Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Trondheim (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40606)

RenateAlice 16-02-11 17:22

Sv: Trondheim

Så trivelig med en Trondheim's-tråd ja! Trivelige Trondheim(og trøndelag). Er selv født og oppvokst i Tr.heim(og jeg har også vært et par turer innom 3B's slitne dører for endel år siden...) ;) Jeg har flyttet ca 40 mil nordover, fremdeles i trøndelag(!!), og trives da med det.

Jeg er nystartet lavkarbo'er og er i startgropa med å teste ut litt oppskrifter og slikt. Fikk tak i Fiberhusk på den lokale helsekosten igår, 94,- for en pakke!?! Synes den var vel kostbar, men det er kanskje slike priser på de ellers også?
Jeg skal til Tr.heim i vinterferien, altså neste uke, og hadde ikke tenkt tanken på handle inn litt lavkarbo-nødvendigheter der, ikke før jeg så denne tråden.

Hva er et must å shoppe med seg når en bor litt i utkanten og skal inn til sentrale strøk?? City Syd blir helt sikkert besøkt i ferien.

Nå skal det males mandler og lages slik sjokoladekake/-muffins i micro. Er såååå fysen på noe skikkelig søtt, savner sjokoladen veldig akkurat nå...

knh 16-02-11 20:54

Jeg har kjøpt 300g fiberhusk på meny, mener jeg betalte endel mindre... 60-og noe... men er ikke helt sikker :p men det er vel uansett noe billigere i dagligvarehandel enn helsekost uansett :)

Tunrida 16-02-11 21:16

I dag har jeg flydd rundt å leita etter mandelmel.. Utsolgt over alt! Ikke har leverandøren mer heller, fikk jeg vite.. Kan ikke dere være søte å slutte å kjøpe alt? :visemuskl hehe

-Cilia- 16-02-11 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1032199)
I dag har jeg flydd rundt å leita etter mandelmel.. Utsolgt over alt! Ikke har leverandøren mer heller, fikk jeg vite.. Kan ikke dere være søte å slutte å kjøpe alt? :visemuskl hehe

Rett før jul kjøpte jeg den siste posen mandelmel fra to forskjellige helsekoster i Trondheim... Sorry:p

Tunrida 16-02-11 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Cilia- (Innlegg 1032216)
Rett før jul kjøpte jeg den siste posen mandelmel fra to forskjellige helsekoster i Trondheim... Sorry:p

Aha, så det er deg jeg skal ta!! :boxing:

littleme 16-02-11 23:08

Oh no! Det var akkurat det jeg skulle ut og se etter på fredag!!

Ørjan 17-02-11 08:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1028694)
Hei!

Hvordan er lavkarboentusiasmen i Trondheimsområdet? Er det mange trøndere her?

Leste om lavkarbomatlagingskurs i Oslo, og diverse butikker og møter i Oslo, men finner ingenting i Trondheim.
Noen som har peiling?

Trondheimsavdelingen til KOS jobber med dette. Håper alle dere her inne kan melde dere på og komme på møtene. Det neste møtet blir 16. mars og da vil Sofie Hexeberg komme.
Jeg var igår på foredraget hun og Dag Viljen Poleszynski hadde her i Trondheim og det var konge. Spesielt spørsmålsrunden etterpå var interessant.

KOS i Trondheim prøvde før jul å arrangere et lavkarbo matkurs men det ble avlyst pga. for få påmeldinger...... :flau: Flaut for norges 3 største by spør du meg... Træge trøndere??

Derfor håper jeg flest mulig av dere melder dere inn i KOS og kommer på møtet 16. mars (bruker å være på Brundalen VGS) og så får vi vel til et matkurs snart også om vi blir flere. Dette møtet blir en unik mulighet til å spørre om hva som helst helserelatert til Sofie, og hun har virkelig peiling på hva hun snakker om. Sjekk klinikken hennes: http://www.drhexeberg.no/

KOS Trøndelag finner dere her: http://kostreform.no/category/kos-tr%C3%B8ndelag/

Grethe Aune er primus motor for KOS i Trøndelag: grethe.aune*æt*plu.ntnu.no (bare bytt *æt* med @)

TrineG 17-02-11 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1032199)

hehe,ja jeg vet. Jeg har leita lenge. Derfor bestilte jeg i går fra iherb.sikkert kortere ventetid å få varene derifra enn å vente på de får inn igjen her i byen..:p

maynard 17-02-11 09:43

Noen som vet om kakaosmør er å få kjøpt i byen?
Skulle ha hatt det litt kjapt....

knh 17-02-11 09:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ørjan (Innlegg 1032387)
Trondheimsavdelingen til KOS jobber med dette. Håper alle dere her inne kan melde dere på og komme på møtene. Det neste møtet blir 16. mars og da vil Sofie Hexeberg komme.
Jeg var igår på foredraget hun og Dag Viljen Poleszynski hadde her i Trondheim og det var konge. Spesielt spørsmålsrunden etterpå var interessant.

