Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41086)

Maylinn26 25-02-11 13:24

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1039776)
Seterrømmen er jo omtrent som fløte, spiser en del av det. Smør elsker jeg. Blomkålen til middag var kokt i fløte med en stor klatt smør i.. Så tror jeg får fett nok. Jeg skrev i en kommenar tidligere i denne tråden at jeg kun vegrer meg litt for "fleske"-fett (minus bacon), der velger jeg de magre alternativene. Men jeg dynger på med melkefett. Men altså, i kveld klarte jeg nesten en stor nakkekotelett. Hurra! :)

Hurra! Jeg klarte også en hel nakke kotelett! Jeg tror du har blitt veldig flink til å kjenne kroppen din, å hvor mye fett den skal ha, poeng til deg:klem: .Jeg er fortsatt på det stadiet hvor jeg må prøve, å feile litt:spisesnak. Jeg er også veldig glad i meieri produkter!

Det eneste jeg vet 100 produkter sikkert er at kroppen min er VELDIG glad i karbohydrater. I løpet av siste halvannet året har jeg kuttet MYE ned på posjonene mine, uten å gå ned noe særlig i vekt. Nå skal det sies at jeg har spist masse masse masse karbohydrater i form av pasta, ris og brød, osv... Håper at denne livvstilen er det riktige for meg:)

Trj 25-02-11 14:48

Ja, det var det som var fella mi tidligere; at jeg var glad i melkefett, og de gode, fete alternativene. Har aldri likt lettprodukter. Når så dette ble kombinert med gode brødvarer, pasta og ikke minst poteter, la det seg sakte men sikkert på sidebeina... :) Om sommeren er jeg som regel ganske mye i aktivitet og har inntil de siste par årene klart å få bort "vinterfettet" da. Nå begynner jeg å nærme meg en alder hvor kiloene "fester" seg bedre og derfor ble det nå nødvendig med en omlegging av kosten. I teorien VET jeg at dette er lurt. Nå skal jeg spise ketogent noen uker til, og så skal jeg sakte justere opp karboinntaket, men fremdeles LCHF. Jeg ser ikke bort fra at jeg etterhvert havner på en Lindberg-variant.. Det har jeg trivdes på før.

Maylinn26 25-02-11 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1040261)
Ja, det var det som var fella mi tidligere; at jeg var glad i melkefett, og de gode, fete alternativene. Har aldri likt lettprodukter. Når så dette ble kombinert med gode brødvarer, pasta og ikke minst poteter, la det seg sakte men sikkert på sidebeina... :) Om sommeren er jeg som regel ganske mye i aktivitet og har inntil de siste par årene klart å få bort "vinterfettet" da. Nå begynner jeg å nærme meg en alder hvor kiloene "fester" seg bedre og derfor ble det nå nødvendig med en omlegging av kosten. I teorien VET jeg at dette er lurt. Nå skal jeg spise ketogent noen uker til, og så skal jeg sakte justere opp karboinntaket, men fremdeles LCHF. Jeg ser ikke bort fra at jeg etterhvert havner på en Lindberg-variant.. Det har jeg trivdes på før.

Jeg syns det er så godt å snakke med andre som går eller har gått samme veien som meg! Jeg ser også at jeg legger på meg fortere nå enn når jeg var ungdom:( Så flott at du har funnet en gylden middelvei som fungerer for deg, er jo ingenting som er bedre enn det! Ja jeg må sette meg litt inn i Lindberg etterhvert jeg også, for man kan jo ikke leve så langt ned i karbo for evig og alltid:)

Ha en flott helg:)

Trj 25-02-11 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1040268)
Jeg syns det er så godt å snakke med andre som går eller har gått samme veien som meg! Jeg ser også at jeg legger på meg fortere nå enn når jeg var ungdom:( Så flott at du har funnet en gylden middelvei som fungerer for deg, er jo ingenting som er bedre enn det! Ja jeg må sette meg litt inn i Lindberg etterhvert jeg også, for man kan jo ikke leve så langt ned i karbo for evig og alltid:)

Ha en flott helg:)

Nå er jeg jo ikke der ennå, og mange lever jo med lavkarbo hele tiden, kanskje ikke i ketolyse da. Min store fordel er jo at jeg ikke er så glad i det søte, så der har jeg ikke problemer nå. Det er som jeg har nevnt tidligere de skjulte karboene som er (var) mitt problem. Jeg er ved godt mot ! :)

Maylinn26 25-02-11 18:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1040353)
Nå er jeg jo ikke der ennå, og mange lever jo med lavkarbo hele tiden, kanskje ikke i ketolyse da. Min store fordel er jo at jeg ikke er så glad i det søte, så der har jeg ikke problemer nå. Det er som jeg har nevnt tidligere de skjulte karboene som er (var) mitt problem. Jeg er ved godt mot ! :)

Nei jeg har en lang vei fremfor meg... Men er veldig glad for at jeg har noen å dele denne veien med:) Disse skjulte karboene ja, fy søren, de er det mange av!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.