![]() |
Sv: Perfekt sjokoladekake, nam nam
Jeg skal feire ettårsdagen til dattera mi i dag. Har baka denne. Men jeg lagde den som muffins da. Fikk 7 SVÆÆRE muffins av denne røra. Dvs ca 2 karb pr stk. Har ikke sjangs til å spise mer enn en:D
Etter de har stått i kjøleskapet i hele natt har de nesten blitt brownies konsistens. Litt kompakt og seig. Men du dæven døtte så god. Nam nam:D I'm lovin this recepie |
Ja, de var nok knallgode kan eg tenke meg ;) Det var den her og ;) Gikk ned på høykant. Tom de som kom på besøk. Så tok jeg resten med på jobb, så de som er interressert fikk smake og de kunne ikke tro at dette var noe sunt :P hehe..
Stekte den i 24 cm rund form ja :D Ble perfekt høyde på den da for min del ;) Kan nok stekes i mindre og, blir nok høyere da ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Brukte en tannpirker og så at det ikke ble med noe deig opp igjen etter jeg hadde stukket dem:D Husker når jeg lagde kaka at jeg måtte bruke bakepapir over så den ikke sku bli brent på toppen. Men slapp det på muffinsene. De ble uuuuuuutrolig gode:D Nam nam nam nam!!! hehe |
Sitat:
Da skal jeg lage disse. Med glasur av sukkerfri hvit sjokolade og philiadelphiaost:D |
Sitat:
Hilsen "ferskingen" |
Sitat:
Og sukrin er ett sukkeralkohol:D |
Halleluja! :D
|
Nå står kaka mi i ovnen... GLEDER meg til å sette tenna i denne!
Hvis kaka lever opp til forventningene, så skal den få en egen side i oppskriftsboken min, ja! :D |
Jeg har ikke flytende Natren, er det noen spesiell grunn til at dette er med?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lagde dem nå i sted, og var ganske fornøyd. Men... familien de var selvfølgelig ikke enig. "den var ikke god, hadde sikkert vært bedre med sukker"... De er så skeptisk, så skulle aldri ha sagt at det var lavkarbo. :(
Men jeg er fornøyd! |
Sitat:
|
Sitat:
Nå skal jeg teste om dette kan bli bursdagskaken min :D |
skal prøve å lage disse som muffins nå :) Men jeg liker ikke kaffe så kuttet ut det og hadde i litt mer melk
|
Herlig! Jeg har alt som skal til, bortsett fra gummen, men ser at det går bra lell. Da blir det sjokokake i morgen. :)
|
OMG!!! Lagde denne i går, med Marjusen sin smørkrem (en blanding mellom de to oppskriftene i denne tråden). Veeeeeeldig god :p syns både jeg og Mannen (bortsett fra at Sukrinen/sukrinmelisen "svir" litt i munnen...)
Lurer på en ting; kan man bytte ut mandelmel med kokosmel? Min mor tåler ikke mandler, og det hadde jo vært stas med en kake hun også kunne spise... |
Hva er krm???
|
Sitat:
|
Nå har jeg fått kjempelyst på kake !!! Men det står ikke hvordan man skal lage den:confused:
Hva skal blandes med hva, og tilsettes først og sist, og hva skal varmes, og smeltes og moses og røres og ............:confused: Jeg har null peiling på slikt, må ha det inn med teskje trinn for trinn :rodme: Så jeg trenger en oppskrift :) |
Sitat:
|
HELT NYDELIG! Lagde denne i brødformen da den er lett å ta med på jobb. Brukte 60 gr mandelmel og 40 gr grovhakkede mandler (litt ekstra fiberhusk og JBM). Saftig og herlig. Kan bruke dette som den er eller som sjokoladekake med fyl!!!!
TAKK!!! Sitat:
|
Må få rose denne kaken opp i skyene, virkelig! Lagde den til en bursdag sist helg, og det var BRAKSUKSESS! Bortsett fra bursdagbarnet var det ingen lavkarbofolk, men alle likte kaken veldig godt, og den forsvant på et blunk!
Brukte forøvrig Marjusens første tips til fyll på toppen. Det sto også til terningkast 6 :) Neste gang tror jeg jeg lager dobbel oppskrift og bruker to bunner med fyll mellom og oppå. Den ble litt tynn. |
Mmm hørtes nydelig ut:D men hva er 1 krm JBK og 1 krm Xanthan gum? hvor får man tak i det?
hva slags sjokoladefyll brukte du på toppen? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15. |