KOS i Trondheim prøvde før jul å arrangere et lavkarbo matkurs men det ble avlyst pga. for få påmeldinger...... :flau: Flaut for norges 3 største by spør du meg... Træge trøndere??

Derfor håper jeg flest mulig av dere melder dere inn i KOS og kommer på møtet 16. mars (bruker å være på Brundalen VGS) og så får vi vel til et matkurs snart også om vi blir flere. Dette møtet blir en unik mulighet til å spørre om hva som helst helserelatert til Sofie, og hun har virkelig peiling på hva hun snakker om. Sjekk klinikken hennes: http://www.drhexeberg.no/

KOS Trøndelag finner dere her: http://kostreform.no/category/kos-tr%C3%B8ndelag/

Grethe Aune er primus motor for KOS i Trøndelag: grethe.aune*æt*plu.ntnu.no (bare bytt *æt* med @)

Tusen takk for informasjonen :D

Var på konferansen i går! Den var veldig bra :D Storkoste meg!!!

streber 17-02-11 21:52

Hei hei ørjan ! Jeg bor på den andre siden av fjorden , det blir temmelig tidkrevende og dyrt å være med dere i trondheim da. Hadde jeg bodd i trondheim hadde jeg nok vært engasjert i KOS ja :) lite tips: legg ut innbydelsen til ulike arrangement i denne tråden og kanskje også en egen tråd under feks lavkarbo generelt:)

TiiliLind 20-02-11 23:12

Halloen!

Jeg bor også i Trondheim og har nettopp starta på LCHF. :)

Siri

Tunrida 21-02-11 02:04

Noen som trener på studio her? Tenkte å melde meg inn i 3t. Hadde vært gøy med en "treningsgruppe", backe hverandre opp på sofasliterdager..:p

littleme 21-02-11 07:06

Sitat:

Supert! Jeg har iallefall tenkt å melde meg inn! Dere må bare poste mer informasjon her på formuet, som flere nevner :)

littleme 21-02-11 07:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1036045)
Noen som trener på studio her? Tenkte å melde meg inn i 3t. Hadde vært gøy med en "treningsgruppe", backe hverandre opp på sofasliterdager..:p

Jeg trener på treningssenteret til Sit!
Det er billigere generelt, men kanskje litt trangere om plassen. Passer iallefall supert for meg som er student. Betaler 600 i året, isteden for 300 i måneden. Veldig studentvennlig :D

Bli med der, så kan vi fikse noe backing-grupper ;)

-Cilia- 21-02-11 10:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1036045)

Jeg har 3T- medlemsskap:)

Tunrida 21-02-11 11:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1036082)
Jeg trener på treningssenteret til Sit!
Det er billigere generelt, men kanskje litt trangere om plassen. Passer iallefall supert for meg som er student. Betaler 600 i året, isteden for 300 i måneden. Veldig studentvennlig :D

Bli med der, så kan vi fikse noe backing-grupper ;)

Er ikke det kun for studenter?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Cilia- (Innlegg 1036192)
Jeg har 3T- medlemsskap:)

Kanskje jeg må plage deg da :p

Bombus 21-02-11 17:52

Sitat:

**

Jeg ser KOS er en forening for diabetikere. Jeg har ikke diabetes eller noen andre sykdommer så langt jeg kjenner til. Kan man møte opp på foredrag uten å være medlem tro? Og vil man ha utbytte av det, eller blir det veldig sykdomsrelaterte foredrag? Noen som vet?

Nerthus 21-02-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bombus (Innlegg 1036571)
Jeg ser KOS er en forening for diabetikere. Jeg har ikke diabetes eller noen andre sykdommer så langt jeg kjenner til. Kan man møte opp på foredrag uten å være medlem tro? Og vil man ha utbytte av det, eller blir det veldig sykdomsrelaterte foredrag? Noen som vet?

Sitat:

Hensikten med KOS er å bidra til bedre folkehelse ved å gi råd om årsaksrettet forebygging og behandling av sukkersyke, inkludert diabetes type 1 og type 2, overvekt og andre sykdommer/følgetilstander forbundet med insulinresistens eller ”metabolsk syndrom”. For best mulig blodsukkerkontroll og redusert risiko for følgesykdommer av diabetes anbefaler KOS et kosthold med en stor andel ferske, naturlige matvarer med et begrenset innhold av karbohydrater med lav glykemisk belastning. Et slikt kosthold vil gjøre mange i stand til å redusere eller slutte med insulin og/eller tabletter.
IKke bare for diabetikere - men alle med overvekt og/eller som har problemer med å gå ned i vekt vha lavkcalori-dietter :)

Dette også som forebyggende :)

littleme 22-02-11 13:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1036279)
Er ikke det kun for studenter?

