![]() |
Sv: Aeryths oppussingsprosjekt
Har hatt det samme svarte ikea-kjøkkenet som avbildet, med svart laminat benkeplate. Syntes ikke det ble for mørkt, men litt kjedelig med overskap over alt, da de er glatte, og ikke så veldig spennende, bortsett fra fargen. Nå skal det sies at jeg syntes fingermerker satte seg verre fast på disse dørene enn på noen høyglansdører der jeg leide etterpå.. Veldig vanskelig å få det pent etter å ha tørket over med fuktig klut.. Trodde de høyglansede skulle være verre, men det var de faktisk ikke.
Synes absolutt du skulle droppe overskap over baren. Som noen nevnte, det vil føre til at man føler at man får de i hodet, og om det ikke er tilfelle at man stanger i de, vil de psykisk tynge, og tror ikke du vil trives med det i lengden.. |
Æsj, hadde skrevet masse som ble borte da jeg måtte tørke litt av musa her.. :mad: -sånn går det når man spiser og skriver samtidig.. :p
Når det gjelder barløsningen, burde du ikke ha den på kjøkkensiden. Stolene kommer til å være i veien om de ikke er skjøvet godt innunder når de ikke er i bruk, og om du dropper overskapene, vil jeg tro du trenger oppbevaringsplassen under ut i fra hva du har skrevet tidligere. Tre pendellamper over baren blir rålekkert! :) |
1 Vedlegg
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Kom aldri så langt som til å sette opp lyslister, men hadde svarte sokler. Tror det blir finest med svarte lyslister også. Hvite vil jo gi en snål hvit stripe midt på.. =/ Innsiden av skapet er jo hvitt, men er når skapet er lukket det skal se pent ut.. synes nå jeg. Men smaken er jo som kjent som baken..
Har du ting som ikke skal brukes særlig ofte er det sikkert greit å ha overskap under og stoler på hver side, men jeg hadde i alle fall blitt gal av å måtte krype under benkeplaten for å få tak i ting etter først å ha flyttet på stolene.. Hvis du skal ha spiseplass/bord på andre siden av baren, er det vel begrenset hvor mye baren kommer til å bli brukt også.. Ville nok heller satset på skikkelige underskap med barstoler på den ene siden, en god frokostplass ser jeg for meg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Koselig med gamle kjøkken, ja, men ikke alltid like praktisk.. Tunge og trege skuffer og ikke alltid like plassutnyttende.
Modern sliter med at "alt" de har er arvegods, og at man ikke har hjerte til å kvitte seg med ting, men da blir hjemmet ditt aldri helt "ditt" heller.. Av og til må man bare ta tak og være litt hard.. Tenke på at de som skaffet disse tingene en gang i tiden, gjorde det etter sin smak, og at det er helt ok for oss å gjøre det samme. Når det er sagt, så har jeg selv angret på at jeg har revet ut gamle kjøkken selv.. Kan være fint å kombinere gamle overskap med nye underskap f.eks.. |
Sitat:
|
Også en bra idé! =) Men da beg det å bli litt hassel for min del, men klart, ikke værre enn å bytte et helt kjøkken da.. :p
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Har revet av gulvbelegget og under var et tykt furugulv. Jeg ville hatt en hardere tretype hvis jeg kunne valgt, men jeg river ikke bort det tykke gulvet og så synes jeg det er unødig å legge ett gulv oppå også. Jeg skal pusse det og lakke det på nytt. :ja: Broren min mente at det kom til å bli "gangstier" etterhvert siden jeg ikke vil ha tepper til å ta slitasjen, men jeg får se. Jeg er ikke så glad i gulvtepper. Jeg er usikker på om jeg skal ha gulvteppe under sofaen til og med. Sitat:
|
Å, så stort og deilig kjøkken! Og jeg elsker de store vinduene. Så lyst og trivelig!
Jeg liker kjøkkeninnredingen også - men jeg ville nok revet den ut. Enig med Aeryth der. Det er ikke plass til et skikkelig kjøleskap engang, lol. Og oppvaskmaskin kan en nok glemme. Noen ganger kan man bare ikke leve i et museum. Dette kjøkkenet, med tapet og gulvbelegg skulle forresten vært på museum. Godt bevart og fint eksempel på den perioden. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Skjønner ikke hvorfor slike håndtak skulle være ettertraktet? Det er jo bare å lage slike og selge... Brødfjølen er forresten deilig. Den er to skapbredder! |
Pappaen din hadde rett... du kunne bruke skapene i garasjen! ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg køddet ikke når jeg snakket om kjøkkenet ditt, men jeg ville nok modernisert det litt, men svart høyglans er definitivt ikke meg. :) |
Sitat:
Svart høyglans er fint som tillegg på småting, men ikke som hovedgreie.. Har mye i svart høyglans på mitt kjøkken, men det er stort sett pyntetingtang. |
Sitat:
Sitat:
Samme med gulvene. Før da de la gulv, så skulle det var i 100 år. Nå legger man tynne planker hvis man legger tregulv. Jeg har det tykke furugulvet i hele første og andre etasje, i hvert eneste rom. Vi snakker ganske nøyaktig en fingerlengde tykt! Mine fingre i alle fall, som er litt korte. :geip: Kjelleren er ikke i bruk enn så lenge - kanskje etterhvert. Joda, jeg synes også furugulv er fint, men det er mykt tre så det blir mer slitt enn hardere tretyper. Jeg hadde ett lite håp om at det var eik. Det er eikeskog i nærheten. Den delen av bygda huset ligger i heter tross alt Eik! :geip: |
Tregulv er fint - spesielt de gode gamle tregulvene. Er det brede eller smale planker?
Det kjøkkenet var koselig, men tror det blir fint når du har pusset det opp. :) Synes benkehøyden ser litt lav ut, har du målt? Standard i dag er 90 cm., men tilogmed det kan bli lavt når man skal stå der og lage masse lavkarbomat. :p Taket der var skikkelig fint, Aeryth! Det er ikke noe vanlig tak-ess der! Du skal vel ikke endre på det? |
Si fra hvis du vil selge Junghans klokka som henger på veggen!
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/attachment....1&d=1284585254 Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32. |