![]() |
Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart
Sitat:
Selv starter jeg opp i med trening igjen i morgen etter å ikke hatt annen mosjon utenom noen trilleturer på over et år (Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning og høyt blodtrykk under svangerskapet og måtte tilbringe de siste to månedene tilnærmet i horisontalen). Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har brug for nogle "regler" for ikke at få alt for meget, så derfor funker Atkins for mig. På Ketolyse spiste jeg alt for meget fløde og flæskesvær og avocado, 75% fedt var alt for meget for mig. Meningen på Atkins er at man fortsat er i ketose udover induksjonen - men man bliver guidet til at finde sin grænse for Kulhydrater. Så der er ander LK som funker, hvis du må opgive dette :). Jeg har lige fået den nye Atkins bog, reglerne er ikke så stramme længere, som dem der står i Atkins fora. Nu må man få kaffe og light sodavand uden kcl. og flere grøntsager og salat :). |
Hei Prell, ser at du har gått ned 6 kilo på tickeren din, det er jo helt fantastisk, jeg har gått ned 5,4 kilo og er egentlig happy for det..
|
Sitat:
Ja heldigvis! Men fem kilo var før oppstart av ketolyse - jeg tok det med for motivasjonens skyld :) fantastisk med fem kilo da! Her er det foreløpig en men den er jeg til gjengjeld veldig glad for å bli kvitt! |
Heia :heia: håper det løsner for deg snart :)
|
Takk! Foreløpig er jeg glad for at det går nedover. Men jeg hadde håper litt mer enn 1,5 på 6 uker... Vi får se hva jeg gjør ;)
|
Sitat:
Så skal jeg kjefte litt, synes det er alt for mange her inne som gir opp både trening og kosthold alt for fort. Jeg har gått i over et år uten å ta av noen ting, heller ikke cm, men etter å ha eksperimentert for å få en vektnedgang fant jeg ut at jeg skulle gå tilbake der jeg starta, med SDS og mye trening. Joda jeg har syta og klagd dette året over å ikke ha gått ned og jeg har brukt mye tid på å knekke koden, men aldri tenkte jeg på å gi opp. Jeg har heller fokusert på hvor bra dette kostholdet er og hvor mye deilig mat jeg faktisk kan spise uten å ha vondt eller å gå opp i vekt. På Grete Rode var jeg konstant fysen og det var et slit. Jeg har også fokusert på hvor godt trening gjør meg både fysisk og psykisk. Jeg vet det ikke er enkelt å ikke fokusere på vekta, men den betyr egentlig fryktelig lite i forhold til hva et målbånd (eller klær) forteller om størrelsen. Prøv å bring fokuset over på alt det positive og prøv også og de det positive i det meste i livet. Selv sier jeg det at det er positivt med mye regn for strømprisene går ned og det holder allergien min i sjakk, andre er bare sure over regnet. Alt blir mye enklere også det og gå ned i vekt, når man har et positivt fokuset og nei jeg vet det ikke er enkelt, men det kan være lurt å jobbe med det like mye som med kostholdet. Stress er ikke bra for vektnedgang og negativitet tilfører livene våre stress. Det og gå på vekta og gremmes over 100 g opp fra en dag til en annen er også en stressfaktor. Det ble kanskje veldig høytravende dette her, men det det var først etter at jeg klarte å få frem det positive i ting at jeg har klart å ta tak i livet mitt, få ned vekta, få en ny jobb som jeg stortrives med, fått skikkelig gang på trening og faktisk føler meg fantastisk. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34. |