![]() |
Sv: Helles nøttemarengs med gul krem
Sitat:
|
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...ewAKGkTzgpoxpQ Jeg må bare si at jeg blir så glad for at dere liker oppskriften!!! Håper det smaker, og takker for skryt:D
Gjør ei gammal kona glad vettu!! |
Hm, funderer på å prøve med mandelmel altså...
|
Jeg står å lager kaka nå jeg...veldig spent på resultatet!! Veldig redd for å få den isete smaken for hadde veldig lite natreen, så ble mest sukrinmelis:confused:
|
Sitat:
Synes kremen smakte litt "rart"...hmm...men det blir kanskje bedre på kaken?!? |
Sitat:
|
Da var kaken min ferdig, skal bare avkjøles:) Er veldig fornøyd med bunnen (sett bortsett fra at formen ble litt rar), men toppingen var jeg ikke så fornøyd med...synes liksom det ble litt besk smak?!? Mulig jeg har gjort noe galt! Jeg får smake litt i morgen når den er ferdig avkjølt, håper den er bedre da!!
|
Sitat:
Bunne min hevet ikke i det hele tatt, så jeg er veeeeldig nysgjerrig på å smake det ferdige produktet ;) |
Sitat:
|
Jeg har laget denne i dag, og kremen ble helt super.
Bunnen ble veldig kompakt, men smaken var det ikke noe å utsette på. Har brukt blanding av sukrin-melis (ca 2ss),natreen(ca2ss) og stevia(ca1/2ts) som søtning. Synes ei slik kake må vær søt. ;) Den kremen er så god at jeg kunne ha slikket kjelen :D |
Godt å høre Libba:p
Kan ikke skjønne at ikke kremen hos noen ikke blir bra. Jeg laget den igjen nå i kveld, og den er helt perfekt for vår smak. Og dere ser jo at bunnen min hever møe... Men at det blir litt nøttete av bånn trur jeg er fordi den heter nøttebånn:D Sånn jeg ville ha den. |
Sitat:
|
bunnen min har ikke hevet seg, og jeg tror jeg har laget hele greia litt vel søt.. men må vente til kremen er kald før jeg vet noe sikkert :p
|
Bunnen skal ikke være hard når før du steker den. Brukte du litt for små egg kanskje?
Håper du lykkes bedre neste gang:p Den er fortsatt favoritten til de her hjemme og også mange av mine venner, så der har jeg skikkelig hatt flaks gitt. Gerd kommer til meg 18. juni, så da får jeg nok høre det... Om den er god eller ei for hennes smak :D Ser jo at det er flere av dere som baker den regelmessig, så noe må det jo være ;) |
Jeg syns den ble litt vel søt, men det tror jeg er fordi jeg er noe avvent med søtt, fordi da jeg tok med kaka på grillfest sa alle at den var perfekt :p
|
Sitat:
Håper han fikk et stykke ;) Denne skal jeg forresten prøve meg på. |
Denne ble kjempegod!! Klarte ikke å vente helt til den ble kald ;-)
Men som mange andre sier, så blir det kald smak, så neste gang blir det nok en blanding her også. Men uansett en VELDIG god kake!! :-D |
kan ketolyse bakemix brukes???
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke noe sukse`det der nei! Og så venta jeg forgjeves på Iherb pakken min med sukrin i... har bare splenda, og det anbefales ikke å bruke!!!:( |
Er helt ny i dette. Holdt på en uke bare. Men kjempemotivert for å fortsette etter å ha sett at vekta viser minus 1,5 kilo :)
Våren er jo tiden for avslutninger på skole, fritidsaktiviteter osv. Og da må foreldrene bake. Synes denne kaken så nydelig ut, så skal prøve meg på den. Men har to små spørsmål. Kan Dr. Lindbergs fruktose brukes i stede for Sukrin, eller er Sukrin mer lavkarbo vennling? Hvor får man kjøpt Stevia vaniljedråper? Er det helsekost? |
Sitat:
|
Denne er herved lagret på favoritter, og så deilig med en kake med så lite kh :)
|
Sitat:
Jeg bruker sukrin av og til, men også flytende natreen fordi det blander seg bedre, og jeg synes det smaker bedre enn sukrin. Kan blandes både i varmt og kaldt. Denne kaken er forresten bare genialt god ;) Smak deg fram før du setter den i ovnen, og mens du lager gulkremen så det blir etter din smak søtningsmessig sett :) |
Jeg brukte natreen, og litt bakemiks fra lavkarbo. Bakemiksen dropper jeg neste gang, for det gjorde den veldig tørr. Men kremen ble fantastisk!! Nå står den i kjøleskapet, klarer jeg vente?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33. |