![]() |
Sv: Baconsvor og transfett
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Må mase på min Mega da, eller ta turen til deg lille_trille :D Sitat:
Sitat:
Tusen takk, kamp....Og tusen takk, smgj. Nå skal jeg fortelle de på Mega hva de skal bestille inn....;) Jeg skal nok lage masse svineribbe til jul slik at vi har utover året....Da kan jeg jo eksperimentere med å lage ekstra svine-snacks ala kamp....:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har en sønn som er aktiv langdistanseløper som masseres skikkelig fire-fem ganger uka + en med ME som trenger lett massasje jevnlig pga smerter. Solsikkeoljen har en pris jeg kan leve med, og jeg tror ikke dette er farlig.
For og si det sånn; jeg bruker solkrem om sommeren siden jeg er rødhåret med blek hud og blir solbrent utrolig kjapt. Jeg ville likevel aldri i verden satt meg til og spise solkremen.... |
Tilbake til tittelen på denne tråden, og det første innlegget:
Kan vi konstatere at dette er feilinformasjon som skremmer folk unødvendig? |
Hovedinnlegget er vel formulert som et spørsmål?
|
Det er et spørsmål ja, men et svært ledende spørsmål med en påstand slengt inni. En mer nøytral måte å spørre om slikt, uten at det blir stående som en halvsannhet andre tar til seg, er f.eks.
"Er det transfett i baconsvor?" Her ser det jo ut som TS går ut ifra at det ER transfett i baconsvor, men ikke er 100% sikker. Sånt synes jeg er litt farlig å komme med på et forum der folk lærer av hverandres ,og det de har lest på innholdsfortegnelser, hørt hos legen, lest i fagbøker eller annet mer pålitelig. Det dreier seg jo om helse og kosthold. Derfor er det fint å få bekreftet eller avkreftet slikt så fort som mulig. Ellers blir jo konklusjonen til TS stående. Resten av debatten dreier seg jo mest om omega-6 som er en annen (og nyttig) diskusjon. |
Blir solsikkeoljen til transfett når den brukes til å fritere svinesvoren? Er vel det spørsmålet vi må stille....Hvem vet svaret på det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Alle Rema 1000-butikkene i mitt nærområde selger Øffers. Og de er de definitivt beste, også. |
Sitat:
|
Sitat:
:d:d |
Sitat:
Skal be både Rema og Mega om å ta de inn...jeg legger litt innsats i dette...... :D Sa til hun på Kiwi det der om å steke i eget fett og syns jeg var skikkelig morsom, men det var før jeg oppdaget at hun er muslim.....:o |
Sitat:
|
Sitat:
Har ikke bil.... :( |
Sitat:
|
Sitat:
Det er et faktum at solkrem KAN ha en svært negativ helsemessig effekt - hvis den inneholder de værste stoffene. Men, man må passe seg for å ikke blir redd for alt... http://www.yr.no/nyheter/1.6636109 - |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46. |