Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Pizzabunn fra Lavkarbohuset - anbefales! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45828)

LilleMill 05-08-11 22:23

Sv: Pizzabunn fra Lavkarbohuset - anbefales!

Jeg ble ikke så veldig imponert egentlig. Smaken var grei ettersom den ikke smaker noe. Men den ble veldig tynn, og vår ble bløt. Men det var sikkert pga for bløtt/fett fyll.

Hvor stor er den egentlig beregnet å bli? Jeg trodde det ble en hel stekeplate, men det fikk jeg ikke til. Så den ble en del mindre, men allikevel tynn.

Nalle 13-08-11 23:28

Hvis det bare er å ønske her så ønsker jeg meg Mama lupes lefser. Er det noe dere kunne fått inn?

Imp 14-08-11 08:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleMill (Innlegg 1174725)
Jeg ble ikke så veldig imponert egentlig. Smaken var grei ettersom den ikke smaker noe. Men den ble veldig tynn, og vår ble bløt. Men det var sikkert pga for bløtt/fett fyll.

Hvor stor er den egentlig beregnet å bli? Jeg trodde det ble en hel stekeplate, men det fikk jeg ikke til. Så den ble en del mindre, men allikevel tynn.

Jeg syns det høres ut som du har gjort noe feil, for det resultatet du fikk er så langt fra mitt som du kan komme...min pizza rakk ikke til hele plata, men det var ikke langt igjen, for å si det sånn.

marjusen 14-08-11 11:27

Sjekk om du kannfå inn mama lupes a? Hihi. Tortilla lefser altså. Fryktelig dyr frak fra netrition.com

Dollsine 14-08-11 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvsandem (Innlegg 1154002)
Forøvrig: Er det noen produkter dere ønsker at vi skal ha i butikken er vi åpne for forslag.

Hva med Mama Lupes tortillas? De går igjen flere plasser i forumet, men er ikke å få kjøpt i Norge. Noen bestiller fra Danmark, andre i Sverige og sist i USA. Se mer info her: http://www26.netrition.com/mama_lupe...llas_page.html

LilleMill 14-08-11 16:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1182285)
Jeg syns det høres ut som du har gjort noe feil, for det resultatet du fikk er så langt fra mitt som du kan komme...min pizza rakk ikke til hele plata, men det var ikke langt igjen, for å si det sånn.

Men hva var det å gjøre feil liksom? Blandet med olje, lunkent vann og posen med gjær.

jvsandem 14-08-11 18:02

Angående Mama Lupes så jobbes det med saken, problemet er at det er ferskvare, så de må fryses og gå i frysecontainer fra USA til Norge, noe som ikke er direkte billig. Dialife i Danmark gjør det på den måten, og vi prøver å få til et samarbeide der. Jeg vil nemlig ha dem selv også. ;)

jvsandem 14-08-11 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleMill (Innlegg 1182703)
Men hva var det å gjøre feil liksom? Blandet med olje, lunkent vann og posen med gjær.

Det er vanskelig å si, men jeg skal innrømme at jeg slet litt første gangen selv også, dvs med å få den jevnt utover. Forsøk nummer 2, 3 og så videre gikk mye bedre, og den dekker faktisk tilnærmet en hel bakeplate. Men den er tynn, det er sant. Mer italiensk pizza enn den amerikanske typen som vi er vant til fra Peppe's osv.

marjusen 14-08-11 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvsandem (Innlegg 1182744)
Angående Mama Lupes så jobbes det med saken, problemet er at det er ferskvare, så de må fryses og gå i frysecontainer fra USA til Norge, noe som ikke er direkte billig. Dialife i Danmark gjør det på den måten, og vi prøver å få til et samarbeide der. Jeg vil nemlig ha dem selv også. ;)

Men når vi bestiller fra USA kommer dem ikke fryst. Null problem å fryse dem igjen når dem kommer til Norge.

Cherry 14-08-11 20:13

o.t.

ER det virkelig bare jeg som syns de lefsene er helt forferdelige? =P

Jabba 14-08-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1182839)
o.t.

