![]() |
Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?
Kjenner meg igjen i det du skriver, Bestemamma. Er også 180 cm høy, men har større føtter enn deg. Bruker 44-45 i sko. Er håpløst.
|
Jeg kan egentlig ikke svare på det TS spør om, jeg har ikke talt kcal mens jeg har spist lavkarbo. Vi er to stykker, spiser omtrent en kilo smør i uka, omtrent et kilo kjøtt (ev fisk) daglig, løk, sopp og/eller grønnsak daglig og noen knekkebrød (av Nannah sine) med ost eller hardkokte egg i løpet av uka.
Jeg er 185cm og gikk ned til 70kg på dette. Spiste MYE. Sannsynligvis pga medisiner, men også mulig blandet med stress, mel i sauser, blandingsprodukter mm så gikk jeg noe opp igjen. Ved innstramming til å spise renere er jeg på vei ned igjen nå. 4 kg igjen til der jeg følte meg mest vel - dvs ca 72 (70 ga litt tynne lår..) Det jeg prøver å få frem er vel at kroppen kan regulere ganske mye om den får muligheten - med ganske ren mat, nok mat og lov til å ta ting i eget tempo. Jeg er klar over at mange her har fysiske faktorer som påvirker balansen, men tror også at mange ov oss er påvirket av "gamle sannheter" som påvirker hva, hvordan, hvor mye osv - hva vi spiser. Noe som kan være like mye hinder i forhold til å stole på kropp, signaler og å slippe kontrollen i hjernen - og i stedet lære oss å lytte på kroppen og å stole på de signalen den gir :) |
Greide å avslutte abonnementet, så måtte innom å få det igang igjen :)
|
Sitat:
Støvlene mine er 44-45, men så liker jeg å vifte litt med tærne da....:D Når jeg ser på tickeren din ser jeg at du er mye mer overvektig enn det jeg var...du vet, skostørrelsen går også nedover når vekta går nedover.... Eller har du så store føtter når du er slank også? Prøver å trøste, men vet ikke om det kommer så godt frem....men godt ment, i allefall...:klem: Sitat:
Merkelig så mange av oss som er "store" (høye) damer, og som har oppdaget lavkarbolivets velsignelser......MYE MAT.....:p Er du dame du òg? |
Sitat:
|
På Grønland i Oslo er det en skobutikk som selger store damesko. Kjempeutvalg i størrelser opp til 45.
|
Så jeg som er 165cm og som har mange kilo å ta av- burde jeg tenke på å senke kcal nivået til ca 1600 (som diett.no anbefaler) eller burde jeg bare fortsette å kjøre på? Jeg ligger mellom 1600-2000 men har vært oppe i 3000+ enkelte dager.. Fikk høre det fra ei venninne at jeg ikke måtte spise så lite kcal da jeg holdt meg under 1600 så jeg økte til "fri spising". Holder meg under 15 kh om dagen.
Går ned ca 1 kg i uken.. |
Sitat:
Sitat:
Takk Batillip, men jeg er rett sjelden i Oslo....16 år siden sist...:rolleyes: Sitat:
Så lenge du går ned og føler deg vel syns jeg du bare skal spise som du gjør nå....... Om du skulle stoppe opp når du nærmer deg målvekt og du absolutt vil videre ned...kan du vurdere om du skal senke kcal eller senke farten evt. være fornøyd med det du har oppnådd........:D |
1 kg i uken er vanvittig bra, ikke forandre på noe som virker er mitt råd! Spis og nyt sier jeg! Jeg er heldig om jeg går ned 100 gram nå og 100 gram da, brukt lang tid på mine kg!
|
Sitat:
Om du har vært tjukk alltid og du nå blir tynn kan du nok regne med å gå ned i størrelse. Jeg merker det veeeldig godt på fottøyet, det har blitt noe slærkete rundt foten...i tillegg er det rart å se på føttene mine så tynne de har blitt.........:eek: |
Jeg har mange kg igjen og er langt fra målvekten min. Kunne gjerne gått ned mer og fortere men jeg vet at det ikke er anbefalt. Så enn så lenge så spiser jeg som jeg gjør, og så ser jeg det ann dersom jeg stagnerer.
|
1.83 høy, 82kg. I gjennomsnitt 3400kcal om dagen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Veide ca 84 når jeg la om til lavkarbo for 9 mnd siden. Gikk ned 2 kg ganske med en gang, og så har jeg lagt stabilt siden. Men jeg hadde i utgangspunktet ikke behov for å gå ned i vekt. La om pga jeg føler det gir meg fordeler i forhold til trening og helsen generelt. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, da er det forståelig at du ikke skal ytterligere ned i vekt :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tok meg nettopp en sjekk på diett.no for å sjekke tallene mine.
Jeg spiser noe rotete, og kcal varierer fra 2100 på de laveste dagene til 3200 på de høyeste dagene. Fordelingen i prosent er karber: 7, protein 22, fett 71 Jeg går likevel ned i vekt, noe jeg ikke ønsker (veier nå under 48 kilo og er 1,60 høy). Jeg måtte sjekke fordi det ser ut som jeg får flere helseproblem (samler visst på dem:confused:) og det antydes at kroppen min er i sultemodus...... Siden karbene mine ligger på 40-50 pr dag (de kommer hovedsaklig fra frukt og grønt) og jeg passer på å spise masse fett (både fra meieriprodukter, oljer og dyr) + jeg får i meg godt med proteiner trodde jeg ikke kroppsvekten ville gå under det som er naturlig for meg (trives på rundt 54 kilo). Noen som kan se hva jeg gjør galt? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08. |