommen... sikker på at du får i deg nok fett og mat da?

EmilyB 02-11-10 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IdaKristine (Innlegg 960419)
Velkommen... sikker på at du får i deg nok fett og mat da?

Ja, helt sikker. Jeg har holdt på med dette i flere år og gått ned over 40 kilo, men jo nærmere målvekten jeg kommer jo saktere går det. Jeg spiser fire ganger om dagen (frokost, lunsj, middag og kvelds) og mer enn det orker jeg virkelig ikke.

klinkekula 03-11-10 12:28

Ok!

Hvilke sauser osv kjører dere? Disse teryaki, sweetandsour, padeng osv fungerer vel ikke.. Er det max 20 karber pr dag som er lovlig?

IdaKristine 03-11-10 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EmilyB (Innlegg 960438)
Ja, helt sikker. Jeg har holdt på med dette i flere år og gått ned over 40 kilo, men jo nærmere målvekten jeg kommer jo saktere går det. Jeg spiser fire ganger om dagen (frokost, lunsj, middag og kvelds) og mer enn det orker jeg virkelig ikke.

Da er det ikke så unaturlig kanskje nå som du er så nære målet. Kroppen begynner å stabilisere seg?:)

IdaKristine 03-11-10 14:33

Bruker ikke så mye sauser igrunn, så kan ikke hjelpe deg der gitt... Hvordan går det med dere andre her inne da??

skytten83 03-11-10 16:38

I går var 10kg i boks. blir spennende å se hvor mye mer jeg klarer før jul.

Lykke til alle nye i gruppen :)

IdaKristine 03-11-10 16:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av skytten83 (Innlegg 960836)
I går var 10kg i boks. blir spennende å se hvor mye mer jeg klarer før jul.

Lykke til alle nye i gruppen :)

Gratulerer, så flink du har vært:D

StineH 03-11-10 18:18

Da var det veiedag for min del, og -2 kg denne uken og tallet viser 123,2 :D
Dvs at jeg bare har 8,2 kg igjen for å nå målet.. Jeg kan skimte det der fremme..

Herreguuud så flink du har vært skytten83! Hvor lang tid brukte du på de 10 kg'ne?

IdaKristine 03-11-10 22:30

StineH: Gratulerer med 2 kg:) Bra jobbet!

Et lite spm:
Leste på innholdsfortegnelsen på den mørke sjokoladen 86% fra Freia at den "kun" har 20 gr. karbo pr 100 gram. Da kan man vel like godt ta en bit med denne som lørdagskos enn sukkerfri sjokolade eller?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.