Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48859)

LindaN 28-10-11 09:04

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Marella77; hvis jeg skulle gi deg ett eneste råd, så er det følgende: Kutt ut Cola zero!! Jeg var "avhenging" av cola light i mange år, og vet det kan være vanskelig, men det kommer til å hjelpe, jeg lover! Det er mange som har opplevd at kunstige søtningsstoff gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Drikk vann, evt kullsyreholdig vann m/f.eks. sitron, hvis du vil ha bobler og litt smak. :)

Lykke til! :)

Marella77 01-11-11 00:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1240336)
Når man begynner her må man ALLTID FØRST gi kroppen en drøy måneds tid på selvbestemt kalorimengde sånn at man får en sjans til å se om den kan gå tilbake til selvregulering. Det er noen som sliter med å gå ned på "fritt" kaloritall, men det er fåtallet og som regel ringrever i slanking... De aller fleste førstegangere her inne med reell overvekt (altså bmi-messig overvekt, ikke uønskede pyntekilo) vil gå ned uten kaloritelling. Men det kan være litt kronglete i starten og derfor må man gi det såpass lang tid. SPESIELT om man kommer fra lavkalori.

NB - selvbestemt kaloriregulering betyr ikke at man skal spise så lenge øynene vil ha, men til man kjenner seg passe mett - i magen.

Jeg skjønte ikke den første setningen... Kan du utdype?

Jeg har nå lagt i fra meg å telle kalorier, og spiser etter magen. Befriende! Takk for tilbakemelding :)

Marella77 01-11-11 00:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LindaN (Innlegg 1240347)
Marella77; hvis jeg skulle gi deg ett eneste råd, så er det følgende: Kutt ut Cola zero!! Jeg var "avhenging" av cola light i mange år, og vet det kan være vanskelig, men det kommer til å hjelpe, jeg lover! Det er mange som har opplevd at kunstige søtningsstoff gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Drikk vann, evt kullsyreholdig vann m/f.eks. sitron, hvis du vil ha bobler og litt smak. :)

Lykke til! :)

Takk for godt råd, men har bestemt meg for at så lenge jeg kan, så koser jeg meg med den. Jeg tror det har blitt en misforståelse her, jeg er fornøyd med vektnedgangen så langt, totalt. Har gått ned 6,6 kg på 3 uker og 2 dager. Jeg skal prøve å droppe zero´en om jeg stopper opp... Men takk for rådet! :)

smgj 01-11-11 08:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1242814)
Jeg skjønte ikke den første setningen... Kan du utdype?

Jeg har nå lagt i fra meg å telle kalorier, og spiser etter magen. Befriende! Takk for tilbakemelding :)

Med selvregulering mener jeg at "å spise når man er sulten til man er mett" og før vektnedgang.

Det kommer mange her inne som kommer fra GR og kaloritelling. For disse kan både vekt og apetitt svinge veldig i starten før kroppen roer seg og "skjønner" at den nå kommer til å få nok mat. Dermed er det viktig at man spesielt i den første perioden lytter på magen og spiser seg passe mett selv om vekta kan svinge et kilo eller to denne måneden.

Det virker ikke som det er noe problem for deg. :)

Chamomilla 01-11-11 08:53

Jeg tror det gjelder både for pyntekilofolket og de med overvekt - man må la kroppen få tid til å omstille seg.
Håper du trives med din nye livsstil og håper du koser deg på vei ned. Om du er på 78% fett en dag eller 74% en annen dag er helt underordnet.
Hilsen pyntekilodame :p

Yrla 01-11-11 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1242815)
Takk for godt råd, men har bestemt meg for at så lenge jeg kan, så koser jeg meg med den. Jeg tror det har blitt en misforståelse her, jeg er fornøyd med vektnedgangen så langt, totalt. Har gått ned 6,6 kg på 3 uker og 2 dager. Jeg skal prøve å droppe zero´en om jeg stopper opp... Men takk for rådet! :)

Når noen påstår kunstig søtning hindrer vekttap er det gjerne ikke aspartam det er snakk om , men sukkeralkoholer som gir energi. Drikk zeroen din du:)

Carisma 01-11-11 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1243045)
Når noen påstår kunstig søtning hindrer vekttap er det gjerne ikke aspartam det er snakk om , men sukkeralkoholer som gir energi. Drikk zeroen din du:)

Det er en sannhet med modifikasjoner... Lettbrus kan trekke veldig mye vann. Selv går jeg opp 2-3kg av en halv liter brus.

Marella77 01-11-11 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1242922)
Med selvregulering mener jeg at "å spise når man er sulten til man er mett" og før vektnedgang.

Det kommer mange her inne som kommer fra GR og kaloritelling. For disse kan både vekt og apetitt svinge veldig i starten før kroppen roer seg og "skjønner" at den nå kommer til å få nok mat. Dermed er det viktig at man spesielt i den første perioden lytter på magen og spiser seg passe mett selv om vekta kan svinge et kilo eller to denne måneden.

Det virker ikke som det er noe problem for deg. :)

Takk for at du utdypte!! :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1242952)
Jeg tror det gjelder både for pyntekilofolket og de med overvekt - man må la kroppen få tid til å omstille seg.
Håper du trives med din nye livsstil og håper du koser deg på vei ned. Om du er på 78% fett en dag eller 74% en annen dag er helt underordnet.
Hilsen pyntekilodame :p

Takk :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1243045)

Ja, jeg drikker og tenker at dette mer min kos ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1243048)
Det er en sannhet med modifikasjoner... Lettbrus kan trekke veldig mye vann. Selv går jeg opp 2-3kg av en halv liter brus.

Så kjedelig da. Ja vi er jo forskjellige, håper det ikke er et stort tap for deg... Ha en fin dag :)

Carisma 01-11-11 11:58

For å være ærlig så er vektoppgang det minste problemet med lettbrus... :o. Et lite kikk på inholdet er mer enn nok for meg. Hvorfor putte så mye kunstig inn i kroppen når man spiser rent og naturlig ellers?

Marella77 01-11-11 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1243092)
For å være ærlig så er vektoppgang det minste problemet med lettbrus... :o. Et lite kikk på inholdet er mer enn nok for meg. Hvorfor putte så mye kunstig inn i kroppen når man spiser rent og naturlig ellers?

Helt enig, men en kamp av gangen!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.