![]() |
Sv: Lov med juksedager?
Det er det som er problemet med ketolyse. Kuren i seg selv er ekstremt effektiv for å gå ned i vekt og få kroppen iorden igjen etter karboklusserier, men de aller fleste av oss greier ikke/VIL ikke leve på ketolyse resten av livet. Vi ønsker å ta oss en sjokolade av og til, vi ønsker å spise en brødskive og en potet av og til uten at det er den store krise. Og siden ketolyse i bunn og grunn tapper kroppen for masse vann, så straks man begynner å spise litt mer karber så POFF øker man kjapt opp i vekt, i tillegg til at ketolyse ikke greier å romme "utskeielser" fordi ketosen får mindre effekt for hver gang man går inn og ut av den.
Men det er jo bare å prøve seg fram da. Så lenge man ikke skeier ut annenhver dag, men kun på 17.mai, julaften og påskeaften så går det nok heeelt sikkert veldig greit på ketolyse også. Det er verre når utskeielsesdagene blir 17.mai, julaften, påskeaften, bursdagen din, samboerens bursdag, ungenes bursdager, alle venners bursdager, venninnekvelder, hver gang en kollega har bursdag, når hunden har vunnet lydighetskonkurransen og bestemor har 90årsdag, + at man blir invitert i periferie slektningers konfirmasjoner og dåper og så kommer det ett bryllup etc. Da er det plutselig maaaange grunner for å stappe i seg kake og boller. Jeg levde ketolyse-ISH i nesten to år, men unnet meg utskeielser på lørdager av og til, mest for psykens del. Er sikkert derfor det to meg to år å kvitte meg med 55kg når det har tatt andre 10-12 måneder p åstreng ketoylse å gjøre det samme. |
Sitat:
|
Sitat:
JADA, noen kommer sikkert til å steile her, men frukt er GODT da, og så lenge man spiser det med fett og ikke så veldig ofte så kan man vel prøve det. Man kan jo bli dritalei av kun overjorda grønnsaker når man spiser det til hvert måltid. |
Sitat:
|
Det er nok lurest å vente med høykarboutskeielser til man har nådd mål og forbrenningen er bedre og man kanskje trener mer. Og man kan være forsiktig med mengden man inntar når den tid kommer. Inntil da er det best å holde seg til erstatninger de gangene det er noe spesielt å feire for ikke å gjøre kroppen totalt forvirret så den bare virrer rundt istedenfor å forbrenne fett;).
|
Sitat:
1. Jeg trener allerede 5-6 dager i uka, noe mere enn det kan jeg vel ikke akkurat trene? 2. Om jeg ligger lavt i karbohydrater (noe jeg alltid gjør, aldri vært over 15) hva skader det da å veie opp 20 gram bringbær å fortsatt ikke gå over 15 karbo? Jeg bare lurer, for akkurat det klarer jeg bare ikke å forstå. ;);) |
Sitat:
Bringebær er lavest på karber, jordbær kommer vel før blåbær :D Så KOS deg med litt bær du :D |
Sitat:
Jordbæra ligger litt mer i grenseland. 100 gram jordbær inneholder 7-8 gram karbohydrater. Kjøper du en sånn kurv så veier den 500 gram, og jeg vet ikke med deg, men er bæra veldiiig god så stopper ikke jeg før kurven er tom altså, og da har jeg fått i meg 40 gram karber bare fra bær :p |
Sitat:
|
Sitat:
2. Det skader ikke noe som helst om du spiser 15 eller 16 karber altså. Om du spiser kun 20 gram bringebær så er det ikke mange mikrokarbene, så du kan sikkert fint spise de 20 grammene uten å kutte ut noe annet :p |
Sitat:
Næringsinnhold bringebær: http://www.næringsinnhold.no/bringeb...r-r%C3%A5.html Næringsinnhold jordbær: http://www.næringsinnhold.no/jordb%C3%A6r-r%C3%A5.html Næringsinnhold blåbær: http://www.næringsinnhold.no/bl%C3%A...r-r%C3%A5.html På posene med de frosne jeg kjøper på rema står det forøvrig 3,2 gram karber :). Tar liten neve bær (pass opp, frosne bringebær er mektige på smak), en dæsj fløte, litt sukring og en halv skyr i blenderen og får "issmørje" av det. Jeg liker det;) |
Sitat:
|
Sitat:
En is og et stykke kake setter deg ikke tilbake mer enn en uke vil jeg tro. Poteter det samme. Vær forberedt på å vøle deg trøtt og slapp etter at du har spist :) Bringebær er OK, men IKKE eple. Meg bekjent så kan man IKKE spise eple på Atkins i slankeperioden ! |
Sitat:
http://www.side2.no/helse/article3104645.ece EDIT: Det sto ingenting om frukten var tillatt fra induksjonen egentlig. Jeg skal spørre på atkins.com bare for sikkerhets skyld ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Eple er ikke tillatt før i fase 3 - pre-maintenance. Dvs. når man er helt nær målet. Som før med andre ord. IKKE i fase en eller to i slankeperioden , mao IKKE på induksjon eller vedvarende som man kan sammeligne Ketolysekuren med Edit: http://www.atkins.com/program/phase3...thisPhase.aspx |
Sitat:
Fløtegratinert funker også samt sellerirotmos :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|