Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48261)

Peppa Gris 01-10-11 16:54

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Det var tomt for smør på Kiwi i dag!

Engledans 01-10-11 16:59

Før i uka, var jeg på min Kiwi, og skulle ha ,majones til sånn kylling rulla i mayo og baconcrisp, og skulle ha den billige majonesen.....tomt for den vanlige, men hylla FULL av lettmayo......grrrrrrrrr.......

nellie 01-10-11 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1220159)
Har nettopp sett Nytt på Nytt fra i går. Håper de tøyser, for de sitter vitterlig og framfører alt det folk tror om lavkarbo, som er en sannhet med så store modifikasjoner at den knapt er målbar. :cool:

Mener forresten at Linn Skåber har uttalt at hun har gått ned i vekt med lavkarbo?!

Syntes nesten det virket som at hun ble litt furt på vegne av lavkarbo, jeg:p Ellers så pleier vel Nytt på nytt å sette ting litt på spissen?

Vegard L 01-10-11 18:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1220017)
Eh? Lager vel ikke smør av skummamelk?

Nei, men når man lager skummet melk blir det mye fett til overs, som går med til produksjonen av blant annet fløte.

Vegard L 01-10-11 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1220106)
Ah - sånn.. Jeg tenkte at skumma + fløte = (hel-)melk

Vel - jeg er atypisk. Liker bare upasturisert, ikke-homogenisert melk fra tank (skal være KALD, eller kakao) eller skumma... Mishandlet melkefett (homogenisert & pasturisert) smaker ikke godt i glasset. :(

Råmelk har en fettprosent på ca 4%, noe som tilsvarer H-melk.

Når råmelken kommer til meieriet, skilles fettet fra resten (skummet fase), og føres tilbake alt etter hva man skal lage. For å lage 1L fløte trenger man altså fettet fra 9,5L råmelk. Da blir det mye skummet fase igjen, som går med til å produsere lavfettprodukter som skummet melk.

Vegard L 01-10-11 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1220128)
Woohoo, godt å høre at salget går opp!

Smørsalget er ca omvendt proporsjonalt med fedmeepidemien i Sverige. Hm... Hvor var det jeg så den grafen? *lete* Fant!
http://s2.kostdoktorn.se/wp-content/...-overvikt2.jpg
Tilfeldighet? Jeg tror ikke det er det. :snill:

Dette er en av de få tingene jeg har å utsette på Eenfeldt sitt foredrag. Har vi sett liknende argumentasjon i en annen sammenheng kanskje?

Dette er akkurat samme type argumentasjon som ble brukt for å vise at fett var farlig. Slike observasjoner sier ingenting om årsakssammenheng, og når Eenfeldt tidligere i foredraget nærmest latterliggjør denne typen argumentasjon, syns jeg det blir dårlig at han selv benytter seg av den etterpå!

Personlig tror jeg denne sammenhengen kan ha mye med saken å gjøre, men det blir for dumt å bruke denne figuren som argument likevel!

Carisma 01-10-11 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1220264)
Syntes nesten det virket som at hun ble litt furt på vegne av lavkarbo, jeg:p Ellers så pleier vel Nytt på nytt å sette ting litt på spissen?

Oppsummeringa deres var i det hvertfall bra, at disse anti-artiklene lages av de som ikke klarte lavkarbo-kuren! :D

Bestemamma 01-10-11 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1220284)
Oppsummeringa deres var i det hvertfall bra, at disse anti-artiklene lages av de som ikke klarte lavkarbo-kuren! :D

Om Nytt på N. har rett så skulle jeg ønske de som ikke klarte "kuren" hadde lyktes istedenfor å ikke klare "kuren".........:D

Mariann S 01-10-11 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supah (Innlegg 1219347)
Jeg er stolt over mine handlekurver. Bare ren og god mat. :hearts:

Heilt enig :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.