Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Jordskokk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40700)

smgj 31-01-12 19:17

Sv: Jordskokk

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1293612)
Vel, siden jeg får vektstagnasjon av frø/melerstatning og søtningsmidler og for mye meieriprodukter, kan du banne på at blodsukkeret stiger som bare pokker med inulin også.... Tar ingen sjaner :D

God forbrenner du da! ;) (Jeg hadde også en periode der jeg brukte kaloriene på begge sider, og deretter la dem til side(n) for sikkerhets skyld...)

Kanutten 31-01-12 19:20

Skremmer Dietta og sier JORDSKOKK INULIN! :eek: Vart du redd no? :D

Dietta 31-01-12 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1293617)
God forbrenner du da! ;) (Jeg hadde også en periode der jeg brukte kaloriene på begge sider, og deretter la dem til side(n) for sikkerhets skyld...)

Gjenbruk er tingen :p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293621)
Skremmer Dietta og sier JORDSKOKK INULIN! :eek: Vart du redd no? :D

Nå tissa jeg i buksa :eek::eek::eek: HJEEEEEEELP !!!!!

sylwester 03-02-12 15:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1293614)
Inulin er ett kostfiber, og det er vel ikkje det samme som stivelse i ei potet??
Og den pastaen står at det er laga av 'vete', og når en pasta er laga av hvete, er den vel smekkfull av karber.....
kunne ikkje sjå at ordet inulin var brukt om den Dreamfieldpastaen (kanskje eg missa noke).
Har sjøl aldri merka blodsukkerstigning av jordskokk (har ikkje målt)

Den innholder vel hveteglutem, inuling, xantangummi. Hvis det er hvetemel i det så er jo det sikkert det som står for mesteparten av de 5g karbene som skal telles med, men de har sikkert ikke antatt at noe av inulinet skal telles med.

Jeg tror nok at moderat inntak sammen med annen næringsrik kost vil gjøre at blodsukkeret ikke økes så mye pga av det. Det tror jeg gjelder Jordskokk og den pastaen. Jeg har faktisk kjøpt Jordskokk og tenker å lage grateng med den og servere ved siden av rosenkål og reinsdyrstek imorgen :)

Kanskje 08-05-12 16:24

Jeg lagde fløtegratinerte jordskokk i dag.

Lot de gratinere med fløte 30 min, dekket av alu folie.
Deretter 15 min med ost, uten folie.

De ble harde.

Tror kanskje steiketiden må økes, eller de må kokes med fløten før de helles i formen. Eller blir de rett og slett ikke mør som en potet?

Får bare grue meg til følgene, visste ikke om konsekvensene på magen :-/

smgj 08-05-12 18:42

De skal da bli møre, men jeg aner ikke koketiden (det er mannen som kokkelerer).

Kanutten 10-05-12 17:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1344797)
De skal da bli møre, men jeg aner ikke koketiden (det er mannen som kokkelerer).

Jeg kokte mine i ca 10 min, det var mer en nok. De blir fort melne!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.