ER det virkelig bare jeg som syns de lefsene er helt forferdelige? =P

Har ikke smakt dem - men er nysgjerrig på dem.....

marjusen 14-08-11 21:34

Synes de smaker heelt utrolig godt jeg. Hehe. MEN det er en ganske stram lukt på de ja, spess varme.

Kanutten 16-08-11 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1182906)
Synes de smaker heelt utrolig godt jeg. Hehe. MEN det er en ganske stram lukt på de ja, spess varme.

Det er faktisk godt å tørrsteke dem i varmovnen. Jeg deler dem i "pizzabiter" og tørker dem.. Blir ypperlig som nøytral kjeks til ost.

jonibulda 19-08-11 09:21

Mulig denne smaker godt, men ikke f*** om jeg gidder betale 50 spenn for en forbanna pizzaideg!! Den slags uforskammet sløsing vil jeg prøve holde meg for god for.

Spesielt når det er en simpel sak å lage egen lavkarbodeideig på 5min som smaker helt OK.

feks her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=pizza

jeg bruker fra 1/4-1/3 av ingrediensene og glutenmel og det funker fint som en tynn bunn til nesten en hel langpanne (1/2 er mer enn nok til en hel langpanne).

Cherry 19-08-11 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jonibulda (Innlegg 1187167)
Mulig denne smaker godt, men ikke f*** om jeg gidder betale 50 spenn for en forbanna pizzaideg!! Den slags uforskammet sløsing vil jeg prøve holde meg for god for.

Det var da voldsomt til kritikk da.

nightly 19-08-11 10:33

Sitat:

Spesielt når det er en simpel sak å lage egen lavkarbodeideig på 5min som smaker helt OK.

feks her:

jeg bruker fra 1/4-1/3 av ingrediensene og glutenmel og det funker fint som en tynn bunn til nesten en hel langpanne (1/2 er mer enn nok til en hel langpanne).

Var jo kanskje litt krasst? Det er bedre å holde sånne meninger for seg selv enn å spy de ut her...

Camomilla 19-08-11 13:49

Hehe, jeg er villig til å betale 50 spenn for noe jeg bare kan blande med vann, legge fyll på og så slenge i ovnen! Glatt :D

marjusen 19-08-11 14:56

Sitat:

feks her:

Noen ganger er det bedre å bare holde munn!

Cherry 19-08-11 17:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1187449)
Hehe, jeg er villig til å betale 50 spenn for noe jeg bare kan blande med vann, legge fyll på og så slenge i ovnen! Glatt :D

Haha:D

Jabba 19-08-11 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1187449)

Mee too!!!! :D

marjusen 19-08-11 21:05

Ja er du lei av pizzabunn med eggesmak, svampekonsistens, bismaker eller som blir kvalmenes etter noen biter... Da ANBEFALER jeg VIRKELIG denne!! Dette ble jo faktisk ordentlig PIZZABUNN!!!! Aldri i verden om dette er lett å lage selv. Også så lettvint!!!

PS! Jeg fant denne bunnen i min lokale helsekost til samme pris som på nettet, men da slipper du frakt!

Marius

jvsandem 19-08-11 21:16

Sitat:

Jammen, det er da helt i orden, det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe noe. Bak i vei du, men prøv å gjøre det med et smil.

Forøvrig syns jeg vel at det er du som er en liten smule uforskammet her, men deg om det.

jvsandem 19-08-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1187711)
PS! Jeg fant denne bunnen i min lokale helsekost til samme pris som på nettet, men da slipper du frakt!

Marius

Stemmer det, vi finnes etterhvert i rundt 60 helskostbutikker spredt over det meste av landet. Både Sunkost og Life. Og vi ser gjerne at dere støtter de lokale helsekostene.

Forøvrig kan dere treffe oss på årets Hjem- & Hobby-messe på Norges Varemesse på Lillestrøm 18-20 november.

langaard 19-08-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1187573)
Mee too!!!! :D

Mee too!:lol:

Jabba 19-08-11 21:31

Jeg er den eneste som spiser lavkarbo her hos oss og denne pizzaen kan jeg dele opp å ha til 4 middager - den er meget mektig. Da er det ikke så dyrt synes jeg.....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.