Hei!

Det er ikke kun for studenter, som jeg har fortsått.
Går litt opp i pris ettersom hvor langt unna å studere på NTNU du er, hvis du skjønner. Billigst for NTNU, deretter BI, TØH, jus osv, deretter andre. Lurer på om det ligger på rundt 1500 eller noe i året jeg, uten å si noe sikkert. Uansett sinnsykt mye billigere enn 3T osv. :) Jeg er student, så da må man tenke penger hele tiden.. :p

Jeg vet det er flere her inne på forumet som trener der, jeg har nemlig sett dem. Jeg er veldig god på å gjenkjenne ansikter, og vedkommende hadde lagt ut bilder her, men det er koselig :)

Bor du langt unna Gløshaugen og Dragvoll? Dersom du bor midt i byen er det vel kanskje mer praktisk med f.eks 3T ?

littleme 22-02-11 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1037263)
Hei!

Det er ikke kun for studenter, som jeg har fortsått.
Går litt opp i pris ettersom hvor langt unna å studere på NTNU du er, hvis du skjønner. Billigst for NTNU, deretter BI, TØH, jus osv, deretter andre. Lurer på om det ligger på rundt 1500 eller noe i året jeg, uten å si noe sikkert. Uansett sinnsykt mye billigere enn 3T osv. :) Jeg er student, så da må man tenke penger hele tiden.. :p

Jeg vet det er flere her inne på forumet som trener der, jeg har nemlig sett dem. Jeg er veldig god på å gjenkjenne ansikter, og vedkommende hadde lagt ut bilder her, men det er koselig :)

Bor du langt unna Gløshaugen og Dragvoll? Dersom du bor midt i byen er det vel kanskje mer praktisk med f.eks 3T ?

http://www.sit.no/content.ap?thisId=1086

Ser igrunn ut til at jeg blingsa! Må nok være student, eller medlem i NTNUI. Tror ikke det koster noe å være medlem i NTNUI?? Eller det spørs kanskje hvilken sport du velger. Jeg tror ikke jeg skal si noe mer jeg.... Hehehe :p

Tunrida 22-02-11 13:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1037266)
http://www.sit.no/content.ap?thisId=1086

Ser igrunn ut til at jeg blingsa! Må nok være student, eller medlem i NTNUI. Tror ikke det koster noe å være medlem i NTNUI?? Eller det spørs kanskje hvilken sport du velger. Jeg tror ikke jeg skal si noe mer jeg.... Hehehe :p

Hehe regna med jeg måtte være student ja.. :p Blir nok 3t ser det ut som, og som bonus får jeg jaggu med meg mannen også! :eek:

Noen som har smakt pølsene de selger på ravnkloa? Var innom i går og kjøpte to forskjellige typer. De er ikke tilsatt noe som helst, annet enn krydder, fløte, kjøtt og fett.
Karbene der er vel ikke stort?

Nerthus 22-02-11 16:14

Vil bare anbefale 3T *savner* - var mye på Rosten - MANGE spennende timer, basseng, og bra senter :) Elixia vil aldri bli det samme ;)

knh 22-02-11 16:23

Jeg trener også på sit :) veldig fornøyd! og så utrolig billig :D

Trur man blir medlem av NTNUI når man kjøper treningskort :) så er det i tillegg ekstra avgifter for noen av de ulike idrettene. Jeg trur jeg betalte 650kr eller noe ekstra for å spille volleyball:)

Så kan godt hende man kan melde seg inn for å trene på treningssenteret for 1500kr uten å være student. Hvis de ikke mener at man da må være tilknyttet en av idrettene i tillegg :p Det var litt uklart.. hehe ;)

Men en jeg kjenner hadde med seg en kompis som var på besøk for å trene der.
Og har sett hopp- og kombinertgutta på dragvoll flere ganger... men de får kanskje særbehandling :p hehehe...

littleme 23-02-11 12:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1037406)
Jeg trener også på sit :) veldig fornøyd! og så utrolig billig :D

Trur man blir medlem av NTNUI når man kjøper treningskort :) så er det i tillegg ekstra avgifter for noen av de ulike idrettene. Jeg trur jeg betalte 650kr eller noe ekstra for å spille volleyball:)

Så kan godt hende man kan melde seg inn for å trene på treningssenteret for 1500kr uten å være student. Hvis de ikke mener at man da må være tilknyttet en av idrettene i tillegg :p Det var litt uklart.. hehe ;)

Men en jeg kjenner hadde med seg en kompis som var på besøk for å trene der.
Og har sett hopp- og kombinertgutta på dragvoll flere ganger... men de får kanskje særbehandling :p hehehe...

Kult !! Hvor holder du til ? Gløshaugen eller Dragvoll?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.