![]() |
Sv: Manglende vektnedgang
Sitat:
|
Hvis ingen har noe i mot det... denne tråden ble startet av noen som hadde problemer med vektnedgang. Den har utartet til en detaljert gjennomgang av stoffskifteproblemer...
Kanskje man kan ta den diskusjonen i en ny tråd så TS "får igjen" temaet sitt? |
Sitat:
Men jeg har hørt om to gode leger på feltet her i Bergen, så om fastlegen er like defansiv denne gangen som de andre gangene, kontakter jeg en av de andre. |
Sitat:
Men vi skal ikke diskutere mer stoffskiftegreier her mer nå. :o |
Sitat:
|
Men for å finne tilbake til temaet for tråden, to uker er kort tid! Gi dette en sjangs i en litt lengre periode. Vi er jo så forskjellige, og noen går raskt ned (som min kamerat som gikk ned 1/2 kg om dagen i starten) og noen går sakte ned, som jeg som gikk ned 1/2 kg i måneden.
|
Skriver under på det, jeg presterer faktisk å gå opp i vekt på en uke jeg. 70,5 ene uken og 71,4 den andre uken....og da var jeg nok på rundt 50-80 karbs om dagen. Men, i snitt så går jo vekten ned da. 2 uker kan være knapt med tid, gi det et par måneder og se totalen over tid. Utrolig mange ting vil kunne påvirke vekten, dobesøk, vann i kroppen, urin, stoffskifte, hormoner, menstruasjon (uten at jeg vet noe om dette...haha, jeg er jo mann). Jeg ville vært tro mot metode uansett om du ikke går ned, evt går opp fra den ene uken til den andre pga variasjoner som nevnt. Det som jeg er litt skeptisk til er om man "snur alle steiner" fra en uke til den andre fordi man ikke fikk forventet nedgang. Gi det tid og mål over flere uker. Følger jeg nøyaktig samme metode, så kan jeg i en til to uker gå ned 4-5 kilo, mens jeg i neste periode kan bare ha målt 1-2 kilo eller enda mindre. Endringer i kroppen tar lang tid og på lavkarbo er det ikke uvanlig at dette kan ta flere måneder :-)
|
Sitat:
I en tråd på Sonjas Stoffskifteforum skriver admin: Hvor "hypah" har denne viden fra, vides ikke. Det er i hvert fald ikke her, at der tilbydes assistance fra "leger", "spesialister" eller "endokrinologer". Mitt inntrykk er at Sonjas Stoffskifteforum er et forum med mye bra innhold og mange kunnskapsrike mennekser, men altså viktig å opplyse om hva dette forumet er. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har skrevet noen tråder der inne, og fått tilbakemeldinger fra andre meget kompetente folk som også er stoffskiftesyke :ja: |
Det er noen meget kompetente folk der inne med høy utdanning innenfor helsesektoren. De aller fleste er nok privatpersoner som bruker egen kropp til å forske, samt å lese på nett. Men blant de, så er det også et par tre med faktisk utdanning innenfor faget.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19. |